logo aryam

سن ایمپلنت دندان

سن ایمپلنت دندان با فوق تخصص ایمپلنت

بهترین سن ایمپلنت دندان

شرایط لازم جهت ایمپلنت دندان

ایمپلنت درمانی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته انجام می شود اما باید در نظر گرفت که ایمپلنت برای همه افراد مناسب نمی باشد، مثلاً می توان گفت میزان تراکم استخوان لثه در این موضوع بسیار اهمیت دارد. و همچنین در هر سنی نمی توان ایمپلنت دندان را انجام داد و سن ایمپلنت دندان را در ادامه بررسی می کنیم. البته عواملی دیگر هم در این خصوص دارای اهمیت می باشند که به اختصار آنها را شرح می دهیم.

سن ایمپلنت دندان با فوق تخصص ایمپلنت

سن مناسب ایمپلنت دندان

فردی که می خواهد ایمپلنت دندانی انجام دهد باید یکسری از شرایط مناسب را جهت کاشت ایمپلنت دندان داشته باشد. می توان گفت ایده آل ترین شرایط کاشت دندان را افرادی دارند که دارای سلامت عمومی مناسب در بدن، با لثه های سالم و مقدار کافی استخوان می باشند البته می توان گفت تزریق استخوان برای کسانی که استخوان کافی لثه ندارند امکان پذیر می باشد.

  • داشتن تراکم لازم استخوان در استخوان فک و لثه : زیرا این موضوع برای استحکام ایمپلنت بسیار لازم می باشد. و می توان گفت هر چه فاصله بین از دست رفتن دندان و کاشت دندان فاصله کمتری باشد، درمان موفق تر خواهد بود.
  • افراد مبتلا به دندان قروچه یا فشارهای دندانی گزینه های مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان نمی باشند و ممکن است شرایط مناسب را برای کاشت ایمپلنت دندان نداشته باشند.
  • از موانع کاشت ایمپلنت دندان می توان بیماری هایی مانند فشار خون بالا، دیابت کنترل نشده و پوکی استخوان را نام برد.
  • افرادی که مواد مخدر استفاده می کنند به هیچ وجه گزینه های مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان نیستند.

و این بدین معنی می باشد که در صورت مراجعه به فوق تخصص ایمپلنت ممکن است درخواست شما برای ایمپلنت دندان به مخالفت روبرو گردد.

سن ایمپلنت دندان

فاکتور سن برای کسانی کاشت ایمپلنت دندان را انجام می دهند تا حدودی دارای اهمیت می باشد زیرا ایمپلنت را نمی توان برای افراد نوجوان و جوانانی که فک آنها به اندازه کافی رشد نکرده است انجام داد. در این حالت با بالا رفتن سن و رشد فک موقعیت ایمپلنت در استخوان فک تغییر می کند و ممکن است کج بشود.
از طرفی بالا رفتن سن نیز از تراکم استخوانی در استخوان فک کاسته می شود و نمی تواند ایمپلنت را محکم نگه دارد.

کمترین سن برای ایمپلنت دندان

زمانی که رشد فک تا 18 یا 20 سالگی ادامه دارد توصیه می شود که برای انجام درمان عجله نشود. البته باید گفت این مسئله در افراد گوناگون فرق دارد، ارزیابی رشد فک بوسیله آزمایش های مختلف امکان پذیر می باشد.

بیشترین سن درمان ایمپلنت

سن ایمپلنت با فوق تخصص ایمپلنت

سن ایمپلنت دندان

برای ایمپلنت هیچ سن حداکثری وجود نداد و تا زمانی که فرد دارای تراکم استخوانی مناسب باشد می تواند ایمپلنت دندان را انجام دهد در این زمینه حتی افرادی که بالای 90 سال سن دارند نیز می توانند بدون هیچ مشکلی تحت درمان قرار گیرند.

بهترین سن انجام ایمپلنت چه سنی است؟

تمام رشد در استخوان فک دختران 14 تا 16 سالگی می باشد و در پسران 17 سالگی است. اگر افراد در زیر این سن به هر دلیلی دندانی را از دست بدهند برای کاشت ایمپلنت بهتر است که تا 18 سالگی صبر کنند و بعد عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهند. زیرا کاشت ایمپلنت برای افراد کمتر از 18 سال به هیچ وجه توصیه نمی گردد.
پیش از انجام عمل کاشت ایمپلنت باید میزان تراکم استخوان و حجم استخوان بررسی گردد و سپس برای درمان اقدام شود. و همچنین این نکته را در نظر گرفت که برای کاشت ایمپلنت حتماً باید به یک متخصص ایمپلنت مراجعه نمود.
در مراکز تخصصی ایمپلنت، تحت نظر جناب آقای دکتر میثم آریام” متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، فوق تخصص ایمپلنت و جراحی های پیشرفته” ، کلیه امور مربوط به کاشت ایمپلنت دندان شما با خیالی آسوده انجام می پذیرد.

سوالات متداول سن ایمپلنت دندان

چرا بهتر است تا سن 18سالگی برای ایمپلت صبر کرد ؟

برای نوجوانان زیر 18سال، انجام ایمپلنت دندان با احتیاط و دقت بیشتری انجام می شود. زمانیکه فک و دندان های بیمار را برسی می کنند به آن پیشنهاد می کنند که بهتر است دندان های خود را ارتودنسی کنند و به آن ها می گویند که صبر کنند تا فکشان به طور کامل رشد کند و بعد برای کاشت ایمپلنت اقدام کنند.

در چه شرایطی ایمپلنت دندان صورت می گیرد؟

عمل ایمپلنت دندان تحت شرایطی انجام می شود که شامل بیمار از نظر روانی در صحت کامل باشد، از نظر جسمی سالم باشد، فک استخوان سالمی داشته باشد.

آیا در سنین بالا ایمپلنت دندان امکان پذیر است؟

باید به این نکته توجه کنید که برای ایمپلنت دندان محدودیت سنی وجود ندارد فقط باید بدانید که تراکم استخوانی مناسب است یا نه. افرادی که حتی سن آن ها بالای 90 سال هم است می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =