logo aryam

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست

ممکن است دندان بر اثر عوامل متعددی مانند عدم رسیدگی به آن یا ضربه یا عوامل طبیعی مانند سن از دست برود. ایمپلنت دندان جایگزین خوبی برای دندان های از دست رفته است و به صورت پایه در استخوان فک قرار میگیرد که امروزه استفاده از آن بسیار رواج پیدا کرده است. ممکن است هزینه ایمپلنت دندان نسبت به دیگر روش های زیبایی و بازسازی دندان بیشتر باشد اما قطعا ارزشش را دارد.

جنس آن از تیتانیوم است که با بدن سازگاری دارد و باعث جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک می شود. اگر بعد از کاشت ایمپلنت در فک، از آن مواظبت شود، به طور متوسط دو تا شش ماه زمان لازم است تا به استخوان فک جوش بخورد. اگر از یک برند معتبر و خوب باشد و با دقت و توجه کافی مانند یک دندان طبیعی از آن مراقبت شود تا مدت ها ماندگار خواهد ماند. البته بهتر است کاشت ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت انجام شود.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست

مزایای ایمپلنت دندان

  • سلامت دندان های مجاور را تامین می کند و به لثه ها آسیبی نمی رساند.
  • تنها راه درمان دائمی برای دندان های از دست رفته می باشد.
  • ظاهری بهتر و طبیعی تر از دندان مصنوعی یا روکش را دارد.
  • عفونت لثه و پوسیدگی دندان را به حداقل می رساند.
  • از تحلیل رفتن استخوان ها و فک جلوگیری می کند.

انواع ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت های ساب پریواستیل (Subperiosteal Implants)
  • ایمپلنت های اندواستیل (Endosteal)
ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت های ساب پریواستیل

این نوع از ایمپلنت ها بر اساس روش جایگذاری و شکل و وضعیت دندان برای عمل های یک مرحله ای و همچنین برای کسانی که می خواهند به طور کامل دندان مصنوعی داشته باشند مناسب می باشد، ایمپلنت های ساب پریواستیل زیر بافت لثه و روی استخوان فک قرار میگیرد. اما به طور عمده این نوع ایمپلنت دوام کمتری نسبت به ایمپلنت های اندواستیل دارند.

ایمپلنت های اندواستیل

این نوع از ایمپلنت ها بسیار متداول تر و رایج تر می باشند، و برای عمل و جراحی های دو مرحله ای مورد استفاده قرار میگیرند. ایمپلنت اندواستیل روی استخوان قرار گرفته و دندان مصنوعی روی آن قرار خواهد گرفت.

ایمپلنت لیزری

این نوع از ایمپلنت سبب آسیب کمتری به بافت لثه می شود و کاهش درد و خونریزی را به دنبال دارد و سبب افزایش کنترل پزشک بر قسمت های مورد نظر می شود.

فرایند لیزر می تواند در مراحل مختلف کاشت ایمپلنت دندان به کار رود و با دقت بسیار بالا و طول موج مشخصی که دارد میتواند قسمتی از بافت مورد نظر را برش دهد. برای همین باید متخصص ایمپلنت برای استفاده از آن تسلط و دقت کافی را داشته باشد.

علی رقم تمام مزایا و افزایش سرعت بهبودی بعد از اتمام عمل، بسیاری از دندانپزشک ها از به کار بردن لیزر برای جراحی های خود خودداری می کنند. هزینه ایمپلنت لیزری کمی بیشتر از ایمپلنت های دیگر است اما با این وجود به دلیل مزایای مفید و کاهش درد بیمار و راحتی او از چاقو و تیغ های جراحی، طرفداران بسیاری دارد.

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت لیزری

هزینه ایمپلنت دندان

این سوال تنها با ویزیت پزشک و مشاهده ی وضعیت دندان بیمار قابل جواب است، دندانپزشک با بررسی میزان رسیدگی و نیاز دندان بیمار قیمت را براورد می کند و به او میگوید که مناسب ترین و مطمئن ترین شیوه در ارزیابی هزینه می باشد.

و اما عوامل موثر در در تغییر هزینه ایمپلنت دندان عبارت اند از:

نوع ایمپلنتی که به کار برده می شود: ایمپلنت ها بسته به برند و قطعات و عناصر به کار برده شده در ساختار آن، سبب ایجاد تغییر در هزینه های متعددی خواهند شد. هرچه کیفیت ایمپلنت بالاتر و بهتر باشد تطابق پذیری بیشتری با فک خواهد داشت و زودتر و سریع تر جوش می خورد بنابراین طبیعی است ایمپلنت های معتبر و با کیفیت تر هزینه های بیشتری را نیز شامل شود. حتی مواردی مانند برند شخص دندانپزشک که بسته به مهارت و تسلط او قیمت بیشتر یا کمتر خواهد شد زیرا ممکن است با کیفیت ترین نوع ایمپلنت در دستان کسی باشد که تخصص کافی در امر کاشت را ندارد، هزینه جراحی، و به طور عمده هزینه های جانبی نیز در قیمت یک عمل کاشت ایمپلنت بی تاثیر نخواهند بود!

مطب دندانپزشکی دکتر آریام با ارزیابی تمامی این موارد و داشتن تخصص و مهارت بالا در این امر، تمامی عوامل را بررسی کرده و با مناسب ترین هزینه، آماده خدمت رسانی به شما میباشد. اگر به دنبال یک جراحی آسان به همراه با کیفیت ترین نوع خدمات هستید  با شماره ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =