logo aryam

قیمت ایمپلنت فوری

قیمت ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

ایمپلنت بهترین روش کاشت برای جایگزین دندان از دست رفته می باشد. گاهی اوقات بیمار درخواست می کند که ایمپلنت در زمان سریع تری انجام شود، به این روش کاشت ایمپلنت فوری می گویند که همه مراحل ایمپلنت، طی یک جلسه پس از کشیدن دندان توسط فوق تخصص ایمپلنت انجام می شود. ایمپلنت فوری می تواند بالافاصله پس از کشیدن دندان یا دو هفته پس از کشیدن نیز انجام شود.

این روش برای همه توصیه نمی شود، برای کاشت ایمپلنت فوری باید طول و عرض و تراکم استخوان فک برای کاشت مناسب باشد. می توانید برای انجام معاینه نزد ما مراجعه کنید تا مشخص شود که آیا می توانید این روش را انجام دهید یا خیر.

در روش ایمپلنت معمولی یک وقفه زمانی 3 تا 6 ماه برای انجام هرکدام از مراحل کاشت پایه ایمپلنت، وصل کردن اباتمنت و تاج دندان وجود دارد، زیرا فلز ایمپلنت باید چند ماه در فک بماند تا با استخوان جوش بخورد سپس تاج دندان روی آن قرار میگیرد ولی در ایمپلنت معمولی همه این مراحل در یک جلسه انجام می شود.

کاشت ایمپلنت

ایمپلنت

کاشت ایمپلنت فوری

بیمارانی که عفونت ندارند و دارای استخوان فک مناسب هستند می توانند کاشت ایمپلنت فوری دندان را انجام دهند. در این روش پس از کشیدن دندان پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک کاشته شده و سپس تاج دندان موقت روی آن قرار میگیرد، این تاج موقت تا زمانی که ایمپلنت با استخوان فک جوش میخورد قرار دارد پس از جوش خوردن پایه ایمپلنت، تاج موقت با تاج اصلی و دائمی جایگزین می شود.

در روش معمولی پس از کشیدن دندان باید چندماه منتطر بمانید تا زخم التیام یابد یا می توانید از دندان مصنوعی استفاده کنید و یا جای دندان از دست رفته را خالی بگذارید. پس از التیام پایه ایمپلنت کاشته می شود سپس پس از چندماه که پایه جوش خورد، روکش روی آن قرار میگیرد. ولی در ایمپلنت فوری به دلیل این که پس از کشیدن دندان و کاشت پایه ایمپلنت روکش موقت روی آن قرار میگیرد شما هیچ روزی را بدون دندان نخواهید بود.

این روش بیشتر برای دندان های جلویی که در زیبایی تاثیرگذار است، کاربرد دارد. در دندان های آسیاب به دلیل فشار زیادی که به آن ها وارد می شود نمی توان از روکش موقت استفاده کرد و این روش برای آن ها کاربردی ندارد.

در کاشت ایمپلنت فوری روکش در همان جلسه بر روی ایمپلنت قرار میگیرد و پس از 3تا 4 ماه با روکش اصلی تعویض می شود.

جراحی کاشت ایمپلنت فوری

در ابتدا پیش از جراحی، سلامت بیمار، دارو هایی که مصرف می کند و سلامت دهان و دندان وی مورد بررسی و معاینه قرار میگیرد و در صورت لزوم داروهای لازم تجویز می شود

سپس دندان پوسیده یا شکسته شده با دقت کشیده می شود تا کم ترین آسیب به لثه وارد شود سپس پایه ایمپلنت درون استخوان فک دریل شده، پیش از نصب روکش برای پرکردن منافذ بین ایمپلنت و حفره دندان ممکن است که نیاز به پیوند استخوان وجود داشته باشد پس از آن برای حفاظت از پیوند استخوان از یک بافت نرم استفاده می شود سپس روکش موقت دندان چسبانده می شود.

پس از دو هفته برای چکاپ باید مراجعه کنید و پس از آن ماهی یک بار معاینه کافی می باشد.

مراحل کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری به دلیل این که نیاز به روکش موقت دارد و در صورت لزوم باید پیوند استخوان هم انجام شود و همین طور انجام معاینه ماهانه نیز الزامی می باشد، قیمت ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت معمولی بیشتر می شود. ولی اگر مزایای این روش را در نظر بگیرید مانند سهولت درمان، استحکام، عدم نیاز به انتظار طولانی و به این دلیل کاملا شبیه دندان طبیعی است زیبایی خاصی را به چهره میبخشد، متوجه می شوید که ارزش این هزینه را دارد.

از آنجایی که شرایط دهان و دندان هر بیمار متفاوت است و درمان آن پیچیدگی های خاص خودش را دارد قیمت ایمپلنت دندان نیز متفاوت می باشد شما با مراجعه به ما می توانید از راهنمایی های فوق تخصص ایمپلنت دکتر آریام بهره مند شوید.

 

سئوالات متداول قیمت ایمپلنت فوری

1در چه مواردی نمیتوان ایمپلنت فوری انجام داد؟
فردی که سیگار می کشد، تراکم استخوان مناسب نیست، وقتی عفونت وجود دارد، درصورت وجود بیماری های سیستمیک مانند دیابت، وقتی بیوتایپ لثه نازک است، بافت کرانیتیزه به صورت حداقل وجود دارد وفنستریشن استخوانی وجود دارد
2برای کاشت روکش در روش سنتی چه مدت زمان لازم است؟
برای کاشت روکش به روش سنتی 6 ماه حدودازمان لازم است.
3قیمت ایمپلنت فوری چند درصد بیشتر از ایمپلنت معمولی می باشد؟
قیمت ایمپلنت فوری حدود15 تا20 درصد بیشتر از ایملنت معمولی است، این قیمت بستگی به پروسه انجام کار و مواد و متریال مصرفی دارد.

 

مزایای ایمپلنت فوری

  • زیبایی

از ایمپلنت فوری به دلیل شباهت زیادی که به دندان های طبیعی دارند، در دندان های جلو بیشتر استفاده می شود و تاثیر زیاد و به سزایی در زیبایی خواهد داشت.

  • کوتاه شدن دوره درمان

ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت معمولی زمان کم تری لازم دارد. در ایمپلنت معمولی در همان جلسه معمولا همه مراحل انجام می شود ولی در ایمپلنت معمولی تا 6 ماه هم ممکن است کاشت دندان زمان ببرد.

  • کاهش تعداد جراحی

ایمپلنت فوری با یک عمل جراحی انجام می شود ولی در ایمپلنت معمولی بعد از چند ماه برای قرار دادن تاج نیاز به جراحی مجدد است.

معایب ایمپلنت فوری

افزایش خطر احتمال شکست ایمپلنت

  • حرکت ایمپلنت

زمانی که دندان پزشک تاج موقت را نصب می کند باید مطمئن شود که ایمپلنت هیچ گونه حرکتی درمدت یک پارچگی ایمپلنت با استخوان فک نخواهد داشت هرگونه حرکت شکست ایمپلنت را در پی دارد.

شکست ایمپلنت دندان

شکست ایمپلنت

  • عفونت

در صورت رعایت نکردن بهداشت اگر در بافت لثه عفونت ایجاد شود شکست ایمپلنت را در پی دارد.

سخن آخر

برای انجام ایمپلنت فوری و یا خدمات دندان پزشکی دیگر و اطلاع از قیمت ایمپلنت فوری و دیگر قیمت ها میتوانید به ما مراجعه کنید تا ضمن بهره مندی از مشاوره، اطلاعات دقیقی را درباره هر کدام از روش های درمان در اختیارتان قرار دهیم.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =