logo aryam

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

بلیچینگ دندان حدود 6 ماه تا یکسال دوام دارد

ماندگاری بلیچینگ چقدر است؟

روش های سفید کردن دندان

در این سال ها، بیش از پیش مردم سراسر دنیا اهمیت ویژه ای به ظاهر و سلامت دندان های خود می دهند. سفیدی دندان یکی از مهم ترین نکات در بهتر شدن و جذاب شدن ظاهر آدم هاست. سفید بودن دندان ها ظاهر آدم ها را بسیار دلنشین تر می کند و جذابیت بیشتری به خنده و لبخند شان می بخشد. بطور کلی سه روش عمده برای سفید کردن دندان به نام های لمینت، کامپوزیت و بلیچینگ دندان وجود دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد سفیدی دندان ها صحبت کنیم و بفهمیم بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ و همچنین شما را برای انتخاب بهترین روش سفیدی دندان راهنمایی کنیم.

کامپوزیت، لمینت و بلیچینگ روش های اصلی سفید کردن دندان هستند

3 روش اصلی سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

 بلیچینگ یکی از روش های عمده سفید کردن دندان است که بخاطر هزینه پایین آن بسیاری افراد به آن روی می آورند. اگر بلیچینگ را انتخاب کرده اید باید بدانید که جدا از هزینه کم و مقرون به صرفه بودن آن، این روش وقت گیر نیست و تنها در یک جلسه می توانید دندان های خود را سفید کنید. این روش کدر و زرد بودن دندان ها را از بین برده و به شما دندان های سفید و درخشانی تحویل می دهد.

بنا بر ادعای کارشناسان این رشته، بلیچینگ جز بی خطر ترین روش های سفیدی دندان است. اما برای برخی ها از مراجعین این سوال بسیار پیش می آید که بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ درباره این سوال باید گفته شود که بلیچینگ ماندگاری همیشگی ندارد و شما باید حدودا سالی یکبار به دکتر مراجعه فرمایید. البته ناگفته نماند برای ماندگاری سفیدی دندان ها باید اصول بهداشتی را دقیق رعایت کنید.

2 نوع اصلی بلیچینگ

بلیچینگ بطور عمده به دو روش آفیس بلیچینگ و هوم بلیچینگ انجام می شود که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

Office bleaching

 آفیس بلیچینگ در مطب توسط دکتر انجام می شود. در مورد این روش گفتنی است که می توانید با اطمینان بیشتری نسبت به هوم بلیچینگ پروسه سفید شدن دندان هایتان را پشت سر بگذارید. با آفیس بلیچینگ می توانید به درجات بالاتری از سفیدی دندان هایتان دست پیدا کنید. در این روش سفیدی دندان بیشتر خواهد بود اما در این روش نیز باز هم افراد برایشان سوال است که بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ در این باره باید بدانید که برای مدتی باید بصورت مداوم به دکتر مربوطه مراجعه کنید و سفیدی دندان هایتان را تمدید کنید.

غلظت رنگ دندان در office bleaching بیشتر است

در هوم و آفیس، بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

 

Home bleaching

در این روش دکتر مربوطه بعد از معاینات اولیه یک قالب برای دندان های شما می سازد. آنرا به شما تحویل می دهد و شما با رعایت نکات بهداشتی باید با استفاده از آن قالب در خانه به سفید کردن دندان های خود بپردازید. به این روش اصطلاحا هوم بلیچینگ می گویند.

انواع بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

حالا که با دو روش اصلی و عمده بلیچینگ دندان آشنا شدید. بهتر است بدانید این روش ها هیچکدوم یکبار برای همیشه نیستند و برای تمدید سفیدی دندان های خود باید بصورت مستمر آنها را انجام دهید. در ادامه بیشتر به موضوع اینکه بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ خواهیم پرداخت. همانطور که بالاتر گفته شد هیچکدام از این دو روش همیشگی نیستند. با توجه به نوع دندان ها و اهمیت فرد به رعایت نکات بهداشتی دندان ماندگاری بلیچینگ بین شش ماه تا دو سال است. در آفیس بلیچینگ حدودا بعد از 1 یا 2 جلسه دندان های شما تغییر رنگ می دهد و سفید می شود.

بايد توجه داشته باشيد كه يكي ديگر از روش هاي بليچينگ دندان با استفاده از ليزر است كه دوام بالايي دارد اما قبل از انجام آن بايد اطلاعاتي در مورد عوارض بلیچینگ دندان با لیزر نيز داشته باشيد.

  بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ و چه عواملی ماندگاری آن را بالا می برد؟

برای بیشتر کردن مقدار ماندگاری و تاثیر بلیچینگ باید نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از.

  • برای همیشه با سیگار و قلیان خداحافظی کنید که دشمن سفیدی دندان های شما بعد از بلیچینگ هستند.
  • یک روز بعد از انجام بلیچینگ از خوردن خوراکی و غذاهای رنگی دوری کنید.
  • بطور بسیار منظم و با برنامه مسواک بزنید و بعد از صرف غذا نخ دندان را هرگز فراموش نکنید و به موضوع 
  • اگر به نوشیدن چایی، قهوه و نسکافه علاقه دارید حتما بعد از نوشیدن آنها مسواک بزنید
  • بطور منظم و هفتگی در ابتدای کار به مطب دکتر مراجعه کنید تا معاینه شوید و  درمورد اینکه بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ از دکتر سوال کنید.
  • خوردن و نوشیدن مواد غذایی مانند آب، شیر، گل کلم، پاستا و برنج، مرغ و ماهی و نان سفید برای بعد از بلیچینگ توصه می شود.
    "<yoastmark

تفاوت های هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ

  1. در هوم بلیچینگ حدودا 2 هفته زمان برای سفید شدن دندان های نیاز است. اما در آفیس در یک یا دو جلسه دندان های سفید می شوند.
  2. در هوم بلیچینگ بصورت کلی پول کمتری پرداخت می کنید و مقرون به صرفه تر است.
  3. اما اینکه بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ و در کدام روش بهتر است. اگر میخواهید بلیچینگ با ماندگاری بالا داشته باشد بهتر است آفیس بلیچینگ را انتخاب کنید.
  4. غلظت و میزان روشنایی دندان ها در آفیس بلیچینگ به علت فراهم بودن امکانات بیشتر است.

عوارض بلیچینگ در هر دو روش چیست؟

  • بطور کلی بلیچینگ ضرر خاصی نسبت به لمینت و کامپوزیت ندارد. بعضا ممکن است برخی افراد دچار حساسیت های کوتاه مدت شوند که آن نیز جای نگرانی ندارد.
  • در آفیس بلیچینگ ممکن اس با هزینه نسبتا بالا تری نسبت به هوم بلیچینگ مواجه شوید.
  • اتفاقاتی مانند پیری، ارث ممکن است باعث عوض شدن رنگ دندان ها شود.
  • در هوم بلیچینگ اگر پروسه را بصورت طولانی مدت یا بیشتر از دوبار در روز انجام دهید ممکن است نتیجه معکوس بگیرید.
  • ژل سفید کننده بلیچینگ برای افراد زیر 16 سال، زنان باردار و بیماران قلبی عروقی مناسب نیست، با ادامه مقاله بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ همراه ما باشید.

    بلیچینگ برای افراد زیر 16 سال و زنان حامله توضیه نمی شود

    عوارض بلیچینگ چیست؟

دلیل اصلی زرد شدن دندان ها چیست؟

لکه های دندان ها به دلیل های درونی و خارجی بوجود می آیند. عوامی مثل مصرف برخی داروها، عفونت ها، کهولت سن در زرد شدن دندان نقش اساسی دارند و این نوع زردی ها که با عوامل درونی اتفاق می افتند سخت تر هستند. اما در مقابل عوامل بیرونی مثل استعمال دخانیات، خوردن مواد غذایی رنگ دار که اصطلاحا عوامل بیرونی نام دارند می توانند دندان های را به مرور زمان زرد و لک دار کنند. بلیچینگ در مقابل عوامل بیرونی و درونی زردی دندان ها تاثیر گذار است ولی بهتر است نکات بهداشتی را نیز خودتان از همین امروز رعایت کنید. در ادامه مقاله بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ در مورد نتیجه گیری این روش صحبت میکنیم.

نتیجه گیری بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

در این مقاله در مورد دوام و پایداری نتیجه بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب صحبت کردیم. همچنین به مرور نکاتی پرداختیم که میتوانید طول عمر بلیچینگ و تاثیرات آن را بیشتر کند. اگر سفیدی دندان هایتان برایتان اهمیت دارد و همچنین میخواهید هزینه هنگفتی برای آن پرداخت نکنید بلیچینگ برای شما بهترین گزینه است. در این مطلب در مورد موضوع بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟ که سوال اکثر مراجعه کنندگان است پاسخ دادیم.

 

سوالات متداول بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد؟

1هوم بلیچینگ چیست؟
در این مدل بلیچینگ دکتر بعد از کارهای لازمه و معاینات، قالبی مناسب طراحی میکند که میتوانید در خانه پروسه بلیچینگ را پشت سر بگذارید
2آفیس بلیچینگ چیست؟
این مدل بلیچینگ در مطب دکتر و با استفاده از بهترین تجهیزات انجام می شود که می توانید با استفاده از آن به غلظت بیشتری از سفیدی دست پیدا کنید.
3چرا دندان ها زرد می شوند؟
در زردی دندان عواملی درونی مانند پیری و عوامل بیرونی مانند نوشیدن و خوردن خوراکی های رنگی تاثیر دارد که باید از خوردن غذاهای رنگی دوری کنید

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =