logo aryam

از بین بردن جرم دندان در خانه

محلول سفید کننده بر روی برس مسواک

سفید کردن دندان در خانه

اهمیت جرم گیری دندان

داشتن دندان های زرد باعث خجالت میشود، مطمئنا وقتی شخصی می خندد و دندان های زرد خود را نمایش می دهد صحنه جالبی را در ذهن دیگران تداعی نمی کند، این زردی ممکن است همراه با بوی بد دهان باشد که اثر بد آن را دو چندان می کند. از بین بردن جرم دندان در خانه کار سختی نیست و تنها کافیست تا خاصیت مواد استفاده شده را بدانید و بعد از ترکیب آنها استفاده نماید.

جرم گیری کردن دندان در خانه یکی از راه حل هایی است، که خیلی از مردم به دنبال آن هستند، و میخواهند بدانند از ترکیب چه موادی استفاده نمایند تا دندان های سفیدتری داشته باشند؛ مثلا یکی از ترکیب های مورد استفاده و شناخته شده ، ترکیب آبلیمو و جوش شیرین است.

اگر بر روی دندان های شما پلاکت بوجود آمده است یا جرم بر روی ان بسته شده است بهتر می باشد، تا سریعتر فکری برای آن بکنید، زیرا احتمال اینکه در آینده دندان ها و لثه شما دچار مشکل شود بسیار زیاد است.

پلاکت ها و جرم های بوجود آمده بر روی دندان باعث می شود تا دندان ها حساس شده و در صورت برخورد سرما و گرما واکنش های عصبی از خود نشان بدهند و یا این که لثه های شما دچار ورم شده و آسیب به ریشه دندان ها وارد شود.

راز سفیدی دندان بازیگران چیست؟ در مقاله مربوطه بخوانید.

بهترین راه برای جلوگیری از پلاکت های دندانی

اولین راه پیشنهادی و کاربردی برای جلوگیری از پلاکت های دندانی این است که بهداشت دندانی خود را رعایت کنید، اگر این کار را انجام دهید هیچگاه بر روی دندان های شما جرم بسته نمی شود و یا دندان های شما به پلاکت دچار نمی شود.

مسواک زدن هر شب یا در طول روز خیلی به این کار کمک می کند، اگر این کار برای شما مقدور نیست حتما از دهان شویه ها استفاده کنید، دهان شویه ها میکروب هایی را که برس مسواک قادر به از بین بردن آن نیست را از بین می برند و به راحتی بین دندان ها را تمیز می کنند.

در زیر موادی که برای ازبین بردن جرم های دندان مناسب است را بیان می کنیم:

از بین برنده جرم دندان در خانه با سرکه و جوش شیرین

علاوه بر خمیر دندان های سفید کننده و شوینده های دهان که به سفیدی دندان کمک می کنند، موادی هستند که دندان ها را سفید می کنند و معمولا در هر خانه ای موجود می باشند، شاید هم بار ها استفاده کرده باشیم بدون این که از خاصیت جرم گیری آن اطلاعی داشته باشیم.

مثلا یکی از این مواد پوست پرتقال است، اگر پوست پرتقال را به دندان ها بمالید به سرعت اثر کرده و دندان های شما را تا حدی سفید می کند.

جرم گیری با ترکیب جوش شیرین و سرکه نیز دیگر راهی است که می توانید با استفاده از آن دندان های خود را سفید کنید، سرکه با دارا بودن مقدار کمی اسید استیک و ترکیب آن با جوش شیرین که ماده ای نمک مانند است میتواند در از بین بردن جرم ها بسیار موثر باشد.

با بهترین مرکز ایمپلنت دندان در غرب تهران آشناشوید.

عفونت دندان

برای ترکیب این مواد با هم به این صورت عمل کنید

برای ترکیب سرکه با جوش شیرین به مواد زیر نیاز دارید:

  • مقداری آب
  • یک قاشق چای خوری سرکه
  • یک و نیم قاشق چای خوری جوش شیرین

ابتدا جوش شیرین را با کمی آب ترکیب نمایید تا به صورت خمیر در بیاید بعد از آن، یک قاشق چایخوری سرکه را به آن اضافه کنید و در آخر باید خوب هم بزنید. از این خمیر به دست آمده می توانید در هنگام مسواک زدن استفاده کنید. دقت داشته باشید که از خمیر به دست آمده به مقدار اندک استفاده نمایید تا مینای دندان از بین نرود.

جرم گیری دندان ها با استفاده از ترکیب جوش شیرین و لیمو

یکی از راه های از بین بردن جرم دندان در خانه استفاده از لیمو و جوش شیرین است. لیمو یکی  از موادی است که باعث طراوت می شود و بوی بد دهان را از بین می برد. حتی از پوست لیمو هم در سالاد و غذا می توانید استفاده نمایید، لیمو یکی از مرکباتی است که بسیار برای سلامتی مفید است و خاصیت های گوناگونی دارد حتما آن را در دستور غذای خود جای دهید.

لیمو، جوش شیرین و مسوالک

ترکیب جوش شیرین و لیمو برای سفید کردن دندان

برای استفاده از ترکیب لیمو و جوش شیرین به این صورت عمل کنید

یک لیمو را نصف نمایید سپس آن را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین مخلوط نمایید. با این کار همانند دستور ترکیب قبل مایه ای خمیر مانند بدست می آید، که باز هم می توانید از آن بجای خمیر دندان استفاده نمایید. برای اثر بخشی بهتر این محلول بهتر است تا در هفته یک یا دو بار از این ترکیب استفاده کنید.

چند روش موثر برای از بین بردن جرم دندان

  • استفاده از اسید میوه

یکی از روش های از بین بردن جرم دندان استفاده از اسید میوه است. به عنوان مثال، یک تکه پرتقال یا لیمو را روی دندان ها مالش داده و سپس آب کشی کنید. اما توجه کنید استفاده زیاد از اسیدها امکان دارد مینای دندان را از بین ببرد پس مراقب باشید، بنابراین این روش را بصورت مکرر استفاده نکنید.

  • روغن نعناع

چند قطره روغن نعناع را با آب مخلوط کنید و از این مخلوط به عنوان آب دهان استفاده کنید. این روغن بوی بد دهان را کاهش داده و دندان ها را تمیز می کند.

  • میوه ها و سبزیجات خشک

استفاده از سبزیجات خشک باعث کاهش جرم دندان و تمیز کردن آن می شود. به طور مثال خرما،هلو خشک و زردآلو خشک می توانند به عنوان یک جایگزین سالم برای مواد شیرین کننده باشند.

به شما توصیه می کنیم هنگام استفاده از روش های خانگی، بهتر است با پزشک مشورت کنید، به دلیل اینکه این روش ها نتایج مختلفی روی افراد داشته اند. همچنین، از هر روش خانگی بیش از اندازه استفاده نکنید تا از آسیب دندان هایتان جلوگیری کنید.

 

استفاده از جوش شیرین و نمک دریا

تا اینجای کار متوجه این شدیم که جوش شیرین پایه ثابت سفید کننده های دهان خانگی است، این ماده را میتوانید با هر ماده ای که می دانید، برای لثه ها و دهان شما مفید است ترکیب نمایید. در این قسمت آن را با نمک دریا مخلوط نمایید، همانطور که می دانید محلول آب و نمک به خودی خود برای بهداشت دهان مفید است حال برای سفید کردن دندان ها از محلول جوش شیرین و نمک دریا استفاده می نماییم.

مخلوط نمک و جوش شیرین برای مسواک زدن

پاک کنندگی جرم ها و باکتری های دهان

برای ترکیب این محلول به این صورت عمل کنید

دو الی سه قاشق چای خوری نمک دریا را با آب ترکیب نمایید تا محلول آب نمک غلیظی به دست آید و سپس به این محلول جوش شیرین را اضافه می کنیم. این محلول خمیر مانند هم می تواند در هنگام مسواک زدن به جای خمیردندان استفاده شود و آن را بر روی دندان های خود بکشید، بهتر است برای اثر بخشی این محلول هفته ای دو یا سه بار از این محلول استفاده نمایید.

سخن پایانی

از بین بردن جرم دندان در خانه برای دندان هایی که بر روی آنها جرم بسته شده است و یا پلاک دندانی گریبان دندان را گرفته است می تواند بسیار مفید باشد، همچنین یاد گیری ترکیبات خالی از لطف نیست. موادی که با جوش شیرین ترکیب می شوند، هر کدام خاصیت خاص خود را دارند، مانند لیمو که از بین برنده بوی بد دهان می باشد و یا نمک دریا که ترکیب ان با اب و جوش شیرین خاصیت آنتی باکتریال دارد و همچنین لثه ها را محکم می کند. مقاله سریع ترین روش سفید کردن دندان را مطالعه و با راهکار های بیشتری آشنا شوید.

سوالات متداول از بین بردن جرم دندان در خانه

1آیا جرم گیری در خانه امکان پذیر است؟
ترکیبات مواد مختلفی می تواند در باعث سفیدی دندان شود و یا مواد خوراکی مانند سبزیجات و پوست پرتقال که همگی آنان در بسیاری از خانه ها یافت می شوند.
2 چه موادی خاصیت جرم گیری برای دندان دارند؟
بسیاری از میوه ها و مرکبات هستند که باعث می شود تا جرم دندان های شما از بین برود و به سادگی هم در خانه ها یافت می شوند، مانند جوش شیرین، پوست پرتقال، سرکه، لیمو، توت فرنگی، انجیر و…. این مواد با ترکیب با هم یا به تنهایی می توانند خاصیت پاک کنندگی داشته باشند.
3 اگر با سفید کننده ها و جرم گیر ها مشکل زردی دندان ها برطرف نشد چه باید کرد؟
معمولا دندان هایی  که به مرور زمان با خوردن نوشیدنی هایی مانند چایی و قهوه و سیگار کشیدن و… تغییر رنگ داده اند با سمباده های دندان پزشکی به حالت اول خود باز می کردند اما اگر رنگ خود دندان ها به رنگ زرد باشد باید از روکش هایی مانند ایمپلنت دندان و یا ایمپلنت های دندانی استفاده نمود.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =