logo aryam

استفاده از مسواک برقی

استفاده از مسواک برقی

یکی از انواع مسواک که بسیار پرطرفدار است نوع برقی می باشد. این نوع مسواک انجام مراحل تمیز کردن دندان ها را بسیار آسان تر کرده است. استفاده از مسواک برقی با توجه به تکنولوژی به کار رفته در آن با سوالات بسیاری همراه است که پاسخ به آنها به مزایا و معایب این مسواک ها اشاره می کند.

این مسواک با نیروی الکتریسیته کار می کند، نیروی برق حرکاتی نوسانی و ارتعاشی در آن ایجاد می نماید.

قابل توجه است که برخی از این مسواک ها به صورت عمودی و برخی افقی حرکت می کنند که این مسئله به ساختار مسواک نیز مرتبط می باشد. در ادامه به عملکرد فنی آن می پردازیم.

مزایای استفاده از مسواک برقی

با انواع مسواک برقی پلاک ها و جرم های دندان سریع تر و کامل تر از بین می روند. چرا که براش آنها به گونه ای طراحی شده اند که امکان دسترسی به گوشه و کنار دندان ها و بین آنها را دارند. در ضمن با توجه به عملکردی که دارند برخلاف مسواک های معمولی موجب التهاب لثه نمی شوند. علاوه بر این حرکت و جنبش موهای آنها به دندان آسیبی وارد نمی شود.

برخی از مدل های جدید تر و پیشرفته تر آنها دارای تایمر بوده و اجازه نمی دهد بیش از اندازه به تمیز کردن دندان ها بپردازید. چرا که مسواک زدن طولانی مدت خود به دندان ها آسیب می رساند.

علاوه بر این در صورتی که دندان های شما ارتودنسی هستند و بریس دارند، استفاده از مسواک برقی بسیار توصیه می شود.

خصوصیات یک مسواک برقی خوب

یک مسواک مدرن با کیفیت که عمر طولانی و عملکردی سالم دارد باید برسی با تراکم مناسب داشته باشد تا تمیز کردن آن آسان گردد. در ضمن مجهز بودن مسواک به تایمر یک مزیت به حساب می آید. همچنین سنسوری باید در مسواک مورد نظر کار گذاشته شده باشد تا فشار برس بر دندان ها را کنترل کند، احتمال خونریزی و التهاب لثه نیز به حداقل می رسد.

برای بهره مندی از مزایای مربوط به براش مسواک نوعی را انتخاب نمایید که مورد نیاز شما باشد. در ادامه انواع مسواک برقی را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع مسواک برقی

مسواک های برقی انواع گوناگونی دارند که عملکرد آنها متفاوت می باشد. مسواک های برقی در گذر زمان در مسیر پیشرفت بوده اند. طبیعتا بر مزایای آنها سال به سال نیز افزون گردیده است. عملکرد فنی و حتی ساختار آنها تا حدی با با یکدیگر متفاوت می باشد.

  • مسواک برقی قابل حمل: این نسل از مسواک ها با باتری کار می کنند که بسیار ارزان قیمت می باشند. اما کاملا آسیب پذیر هستند. نسل دوم این مسواک های قابل حمل دارای قابلیت شارژ شدن نیز می باشند. این مدل کمی پیشرفته تر از نسل پیشین بوده و حتی دارای تایم و سنسور کنترل کننده فشار نیز می باشد. مزیتی که نسل سوم آنها دارد سری های گوناگونی است که شامل می شود.
  • چرخشی: سر این مسواک قابلیت چرخش 360 درجه ای داشته و عملکرد ایده آلی در تمیز کردن دندان ها و لثه دارد.
  • دوسره: دو سر جداگانه همراه این نوع مسواک می باشد که موهای براش آن جای خود به صورت ارتعاشی حرکت می کنند و دیگر سری به حالت افقی عمل می کند.
  • لغزشی: مسواک لغزشی سر ثابتی دارد که با حرکت متمرکز موهای خود به تمیز کردن دندان ها می پردازد.
  • جهنده: با این نوع می توان تمام پلاک ها و جرم های بین دندان ها را از بین برد، چرا که همزمان با چرخش، حرکت افقی نیز دارد.

نتیجه گیری

انواع مسواک برقی که تک به تک مزایا و معایبی دارند بسیار پرطرفدار و کاربردی می باشند. از مزایای مسواک برقی باید به کیفیت عملکرد آنها اشاره کنیم که تمام گوشه های دندان ها را از پلاک ها و باکتری ها پاک می کند.

سنسور فشار و تایمر از قابلیت های مدرن این مسواک ها می باشند که بر سلامت لثه و دندان ها تاثیر می گذارند. تایمر تعیین می کند که بازه زمانی مسواک زدن چه مدت باشد. سنسورهای فشار نیز در راستای جلوگیری از آسیب دیدن لثه ناشی از اعمال فشار بیش از اندازه به کار می آید.

سوالات متداول

  1. مدت زمان شارژ شدن باتری قابل شارژ چقدر است؟
    برای اولین استفاده، مسواک برای شارژ شدن 16 ساعت لازم دارد. همچنین در صورتی که مدتی پس از استفاده شارژ آن به اندازه ای تمام شد که مسواک خاموش شد همان 16 ساعت برای آن لازم است.
  2. از نظر علمی استفاده از مسواک برقی ضرری ندارد؟
    خیر این مسواک ها از جانب دندانپزشکان نیز تایید شده اند.
  3. سر مسواک را چه زمانی باید تعویض کرد؟
    توصیه می شود هر سه ماه یکبار برس مسواک برقی را عوض کنید. در صورتی که پیش از سه ماه احساس کردید برس بی کیفیت شده است نیز توصیه می شود آن را عوض کنید. در غیر این صورت مسواک از نظر عملکرد بهداشتی به درستی دندان ها را تمیز نمی کند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نه =