logo aryam

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان

علل زرد شدن دندان

با افزایش سن رنگ دندان ها تغییر می کند و لکه هایی روی دندان ایجاد می شود، که در این مورد عامل ژنتیک نیز بی تاثیر نیست.

استفاده بیش از حد از قهوه، نوشیدن بیش از حد چای، غذا ، آب میوه و نوشیدنی هایی که حاوی قند و اسید هستند، استفاده بیش از حد از فلوراید و حتی برخی میوه ها مانند زغال اخته، انار، سس سویا، اگر بعد از مصرف، دهان را شستشو ندهید، در دراز مدت سبب زرد شدن دندان می شوند.

همین طور کشیدن سیگار و نوشیدنی های کربنات دار انرژی زا، به دلیل اینکه حاوی آمونیاک هستند و به مینای دندان آسیب میزنند، در آخر باعث زرد شدن دندان می شوند که به صورت مادرزادی هم این امکان وجود دارد.

راه کار های متفاوتی برای حل این مشکل وجود دارد یکی از روش های محبوب، بلیچینگ دندان است

سفیدکردن دندان با بلیچینگ

دندان زرد

بلیچینگ دندان

روش محبوبی است، که برای سفید شدن دندان و از بین بردن لکه ها و رنگ دانه ها بدون هیچ تراشی، روی دندان استفاده می شود، هیچ عارضه ای هم ندارد و صرفا جهت زیباییست.

بلیچینگ به طور کامل رنگ دندان را تغییر نمی دهد و فقط آن را روشن تر می کند. بلیچینگ از ماده سفید کننده پراکسید هیدروژن تشکبل شده است که به صورت شیمیایی یا در اثر نور و گرما فعال می شود. با نفوذ این ماده به مینای دندان، سبب سفید شدن دندان و از بین رفتن لکه ها می شود. درجه سفیدی دندان بسته به جنس دندان و مواد رسوبی متفاوت است.

قبل از بلیچینگ بهتر است که دندان ها را جرم گیری کنیم و در صورت وجود دندان های پوسیده، ابتدا اقدام به ترمیم آن ها کنیم. و حتی گفته می شود که این روش از کامپوزیت و لمینت به دلیل این که عارضه کم تری دارد، بهتر است.

همچنین هزینه بلیچبنگ دندان نسبت به دیگر راهکار های سفید کردن دندان، مقرون به صرفه تر است.

از دو طریق می توان بلیچینگ دندان را انجام داد:

  • home bleaching
  • office bleaching
گذاشتن قالب بلیچینگ دردندان

بلیچینگ

home bleaching

این روش بلیچینگ در خانه است که حتما باید تحت نظر دندان پزشک انجام گیرد. دندان پزشک از دندان های فک بالا و پایین قالب گیری می کند، سپس قالب شفاف تری از دندان را که مطابق با سایز دندان است و امکان پر کردن ماده سفید کننده نیز در آن وجود دارد، با ژل ضدعفونی کننده به شما می دهد.

office bleaching

در این روش بلیچینگ در کلینیک دندان پزشک انجام می شود که بلیچینگ در دندان پزشک هم ممکن است به دوصورت با لیزر و بدون لیزر انجام شود که تفاوت چندانی ندارد؛ اگر دندانپزشک ماهری داشته باشید این روش نسبت به روش بلیچینگ در خانه سریع تر است، در یک جلسه دندان هایتان سفید می شود و می توانید به نتیجه بهتری دست یابید و فقط هزینه بیشتری دارد.

در ابتدا برای این که لثه با مواد اکسید کننده تماس پیدا نکند، با ژل محافظ پوشیده می شود. به دلیل این که در اثر برخورد، سبب بروز حساسیت می شود. می توان از دستگاه های ال ای دی پلاسما و … برای فعال کردن ژل بلیچینگ استفاده کرد که تاثیری در روشن شدن ندارند و فقط نوع ژل بلیچینگ در سفیدشدن دندان تاثیر دارد.

بعد از قرار گرفتن ژل محافظ روی لثه، نور و گذاشتن مواد بلیچینگ با غلظت زیاد روی دندان، سپس با دستگاهی اشعه به مواد روی دندان تابیده می شود، سپس بعد از گذشت 30 دقیقه دندان هایتان سفید می گردند.

روش بلیچینگ دندان دائمی نمی باشد و به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله بهداشت دهان و دندان. و این که به طور مرتب بعد از مصرف موادغذایی از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و از مصرف دخانیات و…  جلوگیری به عمل آورید.

برای ماندگاری سفیدی دندان بهتر است که بلیچینگ هر چند وقت یک بار تکرار شود و همین طور بهتر است که پس از بلیچینگ در مطب، بلیچینگ در خانه هم تکرار شود.

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان نسبت به دو روش بلیچینگ خانگی و بلیچینگ داخل مطب دندان پزشکی متفاوت است. هزینه پایه از 700 هزار تومان شروع می شود، درسال 98 در حدود یک میلیون و دویست تا یک میلیون و پانصدتومان متغییر بود.

در برخی مطب ها می توانید هزینه را به صورت اقساط نیز پرداخت کنید.

به طور کل دندان ها را می توان با استفاده از روش های متفاوتی از قبیل لمینت، کاپوزیت، بلیچینگ و… سفید کرد.

ما شما را دراین جا با مزایا و معایت بلیچینگ آشنا میکنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

تفاوت بلیچینگ و لمینت

تفاوتی که بلیچیمگ با لمینت دارد این است که در لمینت عیب های دندان مانند شکستگی، تغییر رنگ و فاصله بین دندان ها، قالب هایی که ضخامت حدود 6 میلی متر دارند، متناسب با نوع دندان ها ساخته شده و بر روی دندان قرار می گیرند ولی در بلیچینگ مواد هیدروژن پراکسید روی دندان قرار می گیرد. این مواد به مینای دندان نفوذ کرده و رنگ دانه هایی که رسوب کردند را اکسید می کند.

تفاوت بلیچینگ و کامپوزیت

تفاوتی که دراین روش هست این است که در این روش علاوه بر تغییر رنگ دندان، فرم، اندازه و شکل دندان نیز تغییر می کند.

بلیچینگ دندان در مطب با لیزر

بلیچینگ و کامپوزیت

مزایای بلیچینگ

روش بسیار سریعی است، چرا که برخلاف لمینت نبازی به تراش دندان در این روش نداریم. تراشیدن دندان سبب فرسایش مینای دندان و … می شود به همین دلیل عوارضی برای دندان ندارد و همین طور هزینه کم تری دارد.

عوارض بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان عوارضی ندارد و یکی از بهترین روش ها برای سفید کردن دندان است. فقط برای کسانی که زردی ریشه دندان دارند یا دندانشان دارای پرکردگی، لمینت و روکش است و یا دندان هایشان براثر جراحت و مصرف دارو دارای لکه قهوه ای است، تاثیری ندارد. بهتر است که برای انتخاب راه بهتر جهت سفید شدن دندان با متخصص ایمپلنت دندان، دکتر آریام، مشورت گردد.

تنها معایب بلاچینگ

  1. ایجاد حسایت به دلیل استفاده از مواد شیمیایی
  2. ماندگاری زیادی ندارد، حدودا 1تا3سال طول عمر دارد

بلچینگ دندان روش سریع محبوبی است که نسبت به دیگر روش ها هزینه مناسب و مقرون به صرفه ای دارد. ضمن این که با نگهداری مناسب و رعایت نکات بهداشتی می توانید مدت عمر دندان های سفید بلیچینگ شده خود را افزایش دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 10 =