logo aryam

روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت

روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت

روش جدید کاشت دندان

روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت

امروزه، با روی کار آمدن انواع کامپوزیت، لمینت، کاشت دندان و بلیچینگ، مردم اهمیت بسیار بیشتری به زیبایی دندان های خود می دهند و مواردی چون رنگ دندان ها، فرم دندان ها و فضای خالی بین آن ها را اصلاح می کنند. کلینیک های زیبایی و دندانپزشکان نیز برای حضور در این بازار رقابتی، خدمات متنوعی را ارائه می دهند که یکی از این خدمات، کاشت دندان می باشد. روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت، روشی است که برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها استفاده می شود.

در صورتی که این فضای خالی پر نشود، احتمال عفونت لثه در اثر گیر کردن مواد غذایی در آن ناحیه وجود دارد و یا ممکن است سایر دندان ها به سمت فضای خالی رشد کرده و ظاهر نامناسبی را به وجود بیاورند. علاوه بر این، وجود فضای خالی در بین دندانها، در زیبایی صورت و لبخند شما تاثیر منفی گذاشته و این موضوع می تواند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد. در این مقاله قصد داریم شما را با روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت و کاربردهای آن آشنا کنیم.

کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه است؟

کاشت دندان روشی برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها، با استفاده از اتصال پیچ های فلزی به داخل لثه به عنوان ریشه دندان مصنوعی می باشد که اصطلاحا به آن ایمپلنت دندان می گویند. پروتز قرار گفته بر روی پایه فلزی، از نظر ظاهر و عملکرد کاملا مشابه دندان طبیعی می باشد. کاشت دندان بدون ایمپلنت، روش جدیدی می باشد که با تکنیک های پیشرفته ای انجام می گیرد.

یکی از رایج ترین روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت، روش بریج می باشد. روش بریج یا همان پل ثابت، در موارد خاصی جایگزین ایمپلنت می شود که انجام کاشت دندان به روش ایمپلنت، برای ساختار و سلامتی فرد ایجاد مشکل کند.

عدم استفاده از ایمپلنت برای کاشت دندان

کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان به روش بریج یا پل ثابت

در روش بریج، دو دندان در دو طرف فضای خالی لثه، روکش می شوند تا به عنوان تکیه گاه برای قرار گرفتن پروتز مصنوعی روی لثه به کار گرفته شوند. از این رو این روش پل ثابت نامیده می شود. شرط استفاده از روش بریج این است که دو دندان به کار گرفته شده، کاملا سالم باشند و از استحکام کافی برخوردار باشند.

پروتزهای مصنوعی در روش بریج، معمولا از جنس سرامیک می باشند مگر اینکه به درخواست خود فرد، از جنس طلا طراحی و ساخته شوند. رایج ترین بریج یا پل دندانی مورد استفاده در میان پزشکان، بریج سه تایی می باشد که در آن، سه پروتز مصنوعی طرح دندان روی پایه قرار گرفته اند. مدت ماندگاری این روش کاشت دندان بدون ایمپلنت، بین 8 الی 10 سال می باشد.

مقاله کاشت دندان به روش بریج را مطالعه کنید.

کاربردهای کاشت دندان به روش بریج یا پل ثابت

کاشت دندان به روش بریج، زمانی استفاده می شود که شما به هر دلیلی شرایط انجام ایمپلنت را ندارید. کهولت سن، لثه ضعیف یا تراکم استخوان پایین در ناحیه فک، عفونت لثه، شیمی درمانی در مبتلایان به سرطان، ابتلا به دیابت، کمبود سطح استروژن در بانوان و … مواردی هستند که نمی توان از کاشت دندان به روش ایمپلنت استفاده کرد چرا که شرایط فک و لثه برای انجام آن مناسب نیست.

در این مواقع پزشک می تواند از روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش بریج یا پل ثابت استفاده کند. علاوه بر این، با توجه به این که هزینه کاشت دندان به روش ایمپلنت بسیار بالا است، ممکن است شرایط مالی استفاده از آن را نداشته باشید که در این صورت نیز روش بریج انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

بریج دندان

کاربرد کاشت دندان به روش بریج

بریج باله دار

بریج باله دار یا مریلند، یک روش دیگر برای کاشت دندان بدون ایمپلنت می باشد. این روش، بر خلاف بریج ثابت نیازی به تراشیدن دندان های مجاور جهت گذاشتن روکش ندارد اما فقط برای دندان های جلویی استفاده می شود که هنگام جویدن فشار زیادی متحمل نشوند.

در بریج باله دار، پروتز مصنوعی به کمک باله هایی فلزی به دو دندان مجاور متصل می شود. دندان مصنوعی در این روش نیز همانند بریج ثابت، از جنس سرامیک هستند اما به اندازه بریج ثابت، مقاوم نیستند. در اثر فشار زیاد ممکن است برج از دندان جدا شود و نیاز باشد آن را مجددا به دندان های خود وصل کنید.

کاشت بریج باله دار

بریج باله دار

کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش جدید

روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت، شیوه ای نوین با استفاده از تکنولوژی های هوشمند می باشد. این روش زمان بر است و چند ماه طول می کشد ولی نتیجه طبیعی تری به دنبال دارد. شرط استفاده از این روش آن است که دندان اصلی هنوز در جای خود قرار داشته باشد و دارای ریشه باشد. در این حالت، پزشک بعد از برداشتن دندان اصلی، بدون سوراخ کردن بلافاصله دندانی جایگزین کاملا کپی شده از دندان اصلی را در محل قرار می دهد. این دندان به مرور به استخوان های فک پیوند می خورد و ریشه آن هیچ گاه نخواهد لرزید.

روش های کاشت دندان بدون ایمپلنت چه مزایایی دارند؟

همان طور که گفته شد، این روش های کاشت دندان، برای افرادی که شرایط ایمپلنت را ندارند، امکان بهبود و رفع فضای خالی بین دندان ها را ایجاد می کند. این روش کاشت دندان نیز همانند ایمپلنت، ظاهری کاملا طبیعی دارد و زیبایی چهره و لبخند شما را دو چندان می کند.

روش های گفته شده، دوامی بین 8 تا 10 سال دارند و از استحکام کافی برخوردارند. کاشت دندان به روش بریج، در یک الی چند جلسه انجام می شود. این در حالی است که ایمپلنت حدودا شش ماه طول می کشد.

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت

اگر شما هم شرایطی دارید که پزشک ایمپلنت را مناسب لثه های شما نمی داند و یا از استطاعت مالی جهت انجام ایمپلنت برخوردار نیستید، می توانید از روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت استفاده کنید. قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت، بسته به تشخیص دندانپزشک در روش مناسب دندان شما متفاوت است ولی در نظر داشته باشید این روش در هر صورت از نظر اقتصادی برای شما به صرفه تر خواهد بود.

کلینیک های دندانپزشکی پیشرفته، با استفاده از تکنولوژی اسکن و شبیه سازی دهان متقاضی، مناسب ترین نوع کاشت دندان را با توجه به استخوان بندی فک و صورت و همچنین بافت لثه های شما تشخیص خواهند داد.

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت

قیمت کاشت دندان

سوالات متداول روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت

1آیا کاشت دندان بدون ایمپلنت امکان پذیر است؟
بله. با استفاده از روش بریج دندان می توانید بدون کاشت ایمپلنت فضای خالی مابین دندان هایتان را پر کنید.
2کاشت ایمپلنت بهتر است یا بریج دندان؟
طبیعتا اولویت هر فردی سالم نگه داشتن تمام دندان هایش است؛ با بریج بایستی یک یا دو دندان سالمتان تراشیده شوند، چنانجه استطاعت مالی دارید به روش ایمپلنت دندان بکارید.
3روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت چه روشی است؟
جدیدترین روش برای جایگزینی ایمپلنت دندان، بریج دندان به شیوه های مختلف است. جهت کسب اطلاعات بیشتر مطلب را مطالعه بفرمایید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + یازده =