logo aryam

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت دندان

ایمپلنت

امروزه از روش کاشت ایمپلنت، می توان هم برای فک بالا و هم در فک پایین استفاده کرد ولی در آرواره بالا و آرواره پایین روش کاشت ایمپلنت در استخوان کمی متفاوت است و هر فک نیازمند روش متفاوتی برای کاشت می باشد.

مقاله امروز ما درباره ایمپلنت کامل فک بالا و پایین می باشد که توضیحاتی را در مورد کاشت ایمپلنت در فک بالا و پایین ارائه می دهیم، امیدوارم که  برایتان سودمند باشد.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

به دلیل این که دندان های فک بالا در زیبایی اثر بیشتری می گذارد و در طرح لبخند بیشتر به چشم می آید، ایمپلنت برای دندان های فک بالا متقاضی بیشتری نسبت به فک پایین دارد.

ایمپلنت کامل فک بالا و فک پایین

ایمپلنت کامل

شما میتوانید برای دریافت مشاوره، بررسی و معاینه جهت انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به مطب بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید.

در ابتدا، میخواهیم توضیحاتی را درباره کاشت ایمپلنت در فک بالابیان کنیم:

کاشت ایمپلنت در فک بالا

از دست دادن دندان در فک بالا، باعث ایجاد مشکلات بیشتری به علت وجود سینوس و کم بودن ارتفاع استخوان در استخوان فک می شود. یکی از مشکلات کاشت ایمپلنت در فک بالا به علت وجود حفرات سینوسی و عدم تراکم و ارتفاع کافی در استخوان های فک بالا می باشد. وجود تراکم و کیفیت در استخوان های فک بالا بسیار مهم است به همین دلیل بیشتر مشکلات ایمپلنت پس از کاشت و یا عدم موفقیت در کاشت در ایمپلنت فک بالا به وجود می آید. به غیر از این مسائل استخوان فک بالا حجم کافی ندارد و متخلخل تر است.

سئوالات متداول ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

1برای کاشت ایمپلنت در فک پایین حداقل ارتفاع استخوان فک چه قدر باید باشد؟
برای این که ایمپلنت بتواند پروتز دندان مصنوعی را حمایت کند باید 7 تا 10 میلی متر ارتفاع داشته باشد.
3تعداد ایمپلنت لازم برای بازسازی کامل فک بالا و پایین چند عدد است؟
برای بازسازی فک بالا 8 پروتز ثابت و برای فک پایین حداقل 6 پروتز نیاز است.
2مراحل کاشت ایمپلنت چگونه است؟
در مرحله اول جراحی و کاشت ایمپلنت صورت میگیرد، پس از گذشت فاصله زمانی 3 الی 6 ماه مرحله پروتز و کاشت دندان انجام می شود.

گروه های متقاضی کاشت ایمپلنت

برای کاشت ایمپلنت در فک بالا بیماران به سه گروه تقسیم می شوند:

  1. برای کاشت ایمپلنت، استخوان در فک وجود ندارد و تحلیل رفته است.
  2. برای کاشت ایمپلنت، استخوان کافی وجود دارد.
  3. صورت بیمار در اثر تحلیل استخوان تغییر شکل داده است.
ایمپلنت در فک بالا

ایمپلنت

  • استخوانی برای کاشت ایمپلنت وجود ندارد

معمولا بیمارانی که چندین سال از دندان های مصنوعی استفاده کرده اند سپس مشکلاتی هنگام جویدن برایشان ایجاد شده است، برای رهایی از درد و حل این مشکلات به کلینیک مراجعه می کنند یا بیمارانی که براثر افزایش سن و تحلیل استخوان ساختار چهرشان تغییر کرده است.

در ابتدا پس از بررسی استخوان فک، اگر نیاز به لیفت سینوس و پیوند استخوان داشتید، انجام می شود پس از آن قالب گیری انجام شده سپس پروتز دندان مصنوعی قرار میگیرد. درصورتی که تحلیل استخوان شدید باشد، مراحل انجام ایمپلنت زمان بیشتری میبرد. در این بیماران ابتدا پیوند استخوان انجام شده تا زمانی که پودر استخوان با استخوان فرد جوش نخورد، اقدامی برای کاشت ایمپلنت نمیتوان انجام داد و نمیتوان زمان مشخصی برای آن تعیین کرد.

بیمارانی که در فک بالا دندان ندارند، از روش All on 4 اگر بشود چند پایه ایمپلنت در فک بیمار کاشت، میتوانند استفاده کنند.

  • برای کاشت ایمپلنت استخوان کافی وجود دارد.

این بیماران ممکن است دندان خود را به هر دلیلی از دست داده باشند و حالا متقاضی کاشت ایمپلنت هستند، استخوان فکشان هم تراکم و کیفیت لازم را برای کاشت ایمپلنت دارد.

این افراد می توانند از روش کاشت ایمپلنت فوری نیز استفاده کنند. در ابتدا پایه ایمپلنت کاشته شده سپس قالب گیری انجام می شود، قالب گرفته شده به لابراتور ارسال میگردد . در این مدت می توان از تاج دندان موقت استفاده کرد که هم در زیبایی و هم در راحتی تاثیرگذار است. زمانی که تاج دندان اصلی ساخته شد، بیمار به کلینیک مراجعه کرده و تاج دندان اصلی به جای تاج دندان موقت قرار میگیرد.

  • صورت بیمار در اثر تحلیل استخوان تغییر شکل داده است.

استفاده از پروتز دندان مصنوعی به مدت خیلی زیاد سبب تحلیل رفتن لثه می شود، در این مواقع لیفت سینوس و پیوند استخوان انجام می شود. پیوند استخوان در زیبایی چهره  فرد تاثیرگذار است.

برای افزایش تراکم و طول استخوان از پیوند استخوان انجام می شود که در کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت نیز تاثیرگذار می باشد. تجربه جراح، در پیوند استخوان بسیار اهمیت دارد زیرا باید کاملا به بافت لثه و بافت های استخوانی آشنایی داشته باشد. معمولا برای عمل لیفت سینوس و پیوند استخوان بیمار بیهوش می شود چندماه بعد با هماهنگی دندان پزشک ایمپلنت ها کاشته شده و پس از 4 تا 6 ماه که ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد قالب گیری انجام می شود و پس از ساخته شدن در لابراتور پروتز دندان مصنوعی دائمی بر روی ایمپلنت قرار میگیرد.

ایمپلنت دندانی فک پایین

نصب ایمپلنت در فک پایین مناسب تر است، کاشت ایمپلنت و نصب تاج دندان بسیار راحت تر و سریع تر در فک پایین انجام می شود. برخلاف فک بالا که محاسبات زیادی لازم دارد در فک پایین فقط جراح باید جایگاه رشته های عصبی و کاشت ایمپلنت را در نظر بگیرد و همچنین زیبایی کاشت در فک پایین به اندازه فک بالا اهمیت ندارد، فقط عملکرد صحیح ایمپلنت هنگام جویدن غذا و نگهداشتن پروتز دندان مصنوعی حائز اهمیت است.

کاشت ایمپلنت در فک پایین

ایمپلنت در فک پایین

می توان از روش ایمپلنت فوری هم در همان جلسه استفاده کرد، تاج دندان مصنوعی موقت بر روی ایمپلنت قرار میگیرد و پس از گذشت چندماه، پروتز دندان دائمی بر روی ایمپلنت نصب می شود.

قبل از کاشت ایمپلنت ابتدا استخوان فک را از نظر وجود رشته های عصبی بررسی می کنند، معمولا از ایمپلنت در نواحی از استخوان که تراکم کافی دارد و رشته های عصبی هنوز وارد آنجا نشده است، کاشته می شود. درصورتی که تحلیل استخوان در فک پایین مشاهده شود، جراح ابتدا پیوند استخوان انجام داده سپس برای کاشت ایمپلنت اقدام می کند.

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه مطالب بالا اطلاعات لازم را در  زمینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین کسب کرده باشید، برای انجام مشاوره در این زمینه می توانید به مطب ما مراجعه و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − پنج =