logo aryam

تفاوت لمینت و روکش دندان

تفاوت لمینت و روکش دندان

تفاوت لمینت و روکش دندان

تفاوت لمینت و روکش دندان

دندان هایی که در اثر پوسیدگی یا شکستگی دچار آسیب می شوند، از روکش دندان برای روی آنها استفاده می شود. جنس این روکش ها از فلز یا سرامیک یا هر دوی آنها می باشد . این روش علاوه بر درمان موجب زیبایی دندان ها می شود. لمینت دندان روشی برای یکدست و یکرنگ کردن دندان ها می باشد که برای بهبود طرح لبخند استفاده می شود . دندان هایی که دچار تیرگی شده و نامنظم می باشد با استفاده از این روش زیبا می شوند. در ادامه به تفاوت بین لمینت و روکش دندان می پردازیم.

تفاوت لمینت و روکش دندان

تفاوت لمینت و روکش دندان

مراحل روکش دندان

1. در ابتدا از سطح دندان به اندازه ضخامت روکش تراشیده می شود.
2. از دندان های تراشیده قالبگیری شده و با توجه به رنگ دندان های اطراف به لابراتور ارسال می شود . مطب دکتر آریام مجهز به لابراتور می باشد که هم زمان کمتری برای تهیه قالب می برد و هم تکنسین لابراتور از نزدیک خود از دندان قالب گیری به عمل می آورد . از مزایای آن می توان به طبیعی شدن روکش دندان تهیه شده اشاره کرد .
3. در برخی موارد نیاز به تست در یک جلسه می باشد تا فریم فلزی در روی دندان قرار گیرد .
4. نصب روکش در دندان

مزایای روکش دندان

• بهبود طرح لبخند
• مشکلات دندان شامل تیرگی و نامرتبی دندان را می پوشاند.
• در این روش تراشیدگی دندان کمتر می باشد
• استفاده از روکش برای انجام ایمپلنت دندان
• بهداشت راحتتر روکش نسبت به دندان های آسیب دیده

لمینت دندان

انواع لمینت دندان

1.لمینت سرامیکی

این نوع از لمینت ها از جنس سرامیک هستند و نسبت به لمینت های کامپوزیتی قوام بالاتری دارند. زیبایی خیره کننده ای که لمینت سرامیکی می دهد نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر است.این نوع لمینت با اینکه دارای ضخامت کمتری می باشد از دوام و استحکام بیشتری برخوردار می باشد . در نتیجه ماندگاری ان بیشتر از سایر لمینت های موجود می باشد .

2. لمینت کامپوزیتی
در این روش تراش کمتری بروی دندان داده می شود. در لمینت کامپوزیتی تنوع رنگ بیشتری وجود دارد. در لمینت کامپوزیتی دندانپزشک بدون ایجاد تراش در دندان پوششی از کامپوزیت بر روی سطح دندان قرار می گیرد. این روش سریعتر و راحتر از لمینت سرامیکی انجام می شود زیرا نیاز به قالب گیری نداشته و دریک جلسه انجام می شود. از جمله مزایای این نوع از لمینت عدم تراش مینای دندان و محافظت از دندانها می باشد . این موضوع برای دندانهایی که دارای سائیدگی یا شکستگی می باشد دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

مراحل انجام لمینت دندان

در ابتدا برای لمینت دندان نیم میلیمتر از دندان ها توسط دندانپزشک زیبایی تراشیده می شود و لبه های دندان میزان می شود. از دندان های مورد نظر قالب گرفته می شود و به منظور آماده سازی به لابراتور فرستاده می شود بعد از آماده شدن لمینت با استفاده از چسب های مخصوص و با دقت و مهارت بالا لمینت بروی دندان ها چسبانده می شود. لمینت ها بسیار ظریف و نازک هستند به همین علت باید با ظرافت و دقت خاصی بروی دندان ها گذاشته شوند.

تفاوت لمینت و روکش دندان

1. لمینت دندان زیباتر و درخشنده تر از روکش می باشد .
2. لمینت علاوه بر از بین بردن تیرگی های دندان ها ، آنها را یکدست و منظم می کند . در صورتی که در روکش دندان تنها به تغییر رنگ دندان می پردازد .
3. ماندگاری و طول عمر لمینت بیشتر از روکش می باشد و بندرت دچار آسیب یا شکستگی می شود.
4. برای تهیه روکش دندان نیاز به تراشیدن کمی می باشد ولی در لمینت ( بخصوص سرامیکی ) دندان ها بیشتر تراشیده می شود.
5. هزینه روکش نسبت به لمینت دندان کمتر می باشد .

عزیران تهرانی برای کسب اطلاع از دندانپزشک خوب در غرب تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

جراحی لثه

پیوند استخوان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

کامپوزیت دندان

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – صادقیه -بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. تهلوکس گفت:

    aaaaliii bood ❤️❤️❤️

  2. صابر احمدی گفت:

    من پیش ی دندونپزشک رفتم برای لمینت دندان. تا اونجایی که دیدم لمینت جدا از هم هستن دندانها و فقط جلوی دندان نصب میشوند و پشت دندان همان قبلیه. ولی برای من همه دندانها به هم چشبیده اند و مثل روکش دندان رو تراش خیلی زیادی زده و تمام دور دندانم توسط این روکش پوشیده شده. احساس میکنم برام روکش کرده بجای لمینت. چون دندونای آسیا هم روکش باید انجام میدادم. بنظرتون این کاری که انجام داده روکشه یا لمینت با توجه به چسبیده بودن دندانها و اینکه پشت دندونامم تراش خورده؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 19 =