logo aryam

آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد؟

انجام کامپوزیت

کامپوزیت دندان

آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد ؟

آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد؟ یکی از روش هایی که برای درمان دندان های پوسیده استفاده می شود کامپوزیت است. کامپوزیت یکی از درمان هایی است که خیلی زمان گیر نیست و توسط دکتر به صورت مستقیم روی دندان شما قرار می گیرد تا هم شکل دندان اصلی شود. معمولا افراد در سنین مختلف دچار پوسیدگی دندان می شوند و نیاز دارند بعد از برطرف شدن مشکلشان دارای لبخندی زیبایی نیز شوند. به همین دلیل درمان هایی مانند کامپوزیت که اصلاح کننده لبخند و دندان هستند بسیار در این دوران رواج پیدا کرده. آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد این سوالی است که اکثر مراجعه کنندگان با آن روبرو می شوند. برای پاسخ به این سوال تا پایان همراه این مقاله باشید تا به صورت جامع به آن پاسخ دهیم.

کامپوزیت دندان خراب

نحوه کامپوزیت کردن دندان خراب

کامپوزیت دندان پوسیده چگونه انجام می شود؟

اگر شما در دندان های خود با درد و پوسیدگی مواجه شدید بهتر است هرچه سریعتر به دندان پزشک مراجعه کنید. با درمان به موقع می توانید از خرابی باقی دندان ها جلوگیری کنید.

یکی از روش هایی که برای که برای درمان دندان خراب رواج پیدا کرده کامپوزیت است.پس جواب سوال آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد ؟ بله هست. اما این پایان کار نیست و پروسه کامپوزیت دندان خراب نیازمند رعایت مراحل و نکاتی است که باید توسط دندانپزشک رعایت شود عبارتند از.

جداسازی قسمت پوسیده دندان و ضدعفونی

اولین مرحله ای که برای ترمیم و کامپوزیت دندان پوسیده باید استفاده شود جداسازی قسمت پوسیده دندان توسط دندانپزشک بوسیله مته یا لیزر است.

بعد از اتمام مرحله جداسازی قسمت پوسیده، باید به دقت فراوان بررسی کرد تا اثری از پوسیدگی در دندان و قسمت خراب باقی نماند.

برای جلوگیری از باقی ماندن باکتری های دندان در حفره، عمل ضدعفونی توسط دندان پزشک با استفاده از محلول های مناسب انجام می گیرد. این ضدعفونی از بوجود آمدن مشکلات بعدی دندان جلوگیری می کند.

کامپوزیت دندان دندان خراب

در این قسمت مقاله آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد می رسیم به قسمت سوم مراحل کامپوزیت دندان خراب. بعد از جداسازی قسمت پوسیده دندان و همچنین ضدعفونی حفره، دندان پزشک با استفاده از مواد کامپوزیت که رنگ و کشور سازنده آن می تواند توسط شما انتخاب شود، اقدام به پر کردن دندان می کند.

دندانپزشک کامپوزیت را همسان با دندان اصلی شکل و فرم می دهید و به این صورت کامپوزیت دندان خراب به اتمام می رسد.

مراحل کامپوزیت دندان پوسیده

مراحل کامپوزیت

کامپوزیت دندان خراب چه مزایایی دارد؟

همانطور که در قسمت بالای مقاله آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد خواندیم، دندان های پوسیده و خراب را می توان کامپوزیت کرد. استفاده از این روش برای درمان دندان های پوسیده مزایای زیادی دارد که در پایین در مورد مهم ترین آنها گپ خواهیم زد.

زیبایی و ترمیم طرح لبخند

در کامپوزیت دندان خراب از مواد شیشه ای پودری و رزین اکریلیک استفاده می شود و به هم علت می توان به آن رنگ های متنوع و جذابی بخشید. انتخاب رنگ بر عهده مراجعه کننده است. اگر مراجعه کننده بخواهید می تواند از رنگ هایی استفاده کند که جلوه طبیعی بیشتری دارند و هر کسی متوجه کامپوزیت او نمی شود.

اگر تعداد کمی از دندان هایتان را که به دلیل خرابی کامپوزیت می کنید بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که نزدیک به دیگر دندان هایتان باشد. بطور کلی بهتر است از کامپوزیت برای دندان هایی استفاده کنید که در قسمت عقب جلو دهان قرار دارند.

استفاده از  کامپوزیت برای دندان های عقبی نیازمند مراقبت ویژه ای است زیرا دندان ها عقب بیش از دندان های جلویی درگیر جویدن غذا و خوراکی هستند.

قیمت پایین کامپوزیت دندان و امکان ترمیم

معمولا یکی دیگر از سوالات متداول کامپوزیت دندان مراجعه کنندگان بعد از سوال آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد در مورد هزینه کامپوزیت است. در این روزها که اوضاع اقتصادی سختی برای همگان پیش آمده کامپوزیت می تواند یک راه حل مناسب و مقرون به صرفه برای دندان های پوسیده یا خراب شما باشد. کامپوزیت هزینه بسیار کمتری نسبت به دیگر روش های درمانی مانند لمینت روی دست شما می گذارد.

ضمن اینکه اگر بعد از کامپوزیت به دلایل مختلف مانند گاز دندان خوراکی سفت، مشکلی برای آن پیش آمد می توان به سادگی برای ترمیم آن توسط دندانپزشک اقدام کرد. اگر هم با کدری رنگ کامپوزیت مواجه شدید می توانید با استفاده از پولیش طراوت و سفیدی اول را با آنها بازگرداند.

کامپوزیت دندان ها

لبخند بعد از کامپوزیت دندان

آیا همه افراد می توانند از کامپوزیت استفاده کنند؟

در این قسمت مقاله آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد، می خواهیم بدانیم چه افرادی نمی توانند برای دندان های خود از کامپوزیت استفاده کنند؟ بطور کلی افرادی دارای دندان های سالم و سلامت هستند می توانند از روش های زیبایی مانند لمینت و کامپوزیت استفاده کنند. کار اصلی کامپوزیت ترمیم طرح لبخند و پوشش نواقص ظاهری دندان است و برای مشکلاتی مانند پوسیدگی درمان اصلی به حساب نمی آید. افراد زیر نمی توانند فرد خوبی برای انجام کامپوزیت باشند.

  1. آنهایی که دندان قروچه دارند
  2. کسانی که سایش دندانی دارند
  3. آنهایی که دندان های بهم ریخته دارند
  4. کسانی که بهداشت دهانی خوبی ندارند
دندان قروچه

برسی دندان ها برای کامپوزیت

نتیجه گیری

در این مقاله فهمیدیم که برای کامپوزیت دندان خراب با توجه یک سری نکات و اصول می توان از کامپوزیت استفاده کرد. ضمن اینکه کامپوزیت تنها میتواند طرح لبخند و زیبایی ظاهری به دندان ببخشد. اگر میخواهید کامپوزیت انجام دهید و با سوال آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد مواجه شده اید. بهتر است نوع نیاز خود را ابتدا مشخص کنید و بعد از آن با دندان پزشک و مشورت کنید و کامپوزیت خود را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید با مطب دکتر آریام تماس بگیرید.

کلام پایانی آیا دندان خراب را می شود کامپوزیت کرد

  • کدام مارک کامپوزیت از همه بهتر است؟
    مارک های بسیار خوبی مانند ایویکولار، آی پی اس، کازمادنت و اولترادنت برای کامپوزیت وجود دارد که بهترین آن را می توان ایویکولار دانست.
  • ترکیبات کامپوزیت دندان چیست؟
    ترکیبات کامپوزیت دندان شامل ذرات فیلر، ماتریکس رزینی، عامل اتصال دهنده بین فیلر و ماتریکس  و شروع کننده واکنش پلیمریزاسیون است.
  • چه کسانی بهتر است بجای کامپوزیت از لمینت استفاده کنند؟
    کسانی که دندان های برجسته دارند بهتر است بجای کامپوزیت، از لمینت استفاده کنند. زیرای لمینت دارای ضخامت کمتری است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 8 =