logo aryam

کاشت ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان

امروزه راه های فراوانی برای جایگزینی دندان های افتاده و خراب شده به وجود آمده اند که عموم مردم از این اتفاق استقبال می کنند، با به وجود آمدن ایمپلنت های دندان، خیلی ها اعتماد به نفس و زیبایی لبخند از دست داده شان را باز یافتند. ایمپلنت دندان از 3 بخش تشکیل شده است، ایمپلنت که فلزی تیتانیومی است و به عنوان ریشه در استخوان فک کاشته می شود، تاج دندان که کاملا مشابه با دندان های دیگر و طبیعی ساخته می شود و همچنین بخشی که رابط بین این دو قسمت است.

ایمپلنت فوری دندان

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت فوری

ایمپلنت دندان پروسه ای تقریبا طولانی دارد که شاید برخی با توجه به موقعیت و شرایط خاص خودشان نتوانند صبر کنند و احتیاج به ایمپلنت فوری داشته باشند. اگر موقعیت مناسب و شرایط فراهم باشد، کاشت ایمپلنت فوری هم زمان مورد نیاز جهت ترمیم دندان را و هم ویزیت ها و مراجعات به مطب دندانپزشک متخصص ایمپلنت راکاهش می دهد. به عبارتی می شود گفت که موقعیتی برد برد هم برای دندانپزشک و هم بیمار ایجاد می شود.

کاشت ایمپلنت فوری چیست

کاشت ایمپلنت فوری یعنی همان روزی که دندان خراب و پوسیده بیمار کشیده شد، ایمپلنت دندان کاشته شود. تحقیقات فراوانی نشان از موفقیت ها و تداوم کاشت ایمپلنت فوری داده اند. مسائلی مانند انتخاب دقیق بیمار در همان ابتدای امر، برنامه ریزی دقیق برای دوره ترمیم و همچنین تخصص و تبحر دندانپزشک متخصص ایمپلنت، از مورادی هستند که باید در نظر گرفته شوند تا در نهایت همان نتیجه زیبایی و رضایت بیمار را در پی داشته باشد.

عملکرد ایمپلنت فوری

عملکرد فوری و یا کاشت فوری شامل انجام ترمیم و بازسازی تا 48 ساعت پس از کاشت ایمپلنت دندان می باشد. در صورتی می توان این کار را انجام داد که پایداری اولیه به دست آمده باشد. این تکنیک در پاسخ به نیاز های در حال افزایش بیماران به درمان سریع تر توسعه یافته است.

ایمپلنت دندان

عملکرد ایمپلنت فوری

مزایای کاشت ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری مزایایی هم برای دندانپزشک متخصص و هم بیمار دارد که به همین دلایل گاهی نسبت به ایمپلنت دندان طبیعی برای بیماران ارجحیت دارد، این مزایا عبارت اند از:

  • زمان درمان و ترمیم کوتاه تر
  • زمان کوتاه تر وجود گپ (جای خالی) دندان در دهان
  • نتیجه قابل پیشبینی
  • کاهش نیاز به مداخلات جراحی
  • کاهش نیاز به پیوند استخوان
  • انجام یک جراحی به جای دو جراحی

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت فوری تنها به یک روز برای جراحی احتیاج دارد و با توجه به تخصص دندانپزشک هرچقدر هم با مهارت کاشته شده باشد، اگر مراقبت های پس از کاشت را جدی نگیرید طول عمر ایمپلنت دندانتان را کاهش داده و احتمال عدم موفقیتش را افزایش می دهید، در اینجا ما برخی از مراقبت های لازم را برای شما آورده ایم:

خوردن و نوشیدن با احتیاط

تا از بین رفتن اثر بی حسی و حداقل تا یک روز پس از انجام جراحی از مصرف نوشیدنی و غذاهای خیلی داغ و یا خیلی سرد خودداری کنید. سعی کنید از قرقره کردن مایعات در اطراف ایمپلنت دندان اجتناب کنید.

مدیریت درد

احتمالا پس از انجام جراحی اندکی درد احساس کنید، از بیشترین دوز مصرفی مسکن توصیه شده توسط دندانپزشکتان استفاده کنید.

شستشو

سعی کنید روزهای اول فقط دندان های اطراف را مسواک بزنید و از مسواک برای دندان مصنوعی استفاده نکنید، پس از چند روز با احتیاط مسواک بزنید. می توانید برای افزایش سرعت بهبودی از برخی دهان شویه های مخصوص نیز استفاده کنید.

التهاب

احتمالا در روزهای اول تورم، خونریزی و التهاب تجربه کنید. اگر پس از چند روز شرایطش وخیم تر شد، نگران نباشید از کیسه های یخ برای تسکینش استفاده کنید و در صورت خونریزی از گاز استریل برای فشار روی ناحیه استفاده کنید.

توصیه های مهم

با انگشت و یا زبان اطراف دندان مصنوعی فشاری وارد نکنید. از انجام دادن ورزش های سخت و شدید در روز های اول خودداری کنید. حالت سر، موقع خواب نیز اهمیت دارد، می توانید از چند بالش برای زیر سرتان استفاده کنید.

مراقبت از ایمپلنت دندان

مراقبت های پس از کاشت ایمپلنت

اهمیت انتخاب سیستم ایمپلنت صحیح

یک سیستم کاشت ایمپلنت که از لحاظ پزشکی ثابت شده و تحقیقات لازمی در رابطه با آن انجام شده، به شما این اطمینان را می دهد که ایملنت انتخابی تان در نهایت نتیجه خوبی خواهد داد و از تداوم خوب و مناسبی نیز برخوردار خواهد بود. علاوه بر انتخاب نوع ایمپلنت و روش انجامش، انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت تهران نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آنجایی که انجام درست کاشت ایمپلنت فوری، پایداری و تثبیت بعدی ایمپلنت در فک استخوان را در پی دارد و احتمال عدم موفقیتش را کاهش می دهد.

انتظارات بیماران

بیماران می خواهند که با روشی مناسب و کارآمد درمان شوند. وقتی به دنبال راه حلی می گردند، در جستجوی راه حلی امن و کاربردی که در کمترین زمان ممکن و با کمترین درد و ناراحتی همراه باشد، هستند. دکتر آریام دندانپزشک متخصص ایمپلنت، می تواند به شما بهترین تجربه کاشت ایمپلنت با بهترین مواد و با تجربه کافی در این خصوص، ارائه دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 10 =