logo aryam

لمینت دندان در بارداری

لمینت دندان در بارداری

لمینت دندان در بارداری

لمینت دندان در بارداری

یکی از مسائلی که در دوران بارداری مهم می باشد انجام درمان های دندانپزشکی می باشد . پزشکان بر این نظر می باشند که در صورتی که نیاز به درمان دندانپزشکی اورژانسی و فوری باشد باید مادر تحت درمان قرار گیرد. در مواردی پوسیدگی دندان به قدری زیاد می باشد که به سایر قسمتهای دهان از جمله لثه و استخوان رسیده و باعث آسیب آنها می شود. در برخی موارد سایر دندان ها را نیز دچار آسیب می کند که با توجه به نظر پزشک درمان صورت می گیرد . اما در مورد خدمات دندانپزشکی که جنبه زیبایی و انتخابی دارد مانند لمینت دندان در دوران بارداری ضرورت ندارد و بعد از زایمان می توان انجام داد

لمینت دندان در بارداری

لمینت دندان در بارداری

زمان انجام درمان های دندانپزشکی

بهتر است پیش از بارداری فرد برای چکاب و معاینه دندان ها به دندانپزشکی مراجعه کند ولی در صورتی که نیاز به درمان دندان ها ضرورت داشت باید به دندانپزشک مراجعه کرد. زمان مراجعه و اقدام برای درمان شامل موارد ذیل می باشد:
سه ماهه اول بارداری ( حداقل دو بار مراجعه )
از آنجایی که بافت جنین در این زمان تشکیل می شود و حساس به برخی مواد شیمیایی می باشد بهتر است درمان های طولانی مدت و دشوار در این زمان انجام نشود. همچنین مادر دارای حالات خاصی مانند حالت تهوع ، بی اشتهایی و استفراغ دارد که درمان را دچار سختی می کند .در این زمان دندانپزشک دندان ها را معاینه کرده و در صورت دقیق تر رادیوگرافی انجام می شود. و دندان هایی که دارای مشکل هستند بررسی می شود.
• در سه ماهه دوم بارداری ( یکبار مراجعه )
در این مدت دندان هایی که دارای مشکل هستند ترمیم می شوند. این ترمیم معمولا در دوجلسه انجام می شود که فشاری به مادر وارد نشود. آموزش هایی درباره بهداشت دندان های ترمیم شده توسط دندانپزشک به مادر صورت می گیرد. سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام درمان دندانپزشکی می باشد زیرا بیشتر اعضای جنین شکل گرفته و بافت ها در حال تکامل هستند. استفاده از داروی بی حسی در طی فرآیند دندانپزشکی بلامانع می باشد و مادر می تواند بعد از اتمام درمان از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک با تجویز پزشک مصرف کند.
• در سه ماهه آخر بارداری ( یکبار مراجعه )
در این دوره به دلیل اینکه وزن مادر افزایش پیدا کرده است و بیشترین رشد جنین در این مدت بوده است امکان درمان های سخت و طولانی مدت مانند ایمپلنت دندان وجود ندارد .زیرا مادر نمی تواند به مدت طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشد.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. آرشیدا گفت:

    سلام،خواهرم قالبگیری و کارهای دندانش و انجام داده برای انجام لمینت،فک بالا بعدش فک پایین،چند روز قبل از اینکه لمینت ها آماده بشن فهمید که باردار شده،میتونه نصب لمینت روی فک بالا رو انجام بده؟
    چون دندوناش تراش خورده و الان موقت گذاشتن،اگر نمیشه کی میتونه انجام بده؟ توی سه ماهه دوم یا چند روز دیگه سر وقتش میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =