logo aryam

انواع کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان

داشتن لبخند و دندان های زیبا تاثیری فوق العاده در چهره دارد. با کمک انواع کامپوزیت دندان می توان دندان هایی یک دست، زیبا و سفید داشت. همچنین می توانید فرم دندان های خودتان را با استفاده از مواد کامپوزیت تغییر دهید. علاوه بر مصارف زیبایی در اصلاح طرح لبخند، از کامپوزیت برای پر کردن دندان، ترک خوردگی و یا برطرف کردن سیاه شدگی نیز استفاده می کنند. از مزایای اصلی کامپوزیت دندان که قابل چشم پوشی نمی باشد می توان به عدم احتیاج دندان ها به تراش خوردن اشاره کرد؛ در نتیجه دندانها، عاج و مینا دندان سالم خواهد ماند.

کامپوزیت دندان

این روزها در مورد کامپوزیت دندان با کمترین هزینه ها زیاد می شنویم. دندان از جمله مواردی است که به شدت در چهره و جذابیت فرد تاثیر دارد، پس بهتر است در انتخاب دندانپزشک خود برای انجام انواع کامپوزیت دندان دقت نمایید. زیرا اگر مواد کامپوزیت به درستی روی دندان قرار نگیرند و کار به صورت اصولی انجام نپذیرد، می تواند علاوه بر شکستگی آسان مواد کامپوزیت، موجب آسیب به لثه ها و تورم آن شود. تجربه کاری و مهارت دندانپزشک بسیار مهم است. در واقع مسئله اصلی در تفاوت میان کامپوزیت های دندانی، تکنیک به کار رفته و مهارت دندانپزشک است. با رعایت بهداشت و انجام مراقبت های لازم، دوام کامپوزیت ها تا حدود 10 سال نیز می رسد.

کامپوزیت رزین

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت ونیر

مواد کامپوزیت دندان از ذرات فیلر به دست آمده و به حالت ترکیبی خمیر مانند می باشد. کامپوزیت ها مقاومت و استحکام بالایی دارد. کامپوزیت ونیر یکی از انواع کامپوزیت دندان است که برای طرح زیبا سازی دندان، اصلاح لبخند و همچنین سفید کردن دندان ها استفاده می گردد و بیشتر برای از بین بردن مشکل لب پر شدن دندان ها و ترمیم دندان های جلویی به کار می رود. این روش آسیبی به دندان ها نمی زند زیرا هیچ گونه تراشی بر روی دندان انجام نمی شود. پس از زدن مواد بر روی دندان، با امواج نوری با طول موج خاص، فیکس می شوند و در نهایت دندان هایی زیبا را برایتان به ارمغان می آورند. این نوع کامپوزیت همرنگ دندان هستند و طول عمرشان نسبت به کامپوزیت های معمولی بالاتر است و پس از پولیش تغییری چشمگیر می کنند.

کامپوزیت رزین

کامپوزیت رزین یکی از انواع کامپوزیت دندان به وسیله کامپوزیت دندانی است که نوع مواد استفاده شده در آن متفاوت است. بر خلاف مدل های مختلف کامپوزیت و به طور مثال، روکش های پرسلن که در دو مرحله قالب گیری فرم دندان ها و چسباندن فرم دهی انجام می شود، کامپوزیت رزین در یک جلسه با قرار دادن مواد بر روی دندان ها و فرم دهی آنها به اتمام می رسد. در روش کامپوزیت رزین، تا حدودی مینای دندان شما باید تراش بخورد. سپس با کمک باندینگ، مواد کامپوزیت رزین بر روی دندان ها زده شود، با نور UV مخصوص، فرم دهی نهایی و پولیش کار به اتمام می رسد. اگر طرفدار دندان های روشن و فوق العاده سفید هستید، کامپوزیت دندانی رزین گزینه ای مناسب است.

انواع کامپوزیت دندانی

مراحل انجام کامپوزیت دندان

مراحل انجام کامپوزیت دندان

تنوع بسیار زیادی در انواع کامپوزیت دندان وجود دارد. قیمت و هزینه کامپوزیت دندان به مسائل متعددی نظیر مارک کامپوزیت استفاده شده، کیفیت کامپوزیت، مهارت پزشک، نوع دندان و از همه مهم تر شدت وخامت دندان ها بستگی دارد. پس از انجام مشاوره با پزشک متخصص و انجام آزمایش های مورد نیاز، می توانید کار را شروع نمایید. برای روکش ونیر کامپوزیت، دندانپزشک متخصص دهان و دندان را کامل ضدعفونی کرده و تمیز می کند. سپس یک جرم گیری بر روی دندان ها انجام می دهد تا سطح مقطع خوبی برای کار گذاری و نصب روکش ونیر کامپوزیت بر روی دندان داشته باشیم. برای این کار هرگونه رطوبت و بزاق را خشک می کنند زیرا حتی نمناک بودن جزئی دندان ها ممکن است در کار اختلال ایجاد نماید. سپس بر روی سطح دندان ها مواد مخصوص دندانپزشکی و همچنین مواد باندینگ زده می شود تا مانند چسب به چسبیدن و محکم شدن کامپوزیت نیر بر روی دندان کمک کند. زمان انجام کامپوزیت دندان برای هر فک حدود دو ساعت بوده و نتیجه ای که در نهایت به دست می آورید به جز کیفیت مواد به کار رفته، به مهارت و تجربه دندانپزشک متخصص بستگی دارد.

مراقبت از کامپوزیت دندان

با رعایت نکردن بهداشت فردی دهان و دندان ممکن است از عهده مراقبت دندان ها برنیامده و زیبایی دندان هایمان از بین برود. به گونه ای که باعث تغییر فرم و رنگ دندان ها شده و یا به هر دلیلی گوشه دندان ها بشکنند. در این موقعیت متخصص ایمپلنت و کامپوزیت دندان می تواند با استفاده از مواد کامپوزیت، مشکلات ظاهری نظیر فاصله میان دندان ها، سایز نامتناسب دندان، پریدگی لبه دندان را برطرف نماید و امور زیبایی اصلاح فرم دندان و یک دست کردن رنگ دندان ها را انجام دهد. دندان هایی که کامپوزیت می شوند بسیار حساس بوده و به مراقبت زیادی نیاز دارند. کامپوزیت‌ دندان خاصیت رنگ پذیری داشته و دچار تغییر رنگ می‌شوند. دندان ها به صورت مرتب و پس از صرف هر وعده غذایی باید مسواک زده شوند. برای نظاقت تمامی فواصل بین دندانی، مسواک کافی نیست. پس در کنار آن از نخ دندان هم استفاده نمایید. از خوردن غذاهای سفت و محکم با دندان کامپوزیت شده، خودداری نمایید، زیرا باعث آسیب رسیدن به آنها شده و ممکن است منجر به ساییدگی و در موارد حاد شکستن دندان ها می شود. پس از خوردن قهوه، چای، پفک و هرگونه مواد غذایی رنگی بلافصله مسواک بزنید. همچنین لازم به ذکر است که برای جلوگیری از تغییر رنگ کلی انواع کامپوزیت دندان، بهتر است هر شش ماه یکبار یک پولیش کلی انجام دهید.

متخصص ایمپلنت

کامپوزیت دندان

ایمپلنت دندان

در صورتی که دندان های آسیب دیده دارید، می توانید با انواع کامپوزیت دندان مشکل آن را برطرف نمایید ولی معمولا برای جایگزین کردن دندان های خالی و از دست رفته، از ایمپلنت دندان استفاده می شود. برای انجام این کار، پس از مشاوره با بهترین متخصص ایمپلنت و انجام آزمایش های لازم جهت بررسی اولیه و تحلیل سابقه پزشکی، روند کاشت دندان در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول با انجام جراحی، یک پیچ کوچک را در کوچک در استخوان فک و در لثه قرار می دهد. این پیچ سپس به عنوان یک پایه ثابت و حمایت کننده دائمی برای تاج ایمپلنت عمل خواهد کرد. پس از چند رور، بعد از اینکه التهاب لثه فروکش کرد و پیچ در آن جوش خورد، می تواند تاج دندان قالب گیری شده و متناسب با رنگ دندان هایتان را به پیچ متصل نماید. عمدتا ایمپلنت ها از دندان های دیگر قابل تشخیص نخواهد بود.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + ده =