logo aryam

قیمت بریج دندان

بریج دندان

قیمت بریج دندان

بریج دندان

امروزه بارها کلمه بریج دندان به گوشتان خورده است و شاید از آن استفاده هم بکنید ولی ندانید کاربرد اصلی آن چیست. اگر هیچ اطلاعاتی از آن ندارید شاید بخواهید درمورد هزینه کاشت آن و مزیت و معایبش بدانید.

یکی از زیبایی های صورت، لبخند و نمایان شدن ردیف سالم و تمیز دندان ها می باشد و همین موضوع به اعتماد به نفس افراد نیز کمک زیادی میکند، هنگامی که یکی از دندان هایتان را بر اثر دلایل مختلفی از دست بدهید می توانید سریعا به دندان پزشکی مراجعه کنید و از طریق یکی از انواع روش های مختلف زیبایی دندان که یکی از آن ها بریج دندان است، استفاده کنید.  به کمک بریج این جای خالی را می توانید پر کنید. حال چگونه؟!

در واقع بریج دندان یک دندان مصنوعی می باشد که به جای دندان افتاده به صورت پلی روی دندان های مجاور و طرفین دندان افتاده قرار می گیرد. در اغلب بریج ها دو طرف دندان محل اتصال دندان های پایه روکش می شوند، ولی در بعضی مواقع این بریج تنها از یک طرف پایه دارد.

مزایای بریج دندان

  • بریج جای دندان افتاده را پر می کند.
  • از لحاظ ظاهری و رنگ مشابه دندان های طبیعی می باشد.
  • اگر بهداشت را به خوبی رعایت کنید می توان برای طولانی مدت از آن استفاده کرد.
  • فرد در صحبت کردن و خوردن دچار مشکل نخواهد شد.
  • طول دوره درمان کوتاه می باشد و در زمان کمی بریج ساخته می شود.
  • به صورت و لبخند شما زیبایی می بخشد.
  • قیمت بریج دندان مناسب و به صرفه است.
پل دندان

مزایای بریج دندان

چند نکته مهم در رابطه با نگهداری و حفظ بریج دندان

  • رعایت بهداشت دندان از مهم ترین نکات است که باید حداقل دو مرتبه در روز دندان ها مسواک شوند به خصوص دندان ها و ناحیه اطراف بریج دندان.
  • حتما از نخ دندان برای ناحیه بین بریج دندان و لثه استفاده کنید زیرا باکتری های موجود در آن قسمت می توانند موجب بیماری و آسیب به لثه شوند.
  • زمان معینی را از قبل برای رفتن پیش دندان پزشک معین کنید و سر وقت برای چکاپ به آنجا بروید تا مطمئن شوید مشکلی برای بریج پیش نیامده و در صورت اتفاقی سریع آن را بتوانید برطرف کنید.
  • خوردن غذاهای سخت و چسبان را به حداقل برسانید یا با سمت دیگر دهان آن را بجورید زیرا ممکن است به دندان حامل بریج فشار وارد کند و بعد از مدتی آن را تغییر دهد.

انواع بریج دندان

  • بریج معمولی: بریج معمولی از قدیمی ترین انواع بریج دندان می باشد که هم اکنون هم مورد استفاده قرار می گیرد. بریج معمولی از دو روکش که روی دندان های سالم مجاور گپ قرار می گیرند و یک دندان مصنوعی که در وسط قرار دارد و در نهایت به دندان مجاور آن را می چسبانند، تشکیل شده اند. به این دندان های کار گذاشته شده اباتمنت هم می گویند.
  • بریج معلق: این مدل مشابه روش قبلی می باشد فقط باید دقت شود که یکی از دندان های کناری سالم باشد زیرا این دندان از یک طرف به دندان سالم متصل می شود.
  • بریج مریلند یا رزین باند: بریج دندان مریلند در واقعا نوع محافظ کارانه بریج سنتی می باشد، این نوع از بریج ارزان تر از مدل ثابت می باشد اما استفاده از آن برای همه امکان پذیر نیست. معمولا به بیمارانی این روش توصیه می شود که دندان های مجاورشان سالم می باشد و برای کسانی که دندان های پر شده بزرگی دارند توصیه نمی شود.
بریج

انواع بریج دندان

قیمت بریج دندان

یکی از سوالات متداول و همیشگی این است که قیمت بریج دندان چقدر است اما باید بدانید که هزینه خرید مواد اولیه همیشه یکسان نیست و همچنین بسته به دندان و شرایطش، نوع و روش اجرای بریج دندان، تعداد دندان های افتاده، نوع و جنس(مواد تشکیل دهنده)، نرخ مطب دندان پزشکی، میزان سختی نصب پل دندانی و تعداد مراحل دندانی قبل از بریج متفاوت است.

همچنین مواردی در تعیین هزینه تاثیر گذار می باشند که شاید هرگز به چشمتان نیامده و خبر نداشته باشید. به عنوان مثال پل دندانی در آزمایشگاه دندان پزشکی ساخته شده است یا در همان مطب دندان پزشک؟! بیمه تا چه حد ممکن است هزینه ها را کاهش دهد؟ میزان دانش و تجربه دندان پزشک. البته قابل ذکر است که پرداخت هزینه برای دندان هایتان حتما ارزشش را دارد زیرا یک عمر از دیدن آن لذت می برید و در خوردن و جویدن غذا نیز راحت می شوید.

می توانید جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با قیمت بریج دندان و دیگر روش های زیبایی دندان، از طریق راه های ارتباطی درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

سخن آخر

استفاده از بریج دندان یکی از مناسب ترین راه ها و توصیه ما برای پر کردن جای خالی دندانتان می باشد. به این نکته نیز توجه بفرمایید که هر گونه عمل جراحی و یا کاشتی نیاز به تخصص بالا و دقت عمل بالایی دارد، پس برای انجام کاشت بریج دندان خود به بهترین متخصص ایمپلنت تهران مراجعه بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 5 =