logo aryam

سفيد كردن دندان با دستگاه زوم

سفید کردن دندان هایی که به دلیل سیگار کشیدن، الکل، بالا رفتن سن، مسواک نزدن، ژنتیک و … زرد به نظر می آیند از طریق روش های مختلف و مطلوبی جهت زیبایی بخشی به لبخند انجام می شود. سفید کردن دندان با دستگاه زوم یا به اصطلاح بلیچینگ دندان نیز یکی از روش های مدرن در این راستا می باشد.

در تکنیک زوم از امواج فرابنفش برای روشن کردن دندان ها استفاده می شود. لازم به ذکر است که علاوه بر ZOOM روش های دیگری برای سفید کردن دندان وجود دارد. اما این مورد پرطرفدارتر بوده و نتیجه بهتری ارائه می دهد.

مراحل بلیچینگ دندان با دستگاه زوم

برای شروع سفيد كردن دندان با دستگاه زوم باید به ژل یا محلولی آغشته شوند که برای لثه و لب ها مضر است. در نتیجه این قسمت ها پوشانده می شوند. حال ژل سفید کننده آب اکسیژنه دندان ها را پوشش می دهد. لازم به ذکر است که لیزر عامل اصلی روشن شدن بافت دندان نبوده و تنها فعال کننده ژل سفید کننده می باشد. با فعال شدن ژل، فعل و انفعالاتی شیمیایی بر بافت دندان رخ می دهد.

پس از قرار گرفتن در برابر اشعه در 15 دقیقه مانده به پایان بلیچینگ دندان ها به فلوراید که سفید کننده است آغشته می شوند.

پس از اتمام مراحل سفید کردن دندان با دستگاه زوم یک کیت روشن کننده به شما داده می شود که در خانه باید از آن استفاده کنید. برای اینکار قالب ها را به ژل سفید کننده آغشته کرده و برای 20 دقیقه روی دندان های بالا و پایین قرار می دهید. سپس دندان ها را با آب بشویید. دندانپزشک تعداد دفعات استفاده از این کیت را به شما می گوید برای شما تعیین می کند.

امواج نامرئی در دستگاه زوم بر خلاف لیزر، فیلتر شده و با آن دندان ها در گرمای بالا سفید نمی شوند، چرا که گرمای نورهای نامرئی خود آسیب رسان هستند. در کل با در نظر گرفتن تمام  این موارد و قیاس ها به این نتیجه می رسیم که سفید کردن دندان با دستگاه زوم انتخاب بهتر و مفید تری نسبت به لیزر می باشد.

چه کسانی نمی توانند بلیچینگ دندان انجام دهند؟

برای بلیچینگ دندان با دستگاه زوم از آنجا که از اشعه استفاده می شود، مراجعین باید به شرایط زیر توجه کنند.

  • در صورتی که دندان های جلو را از پیش ایمپلنت، بریج، روکش و پر کرده اید، توصیه می شود از سفید کردن دندان با اشعه خودداری کنید. چرا که در بلیچینگ، تنها بافت سطحی دندان های اصلی روشن می شود. اگر دندانی پر شده باشد با اشعه به صورت لکه ای سفید می شود. همچنین دندان های جایگزین نیز تغییر رنگ نمی دهند.
  • در صورتی که مشکلات و حساسیت هایی در لثه و دندان ها دارید پس از درمان برای سفید کردن دندان با دستگاه زوم اقدام کنید.
  • بهتر است در صورت داشتن لثه های آسیب دیده و تحلیل برای سفید کردن دندان بلیچینگ و لیزر را انتخاب نکنید.
  • اگر پیش از این تجربه درمان پرتویی برای هر گونه بیماری داشته اید، توصیه می شود از بلیچینگ صرف نظر کنید. چرا که قرار گرفتن مجدد در برابر امواج فرابنفش و مادون قرمز عواقب مطلوبی ندارد.
  • اگر مینای دندان شما ضعیف است و به گرما یا سرما حساس می باشد، از این تکنینک سفید کردن دندان با دستگاه زوم اجتناب کنید. چرا که در این روش از ژل سفید کننده فلوراید استفاده شده و این خود به آسیب دندان شدت می بخشد.
  • برای سفید کردن دندان با دستگاه زوم حتما سن شما باید بالای 16 سال باشد.
  • افراد باردار و شیرده از بلیچینگ با لیزر و زوم منع می شوند.

نتیجه گیری

بلیچینگ یا به عبارتی سفید کردن دندان با دستگاه زوم یکی از روش های مدرن و پیشرفته در راستای زیبایی بخشی به دندان ها می باشد. این دستگاه برای لیزر و بی تی کول پلاس که در این زمینه مورد استفاده واقع می شوند جایگزین خوبی بوده است.

سوالات متداول سفید کردن دندان با دستگاه زوم

  1. روش دیگر برای سفید کردن دندان با لیزر چیست؟
    علاوه بر بلیچینگ سفید کردن دندان با دستگاه زوم، دستگاه BT cool نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. بلیچینگ دندان با دستگاه زوم دردناک است؟
    خیر مگر آنکه دندان هایی با مینای فرسوده و حساس داشته باشید.
  3. بلیچینگ نتیجه صددرصدی دارد و دندان ها کاملا سفید می شوند؟
    احتمال زیادی برای ایده آل نبودن نتیجه وجود داشته و تماما بستگی به جنس و سلامت دندان شما دارد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + دو =