logo aryam

روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درست

سلامت دندان با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از مهم ترین کار هایی است که می توانید برای بهداشت دندان هایتان انجام دهید؛ با این کار باکتری های مضری که در دهان هستند توان تخریب را از دست داده و دندان های شما سالم می ماند، اما روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان خیلی مهم است اگر به صورت صحیح این کار انجام نشود ممکن است نتیجه ای عکس داشته باشد و به دندان یا لثه آسیب وارد شود. پس بهتر است تا روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را بدانیم و ببینیم باید چه کاری انجام دهیم تا دندان ها به ویژه لثه ها در بهترین شرایط باشند.

خمیر دندان نخ دندان و خمیر دندان

رعایت بهداشت دهان با مسواک زدن

اگر به دندان های خود اهمیت می دهید و مایل هستید تا بدانید چطور بهداشت دهان خود را در بهترین شرایط نگه دارید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

مسواک زدن را جدی بگیرید و به آن اهمیت دهید

مسواک زدن بهترین روش موجود برای پاک نگه داشتن دندان ها می باشد. برای این که مسواک زدن به خوبی انجام شود ابتدا باید مسواک درست را انتخاب نمایید که به درستی تمامی زوایای دندان ها را پوشش دهد، مسواک های موجود در بازار انواع مختلفی دارند، حتما از مسواک هایی استفاده کنید که برس آنها متناسب با شکل دندان ها طراحی شده باشد، حتما در نظر داشته باشید که این برس ها نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشند مگر این این که دندان های شما در شرایط خاصی قرار گرفته باشند.

مثلا: برای دندان هایی که به تازگی ترمیم شده اند و یا روی آنها جرم زدایی انجام شده است، بهتر است که از مسواک نرم استفاده شود و یا هنگامی که به هر دلیلی لثه شما دچار مشکل شده است بهترین کار این است که از مسواک هایی با برس نرم استفاده نمایید، به این صورت هم بهداشت دندانی را رعایت نموده اید و هم آسیب وارده را تشدید نکرده اید.

پس نتیجه گیری این می شود که بهتر است تا برای مسواک زدن از مسواک هایی استفاده کنید که برسی نرمال(Normal) دارند و برس آنها متناسب با شکل دندان ها مهندسی شده باشد. در ادامه روش درست مسواک زدن را مورد بررسی قرار می دهیم.

چطور مسواک بزنیم؟

روش درست مسواک زدن سوالی است که بسیاری از مراجعین به دندان پزشکی به دنبال پاسخ آن هستند، برای درست مسواک زدن راه های زیادی پیشنهاد می شود مانند چند نمونه که در ادامه توضیح خواهیم داد:

صحیح مسواک زدن

نحوه صحیح مسواک زدن

  • مسواک زدن دایره وار
    این مدل به این صورت است که مسواک را به صورت چرخشی بر روی دندان ها می کشیم تا تمامی زوایای دندان را مورد شستشو قرار دهد. مانند زمانی که یک میز کثیف را دستمال می کشیم.
  • مسواک زدن از بالا به پایین
    این مدل از مسواک زدن کم خطر ترین مدل مسواک زدن است زیرا به لثه ها آسیب کمتری وارد می شود و به این دلیل که مسواک را از جایی که ثله هست به پایین میکشیم نه برعکس لثه ها عقب نشینی نمی کنند و بیشتر دندان ها را در بر می گیرند.
    اما چند مورد وجود دارد و آن هم این است که در مسواک زدن پشت دندان ها مشکل داشته باشید و به صورت صحیح دندان ها مسواک زده نشوند و هیمنطور کمی زمان بر باشد. ولی این ها مشکلات زیاد جدی نیستند و قابل رفع می باشند.
  • مسواک زدن خطی
    به طور کل روش درست مسواک زدن باید به صورتی باشد که لثه ها آسیب نبینند و دندان ها از هر جهتی پاک شوند، به این صورت می توان گفت نحوه صحیح مسواک زدن به درستی انجام شده است.

روش درست کشیدن نخ دندان

روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به هم مربوط می باشد زیرا اگر نخ دندان هم به درستی کشیده نشود هم موجب می شود تا لثه آسیب ببیند و در نتیجه در پی ان عفونت ها و خرابی های دندان بوجود اید، پس بهتر است تا روش درست نخ دندان کشیدن هم بلد باشید و از هر دوی این موارد برای پاکیزگی دندان های خود استفاده کنید تا از دندان های سالم خود نهایت لذت را ببرید.

روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان مطمئنا به شما کمک خواهد کرد با داشتن دندان هایی سالم از سیستم گوارشی و سلامت بدنی خوبی هم برخوردار باشید.

کشیدن نخ دندان

بهترین روش کشیدن نخ دندان

نخ دندان کمک می کند که مواد غذایی و باکتری های بین دندان ها از بین بروند روش درست کشیدن نخ دندان باید به صورتی باشد که نخ دندان کمترین ارتعاش را داشته باشد، هنگامی که نخ دندان را به دور انگشتان خود می پیچید ان را کوتاه بگیرید تا ارتعاش را به حداقل برسانید و بعد به ارامی ان را بین دندان ها حرکت دهید.

دقت داشته باشید که نخ دندان به لثه اصابت نکند و باعث خونریزی نشود تا حد امکان باید با دقت این کار انجام شود به هیچ عنوان آسیب رسیدن به لثه را سرسری نگیرید زیرا موجب التهاب شده و در پی آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی شود.

سخن آخر

روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان چنانچه به درستی انجام شود شما تا سالیان سال دندان های سالم دارید و می توانید در سنین بالا از دندان های خودان برای خوردن غذا استفاده کنید و از طعم و مزه غذا ها لذت ببرید.

Rate this post

سوالات متداول روش صحیح مسواک زدن و کشیدن نخ دندان

1روش درست مسواک زدن به چه صورت است؟
روش درست مسواک زدن باید به صورتی باشد که لثه ها آسیب نبینند و التهابی بوجود نیاید که موجب عفونت شود.
2آیا دهان شویه و آب نمک در بهداشت دندانی مفید عمل می کند؟
آب نمک و دهان شویه ها باکتری های مضر در دهان را ضعیف میکنند و عملکرد آنان را زمانی که شما خواب هستید و تحرک دهانی ندارید بسیار کند می کند.
3روش درست کشیدن نخ دندان به چه نحوی است؟
روش کشیدن نخ دندان به صورتی باید باشد که نخ دندان کمترین ارتعاش را داشته باشد تا به لثه آسیبی وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =