logo aryam

ایمپلنت با میکروسکوپ

ایمپلنت با میکروسکوپ

آشنایی با ایمپلنت با میکروسکوپ

ایمپلنت با میکروسکوپ چیست؟

 یکی از روش های جراحی کم تهاجمی می باشد که امروزه مورد استفاده برخی از دندانپزشکان بدون شک ایمپلنت با میکروسکوپ می باشد . این رشته نیاز به تخصص دندانپزشک و تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی می باشد. استفاده از ابزارهای بزرگنمایی مانند میکروسکوپ و ذره بین های قوی در طی جراحی باعث می شود درمان به درستی و بادقت انجام شود. از این روش برای بازسازی فک و لثه نیز استفاده می شود.

فواید ایمپلنت با میکروسکوپ

در ادامه با فواید ایمپلنت با میکروسکوپ آشنا خواهید شد:

1. بازسازی دقیق در استخوانی که در اطراف ایمپلنت دندان قرار دارد.
2. قرار گرفتن ایمپلنت در استخوان فک دقیق تر انجام می شود.
3. بخیه هایی که بعد از ایمپلنت انجام می شود با ظرافت و دقت بیشتری انجام می شود که در بهبود و ترمیم لثه موثر می باشد.
4. بافت لثه و استخوان اطراف ایمپلنت در این جراحی با ظرافت بیتشری انجام می شودپکه تاثیر زیادی در زیبایی دارد .
5. مدت زمان ترمیم بافت ها سریع تر از روش سنتی می باشد .
6. افزایش ماندگاری ایمپلنت دندان
7. کاهش عوارض بعد از جراحی شامل عفونت ، درد ، خونریزی ، کبودی و تورم

اهداف ایمپلنت با میکروسکوپ

در ادامه با اهداف ایمپلنت با میکروسکوپ آشنا خواهید شد:

1. جایگزین کردن آسان دندان
2. بازگرداندن زیبایی به دندان ها
3. کاهش ترومای ناشی از جراحی با برش های بزرگ

تفاوت ایمپلنت با میکروسکوپ با روش معمولی

1. از آنجا که در روش ایمپلنت با میکروسکوپ از ابزارهای بزرگنمایی برای بهتر دیدن استفاده می شود حفره های بسیار کوچکی در استخوان فک برای قرار دادن ایمپلنت استفاده می شود . در صورتی که در روش معمول برش های بزرگ زده می شود که در نتیجه بخیه برای ترمیم بافت ها زده می شود و امکان ایجاد فلپ در بافت هت وجود دارد .
2. در این جراحی از مواد بی حسی موضعی استفاده می شود و نیاز به آرامبخش نیست .
3. از آنجائیکه در روش ایمپلنت با میکروسکوپ از ابزار پیشرفته استفاده می شود قرارگیری ایمپلنت دقیق تر می باشد در صورتی که در روش معمول این میزان دقت وجود ندارد.
4. به دلیل اینکه در ایمپلنت با میکروسکوپ برشی در بافت زده نمی شود میزان درد، ورم و خونریزی ناشی از جراحی برخلاف روش معمول کمتر دیده می شود.

سایر کاربردهای ایمپلنت با میکروسکوپ

از جراحی با میکروسکوپ در سایر درمان ها استفاده می شود که شایع ترین آنها به شرح ذیل می باشد:
کشیدن دندان
• پیوند بافت
• پریودنتال
با وجود کاربرهای فراوان این روش جراحی و درصد بالای موفقیت آن تعداد کمی از دندانپزشکان از این روش استفاده می کنند. دکتر آریام فوق تخصص ایمپلنت دندان از دانشگاه تهران دارای مهارت در این روش جراحی می باشد که از روش های نوینی برای درمان استفاده می کند.

سخن پایانی

ایمپلنت با میکروسکوپ یک تکنولوژی پیشرفته است که در آن از میکروسکوپ‌های کوچک و دقیق برای نصب و کنترل ایمپلنت‌ها استفاده می‌شود. این فناوری، به جراحان امکان می‌دهد تا با دقت بالا ایمپلنت‌ها را در بدن بیماران قرار داده و آن‌ها را مانیتور کنند. از این طریق، امکان تغییرات دقیق و بهبودهای لازم در ایمپلنت‌ها فراهم می‌شود. ایمپلنت با میکروسکوپ می‌تواند در حوزه‌هایی مانند زیبایی‌شناسی، پزشکی ترمیمی و طب دندان‌پزشکی استفاده شود.

سوالات متداول ایمپلنت دندان

ایمپلنت با میکروسکوپ یک تکنولوژی است که با استفاده از میکروسکوپ‌های کوچک و دقیق، امکان نصب و کنترل ایمپلنت‌ها در بدن فراهم می‌کند.

ایمپلنت با میکروسکوپ به جراحان امکان می‌دهد تا با دقت بالا، ایمپلنت‌ها را در بدن بیماران قرار داده و آن‌ها را مانیتور کنند. این فناوری، امکان تغییرات دقیق و بهبودهای لازم در ایمپلنت‌ها را فراهم می‌کند.

ایمپلنت با میکروسکوپ می‌تواند در حوزه‌های مختلفی مانند زیبایی‌شناسی (به عنوان مثال، زیبایی دهان و چشم)، پزشکی ترمیمی (مانند ایمپلنت‌های استخوانی) و طب دندان‌پزشکی (برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته) استفاده شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − 2 =