logo aryam

مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان

مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان

مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان

بلیچینگ و جرم گیری هردو روشی برای سفید کردن دندان هستند ولی هرکدام میزان و نوع مخصوص به خود را دارد. در ادامه به مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان می پردازیم.

تفاوت بلیچینگ با جرمگیری دندان

همانطور که گفته شد این دو باعث سفیدی دندان می شوند ولی تفاوت هایی از نظر میزان سفیدی و نوع سفید شدن دندان دارد.

بلیچینگ و تاثیر آن بر دندان

در مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان می پردازیم به این که بلیچینگ باعث سفید شدن دندان می شود، در ادامه تاثیر آن را برای شما می گوییم.
درمان حرفه ای برای سفید شدن دندان ها بلیچینگ است که کمک می کند به افراد تا بد رنگی دندان هایشان را از بین ببرند.

  1. ماده ای که در بلیچینگ استفاده می شود به قسمت داخلی دندان نفوذ کرده و از داخل شروع به روشن شدن دندان می کند.
  2. در طول زمان و گذران عمر دندان به رنگ زرد در می آید و دلیل آن این است که برای بیشتر دیده شدن عاج دندان و مینای دندان را می سابند.
  3. دلیل این که در مدت زمان دندان تغییر رنگ می دهد به خاطر این است که مواد غذایی دارای رنگ هستند و این رنگ جذب دندان می شود.
  4. اکسیژن نوزاد در ماده بلیچ فعال می شود و رنگ هایی که به دندان نفوذ کرده است را برداشته و باعث سفید شدن دندان می شود.
تفاوت بلیچینگ با جرمگیری دندان

بلیچینگ دندان

تاثیر جرم گیری بر دندان

جرم گیری هم نوعی سفید کننده دندان است که در مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان به آن اشاره می کنیم.

  1. جرم روی دندان ها در روش جرم گیری دندان برداشته می شود و رنگ دانه هایی که بر روی دندان تشکیل می شود در جرم گیری برداشته می شود.
  2. افرادی که زیاد چایی و یا قهوه می نوشند و یا اهل سیگار و قلیان هستند، زمانیکه دندان های خود را جرم گیری می کنند به طور چشم گیری دندان های آن ها تغییر می کند.
  3. جرم گیری به سفید و روشن دندان ها کمکی نمی کند به خاطر این که از روی دندان ها رنگدانه و جرم ها را بر می دارند و در آخر به طور واقعی رنگ دندان ها نمایان می شود.
جرمگیری دندان

تاثیر جرم گیری بر دندان

جرم گیری و بلیچینگ چه تفاوتی دارند؟

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم دندان های کاملا سفید با جرم گیری بدست نمی آید و در مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان به این نتیجه می رسیم که به وسیله جرم گیری رنگ واقعی دندان ها آشکار می شود و جرم دندان ها از بین می رود ولی سفید کننده ها در روش بلیچینگ به دندان وارد می شود و به وسیله آن دندان ها به رنگ روشن تری در می آیند.

جرم گیری و بلیچینگ چه خطراتی را شامل می شوند؟

اغلب درمان به وسیله جرم گیری و بلیچینگ در مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان، خطراتی را برای شما به وجود می آورد که شامل موارد زیر است

  • درد و تحریک لثه ها
  • دندان ها به وسیله جرم گیری غیر اصولی شل می شوند
  • رنگ های متفاوت و مختلف برای دندان ها به وسیله بلیچینگ
  • آسیب پذیری دندان ها در جرم گیری در برابر بیماری های لثه
  • سوختگی های شیمیایی

دندان ها به طور دائمی قابل سفید شدن هستند؟

مراحلی که در دندان پزشکی صورت می گیرد دائمی و همیشگی نیستند. مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان، اگر بیمار وضعیت بهداشت و دندان های بیمار اوکی باشد از 3 ماه تا 3 سال سفیدی دندان ها می تواند دوام داشته باشد.

مواردی از قبیل استفاده از سیگار و قلیان، نوشیدنی های رنگ دار و مواد غذایی که رنگ دارند اگر بیش از اندازه استفاده شود می تواند لکه های بد رنگی را روی دندان های شما ایجاد کند و سفید کننده های دندان اثر خود را از دست می دهند.

سفید شدن دائمی دندان ها

سفید شدن دائمی دندان ها

حساسیت های دندان نسبت به غذا به وسیله بلیچینگ و جرم گیری

می خواهیم برای شما بگوییم که در مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان، آیا دندان ها به غذای گرم و یا سرد واکنشی نشان می دهد یا نه ؟ هردو روش درمانی جرم گیری و بلیچینگ نسبت به فشار، دما و لمس شدن حساسیت های زیادی را از خود نشان می دهند.

حساسیت به جرم گیری و بلیچینگ در افرادی که مشکلات و بیماری های لثه دارند شایع تر است. حساسیت های بلیچینگ در افراد برای مدت زمان  دو روز باقی می ماند و گاهی هم تا یک ماه ادامه دار است که در این زمان باید به دندان پزشک مراجعه کنید.

تورم و ایجاد حساسیت در لثه ها و افزایش حساسیت دندان در اثر جرم گیری به وجود می آید که در این زمان بهتر است از خمیر دندانی استفاده کنید که نیترات پتاسیم  داشته باشد.

خلاصه

در این مقاله سعی کردیم به مقایسه بلیچینگ با جرمگیری دندان بپردازیم و شما می توانید از این مقاله نهایت استفاده را داشته باشید

1برای سفید شدن دندان ها چه راه هایی وجود دارد؟
راه های زیادی برای سفید شدن دندان ها وجود دارد که اعمم از بلیچینگ که حتما باید زیر نظر ماهر ترین دندان پزشک ها صورت بگیرد و راه دیگر جرم گیری است که این روش هم باید در دندان پزشکی و زیر نظر دندان پزشک انجام شود.

2به طور دائمی دندان ها سفید می شود؟
مراحلی که در دندان پزشکی صورت می گیرد دائمی و همیشگی نیستند. اگر بیمار وضعیت بهداشت و دندان های بیمار اوکی باشد از 3 ماه تا 3 سال سفیدی دندان ها می تواند دوام داشته باشد. مواردی از قبیل استفاده از سیگار و قلیان، نوشیدنی های رنگ دار و مواد غذایی که رنگ دارند اگر بیش از اندازه استفاده شود می تواند لکه های بد رنگی را روی دندان های شما ایجاد کند و سفید کننده های دندان اثر خود را از دست می دهند.

3جرم گیری چه تاثیری بر روی دندان ها می گذارد؟
جرم روی دندان ها در روش جرم گیری دندان برداشته می شود و رنگ دانه هایی که بر روی دندان تشکیل می شود در جرم گیری برداشته می شود. افرادی که زیاد چایی و یا قهوه می نوشند و یا اهل سیگار و قلیان هستند، زمانیکه دندان های خود را جرم گیری می کنند به طور چشم گیری دندان های آن ها تغییر می کند. جرم گیری به سفید و روشن دندان ها کمکی نمی کند به خاطر این که از روی دندان ها رنگدانه و جرم ها را بر می دارند و در آخر به طور واقعی رنگ دندان ها نمایان می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 12 =