logo aryam

لمینت سرامیکی بدون تراش

نصب لمینت بدون تراش

لمینت بدون ترش

لمینت دندان

لمینت یکی از روش های بسیار خوب برای سفید کردن دندان ها و زیبایی می باشد. لمینت به دو روش لمینت بدون تراش و لمنیت با تراش دندان انجام می شود. در روش لمینت استاندارد نیاز به تراش دندان ها وجود دارد و ممکن است آسیب های زیاد به دندان وارد شود. امروزه نوعی از لمینت مورد استفاده قرار میگیرد که همین کار را بدون تراش دندان انجام می شود به این روش لومینرز دندان یا لمینت سرامیکی بدون تراش گفته می شود.

هنگامی که دندان تراش داده می شود به نسنج دندان، که ماده ای بسیار با ارزش برای دندان است، آسیب وارد می شود ولی در لمینت بدون تراش اینگونه نخواهد بود و به جز تراشیدن دندان همه مراحل مانند مراحل قبل انجام می شود. یکی از مشکلات لمینت تراش خورده این است که در صورت وارد شدن هرگونه آسیب و لب پریدگی مجبور به تعویض لمینت خواهید بود ولی در لمینت بدون تراش، در صورت ایجاد هرگونه آسیب میتوان آن را اصلاح کرد. 

لمنیت سرامیکی بدون تراش زیبایی، ظرافت و استحکام بالایی را به همراه دارد.

لمینت سرامیکی و اصلاح طرح لبخند

لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی بدون تراش

این روش، بسیار مناسب برای ایرادهای جزئی دندان می باشد.  مشکلاتی از قبیل فاصله بین دندان، لب پریدگی و شکستی را می توان با این روش اصلاح کرد، برای اصلاح بدرنگی دندان نیز اگر با روش های  بلیچینگ و جرم گیری جواب نگرفته اید، می توانید از این روش استفاده کنید.

این ونیر ها با ضخامت کم تر از سه دهم میلی متر طراحی شده اند، فوق نازک هستند و بدون نیاز به تراش مینای دندان می توان آن ها را روی دندان های جلو نصب نمود.

در حال حاضر لمنیت سرامیکی بدون تراش توسط برندهای (Lumineers) و Durathin و Vivaneers تولید می شود که از لحاظ دوام، زیبایی و کیفیت مانند ونیرهای استاندارد می باشد. ضخامت های لمینت بدون تراش 0.3 تا 0.5 میلی متر است.

برای انجام لمینت بدون تراش، دریافت مشاوره و راهنمایی لازم در این مورد می توانید به مطب فوق تخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید.

سوالات متداول لمینت سرامیکی بدون تراش

1آیا لمینت سرامیکی بدون تراش را برای دندان های کج نیز می توان استفاده کرد؟
بستگی به میزان کجی دندان دارد، در صورت کجی بیش از حد نمی شود از لمینت بدون تراش استفاده کرد زیرا کجی را نمیپوشاند باید به مطب مراجعه کنید تا دندان معاینه شود.
2چه افرادی می توانند از روش لمینت بدون تراش استفاده کنند؟
افرادی که شکستگی، ترک خوردگی و فواصل دندانی دارند و یا لکه های روی دندان هایشان ایجاد شده است، می توانند از این روش استفاده کنند.
3لمینت سرامیکی بدون تراش چه مزیتی نسبت به لمینت استاندارد دارد؟
در لمینت استاندارد بخشی از مینای دندان تراشیده می شود به دلیل اینکه مینای دندان ترمیم نمی شود و این روش برگشت پذیر نیست بعضی افراد برای این که آسیبی به مینای دندان وارد نشود از این روش استفاده می کنند.

 

مراحل انجام لمینت بدون تراش

طی دو جلسه میتوات لمینت سرامیکی بدون تراش را روی دندان نصب کرد. در جلسه اول پس از اینکه قالب گیری از دندان با مشورت بیمار انتخاب شد، قالب ها به لابراتوار برای ساخت ارسال می شود. پس از 3 الی 4 هفته لمینت ها آماده شده و به مطب دندان پزشکی ارسال میگردد. به دلیل این که نیازی به تراشیدن دندان بیمار وجود ندارد از ونیر موقت نیز استفاده نمی شود و حدودا یک ماه بعد درجلسه دوم لومینیرز نصب می شود. به دلیل اینکه لمینت سرامیکی فوق نازک در داخل کشور ساخته نمی شود، باید سفارش به کشورهای همسایه داده شود. 3 الی 4 هفته زمان میبرد تا لمینت ها به مطب ارسال شوند.

نصب لمینت سرامیکی

نصب لمینت

مزایای لمینت بدون تراش

  • بدون از دست دادن مینای دندان خود می توانید چهره و لبخندی زیبا داشته باشید.
  • به دلیل اینکه لمینت مستقیم روی مینای دندان چسبانده می شود، اتصال بسیار محکم و استحکام زیادی دارد.
  • از نظر استحکام، لمینت بدون تراش نه تنها فرقی با لمینت ستاندارد ندارد بلکه از نظر زیبایی همانند آن ها می باشد و کاملا طبیعی به نظر می رسد.
  • ساخت لمینت کاملا بر اساس سلیقه بیماران انجام می شود.
  • طول عمر و دوام بسیار بالایی دارند.
  • چون در این روش تراشی صورت نمیگیرد، دندان های زیرین سالم باقی می مانند.
  • در صورت مراقبت درست طول عمر این لمینت ها می تواند به 10 سال هم برسد.
  • به دلیل این که در این روش تراشی صورت نمیگرد به مینای دندان و رشته های عصبی نیز آسیبی نمیرسد، در نتیجه دندان پس از لمینت به غذاهای سرد و گرم حساسیتی نشان نخواهد داد.
  •  در این روش نیازی به استفاده کردن از مواد بی حسی نیست.
  • به دلیل این که در استفاده از لمینت سرامیکی بدون تراش دندان مینای دندان تراشیده نمیشود، هر زمانی که بخواهید می توانید لمینت را بردارید و درمان برگشت پذیر خواهد بود.

معایب لمینت بدون تراش

  • به دلیلی نازکی بیش از حد این ونیرها نسبت به ونیر استاندارد، در صورت عیوب بسیار زیاد دندان ها نمیتوان از آن ها استفاده کرد.
  • در دندان های سیاه، زرد و دندان های کج کاربرد ندارد.
  • اگر دندان پزشک با ضخیم کردن ونیرها بخواهد عیوب ظاهری دندان را بپوشاند، چون مینای دندان تراشیده نمیشد مانند دندان طبیعی به نظر نمیرسد.
  • ماندگاری کوتاهی نسبت به لمنیت استاندارد دارد و ممکن است پس از چند وقت در صورت مراقبت نادرست تغییر رنگ دهد.

مراقبت های پس از لمینت بدون تراش

می توانید با رعایت بهداشت دهان و مراقبت های پس از لمینت، طول عمر آن را افزایش دهید.

  • استفاده از نخ دندان
  • استفاده ازمسواک نرم همراه با فلوراید
  • به حداقل رساندن مصرف چای، قهوه و نوشیدنی های الکی
  • عدم استفاده از غذاهای سفت و سخت
  • ترک سیگار
راه کارهای مراقبت از لمینت

مراقبت

هزینه لمینت سرامیکی

قیمت لمینت سرامیکی بدون تراش، بر اساس برند مورد استفاده، قیمت لابراتوار و تعداد لمینت لازم تعیین می شود. لذا برای تعیین قیمت لمینت بدون تراش بهتر است که به مطب دندان پزشکی ما مراجعه کنید تا ضمن ویزیت و معاینه دندان هایتان قیمت مناسب را به شما رائه دهیم.

سخن آخر

لمینت سرامیکی بدون تراش، روش جدیدی می باشد که بدون نیاز به تراشیدن دندان برخلاف روش لمینت استاندارد می توانید دندان هایتان را لمینت کنید چرا که هم در زیبایی و هم در اصلاح لبخند تاثیر فوق العاده ای میگذارد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − نه =