logo aryam

قیمت انواع ایمپلنت

ایمپلنت دندان جایگزین دندان از دست رفته

ایمپلنت

امروزه استفاده از ایمپلنت روش بسیار مناسبی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته می باشد. در این روش از پایه ایمپلنت استفاده می شود که  از تیتانیوم ساخته شده است و کاملا سازگار با سلول های بدن می باشد.

ایمپلنت یکی ازکاربردی ترین روش ها برای کاشت دندان است به همین دلیل افراد زیادی مایل به انجام  ایمپلنت می باشند. ولی قبل از آن مسئله هزینه ایمپلنت سئوال بسیاری از افراد می باشد.

ایمپلنت دندان

برخلاف باور عموم مردم که فکر می کنند ایمپلنت هزینه سنگینی را برایشان خواهد داشت به دلیل این که بیمه آن را پرداخت نمی کند باید بگوییم که اینطور نیست چرا که هزینه آن یک جا دریافت نمی شود و شما می توانید با هماهنگی بین دندان پزشک مربوطه ابتدا هزینه پایه ایمپلنت را بپردازید سپس بعد چند ماه که برای گذاشتن تاج اقدام کردین مابقی را نیز پرداخت کنید، بنابراین فشار سنگینی برایتان نخواهد داشت.

ایمپلنت های دندان، بسته به نوع کارخانه و جنس قیمت های متفاوتی دارند معمولا کلینیک ها برای برآورده ساختن نیازهای همه ی مشتریان خود سعی براین دارند که ایمپلنت هایی  با جنس های متفاوت و ساخت کشورهای مختلف را بیاورند؛ همین موضوع سبب می شود تا قیمت انواع ایمپلنت در کلینیک های گوناگون متنوع باشد.

نوع ایمپلنت در قیمت آن تاثیرگذار می باشد، درحال حاضر متداول ترین نوع ایمپلنت در بازار ایمپلنت های دندانی استاندارد و مینی ایمپلنت ها هستند. فرآیند ساخت ایمپلنت بسیار پیچیده است و از تیتانیوم خالص و یا آلیاژ تیتانیوم ساخته می شود هرچه کیفیت تیتانیوم و طراحی سطح ایمپلنت بهتر باشد در قیمت آن تاثیرگذار است.

کشورهای آمریکا، سوئیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه کشورهای صاحب کسب در ایمپلنت می باشند و نکته مهم این است که ما درخرید ایمپلنت به  برند آن توجه می کنیم نه اسم کشور سازنده.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت

 

حال توضیحایت را درباره قیمت انوع ایمپلنت برای آشنایی بیشتر با آن ها بیان می کنیم:

قیمت انواع ایمپلنت

  • قیمت ایمپلنت های درجه یک

ایمپلنت های درجه یک سوئیسی، آلمان و آمریکایی از بهترین جنس هستند و بسیار باکیفیت می باشند، قیمت ایمپلنت های آمریکایی بین 5 تا 7 میلیون تومان متغیر است و سوئیسی 2/5 تا 8 میلیون تومان، آلمانی هم 4 تا 5 تومان میلیون می باشد.

روش انجام ایمپلنت

ایمپلنت آمریکایی

  • قیمت ایمپلنت های درجه دو

ایمپلنت های فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی از نوع ایمپلنت های درجه دو می باشند، قیمت ایمپلنت فرانسوی4/5 تا 5 میلیون تومان، ایتالیایی 3 تا 5 میلیون تومان و اسپانیایی 3تا4 میلیون تومان می باشد.

  • قیمت ایمپلنت آسیایی

ایمپلنت های ساخت کشور آسیا به دونوع کیفیت خوب و متوسط تقسیم می شوند.

ایمپلنت های کره ای از نوع ایمپلنت کیفیت خوب می باشند که 3 تا 4 میلیون هستند و می توانند درصورت داشتن شرایط مناسب مانند ایمپلنت های آمریکایی عمل کنند.

ایمپلنت های ایرانی و چینی از نوع کیفیت متوسط می باشند که هردو 2 تا 3 میلیون هستند. ایمپلنت های چینی بسیار بی کیفیت بوده و استفاده از آن ها اصلا توصیه نمی شود.

کاشت ایمپلنت جایگزین دندان طبیعی

ایمپلنت کره ای

سوالات متداول قیمت انواع ایمپلنت

1انتخاب برند ایمپلنت به چه عواملی بستگی دارد؟
انتخاب برند ایمپلنت به چند عامل بستگی دارد، یکی از عوامل این است که اگر در حین کاشت ایمپلنت نیاز به جراحی پیوند استخوان داشتیم بهتر است که از ایمپلنت درجه یک استفاده شود. دلیل بعدی این است که در صورتی که کیفیت و استحکام استخوان ضعیف باشد بهتر است که از ایمپلنت درجه یک استفاده شود ولی در صورتی که استخوان کیفیت مناسبی برای کاشت ایمپلنت داشته باشد استفاده از ایمپلنت کره ای هم جوابگو می باشد.
2چندنوع ایمپلنت براساس نوع برند و کشورهای سازندشان داریم؟
بهترین برند های ایمپلنت دنیا :

  • ITI strumann سوئیس
  • Zimmer biomet آمریکا
  • AStra Bioear سوئد
  • xive آلمان
  • Biomet 3i آمریکا

امروزه بیشتر ایمپلنت ها از روی این برنده ها کپی شده و اگر در جایی درباره ایمپلنت ساخت آمریکا یا سوئد گفته شد درواقع  آن ها در برزیل و یا کشورهای دیگر ساخته می شوند و هرگز درجه یک حساب نمی شوند.

3چه عواملی در قیمت انواع ایمپلنت تاثیرگذار است؟

عومل مختلفی در قیمت انواع ایمپلنت تاثیرگذار است که چندنمونه از آن ها را بیان می کنیم

  • مواد سازنده ایمپلنت

ایمپلنت دندان از سه قسمت اصلی فیکسچر، اباتمنت و تاج دندان که از جنس های متفاوتی دارندساخته می شود. پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر و اباتمنت از جنس تیتانیوم می باشد و اگر از تاج دندان سرامیک یا پرسلین استفاده شود، تاثیر زیادی روی قیمت خواهد داشت زیرا همه این مواد بسیار گران هستند و به همین علت جنس مواد اولیه و کیفیت ساخت آن تاثیر زیادی روی قیمت می گذارد.

  • برند ایمپلنت

از آن جایی که برندهای متفاوتی از ایمپلنت موجود است قیمت ایمپلنت باتوجه به نوع برند ایمپلنت استفاده شده متغیراست.

قطعا اگر از ایمپلنت های درجه یک استفاده شود قیمت ایمپلنت افزایش می یابد و به مراتب اگر از ایمپلنت های درجه 2 و پایین تر استفاده شود در کاهش هزینه تاثیرگذار است.

  • استفاده از لیزر

اگر در کاشت ایمپلنت از لیزر استفاده شود  نسبت به روش کاشت معمولی هزینه ایمپلنت افزایش می یابد.

  • استخوان فک

اگرپیش از کاشت ایمپلنت اقداماتی  روی استخوان فک انجام گیرد سبب افزایش قیمت می شود.

در صورت نیاز به پیوند استخوان هزینه پیوندحدود1000000تا 1500000می باشد.

به دلیل استفاده از روکش های زیرکونیومی در ایمپلنت که کیفیت خیلی خوبی دارند می تواند سبب افزایش قیمت ایمپلنت شود.

درصورتی که برای کاشت ایمپلنت به جراحی سینوس نیاز داشته باشید، هزینه جداگانه برای آن را نیز باید بپردازید. جراحی سینوس به صورت باز و بسته انجام می شود.

اگربه صورت باز انجام دهید حدود2500000 تومان و اگر به صورت بسته انجام شود حدود 1200000 تومان می شود.

باتوجه به وضعیت لثه، استخوان فک، تعداد و نوع ایمپلنت مورد استفاده، هزینه ایمپلنت در کلینیک های دندان پزشکی متفاوت می باشد که می توانید برای اطلاعات بیشتر با بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام همانگی لازم را برای کاشت انجام دهید.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 5 =