logo aryam

علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست

علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست

دلیل تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست

تب و لرز افراد بعد از انجام درمان ایمپلنت دندان، جزو یکی از عوارض احتمالی عمل کاشت ایمپلنت دندان توسط فوق تخصص ایمپلنت می باشد. و بیشتر به دلیل عفونت در بدن اشخاص و یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان افراد می باشد.  در ادامه  این مطلب در مقاله علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست بیشتر به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد تا شما به صورت کامل از عوارض و مشکلات به وجود آمده ناشی از کاشت ایمپلنت آگاه شوید.

دلیل تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست؟

عمل کاشت ایمپلنت دندان افراد یکی از عمل های سخت و زمان بر دهان می باشد. این عمل کاشت ایمپلنت اغلب در چندین مراحل و حین مدت زمان طولانی ای انجام می گردد. در تمامی مراحل، از مرحله مقدماتی کشیدن دندان ها و آماده سازی لثه ها، کاشت پیچ و نصب اباتمنت ایمپلنت دندان گرفته تا چسباندن روکش آن، بافت های لثه و دهان درگیر می باشند.

درحقیقت محیط دهان در این هنگام بسیار در معرض حمله و قرار داشتن میکروب ها و آلودگی های متنوع قرار می گیرد و در همان حال که محیط دهان مرطوب است نیز، به شدت حساس می باشد.

دلیل تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست؟

دلیل تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان

درنتیجه علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان و یکی از دلایل مهم و اساسی در بروز عفونت و همچنین تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان، عدم  ضدعفونی مناسب دهان و دندان و لثه و یا ابزارات و تجهیزات دندانپزشکی توسط دندانپزشک معالج در حین جراحی کاشت ایمپلنت می باشد.

یکی دیگر از علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان و عمل جراحی کاشت، عدم توجه و دقت بیمار به  رعایت بهداشت شخصی دهان و دندان و همچنین عدم رعایت رژیم غذایی توصیه شده از طرف  دندانپزشک معالج شخص است.

عوامل دیگری از علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان شامل عدم استفاده مناسب و توصیه شده قرص آنتی بیوتیک ها، وجود پیشینه و زمینه بیماری های لثه که در بیمار زمانی پدیدار شده، عدم وجود بافت استخوانی مناسب و محکم و… نیز، می توانند باعث به وجود آمدن عفونت در کاشت ایمپلنت دندان نیز شوند.

انواع تب و لرز بعد از ایمپلنت

این مشکلات را از دو طریق می توان مورد بررسی قرار داد:

تب و لرز شخص به صورت کوتاه مدت

بروز مشکلاتی همچون تب، درد و التهاب لثه و تورم لثه و خونریزی دهان بدون تعلل بعد از کاشت ایمپلنت دندان (در چند روز اول) از جمله عوارضی می باشند که بعد از هر عمل جراحی از جمله عمل کاشت ایمپلنت دندان در افراد نیز مشاهده می شوند. این عوارض و مشکلات دهان بعد از ایمپلنت کاملا عادی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

به این ترتیب که در هنگامی که تب و لرز در روز های نخستین بعد از کاشت ایمپلنت در افراد به وجود آید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. اغلب کافی است که قرص های آنتی بیوتیک را که توسط متخصص دندانپزشک تجویز شده اند، در زمان مشخص و با دوز تعیین شده مصرف شوند.

تب و لرز شخص به صورت کوتاه مدت

تب و لرز شخص به صورت کوتاه مدت

تب و لرز شخص به صورت بلند مدت

اما درصورتی که دوره پیش آمدن هر کدام از عوارض و مشکلات گفته شده بیشتر از مدت زمان سه تا چهار روز طول کشید و ادامه دار بود و یا طی مدتی بعد از تمام شدن دوره درمان پیش بیایند، الزامی می باشد که به پزشک معالج دندانپزشک مراجعه شود.

زیرا ممکن است که علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت دندان باشد. و این موضوع می تواند نشان دهنده از شکست زود هنگام عمل کاشت ایمپلنت دندان نیز باشد.

تب و لرز عفونت ایمپلنت دندان

علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست؟ یکی دیگر از عوامل مهم به وجود آمدن تب و لرز در  بدن انسان، وجود داشتن عفونت موجود در بدن افراد می باشد. به این ترتیب که دلیل اصلی آن، عفونت ایمپلنت دندان باشد باید حتما جدی گرفته شود و نسبت به درمان سریع آن اقدام شود.

با از بین رفتن عفونت در بدن افراد، تب و لرز هم از بین می رود. عفونت کاشت ایمپلنت دندان اگر در زمان مناسب معالجه و برطرف نشود، می تواند آسیب و صدمه های جدی ای به لثه ها و دندان ها وارد کند. همچنین باعث تحلیل و خراب شدن بافت لثه در اطراف ایمپلنت دندان شود.

این مشکل و عارضه در بعضی از مواقع حتی احتمال دارد منجر به خارج کردن و در آوردن کاشت ایمپلنت دندان گردد. از طرفی دیگر عدم توجه به عفونت در لثه ها طی مدت طولانی باعث ورارد شدن میکروب ها و باکتری ها به خون بدن شده و صدمه های جدی ای به بیمار وارد خواهند کرد.

تب و لرز عفونت ایمپلنت دندان

تب و لرز ناشی از عفونت ایمپلنت دندان

چه زمان باید به برای تب و لرز بعد از ایمپلنت به پزشک مراجعه کنیم؟

به وجود آمدن تب و لرز در اشخاص از علائم هشدار دهنده و مهم در این مواقع می باشد و در نتیجه توصیه می شود که حتما و سریعا در صورت بروز تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان به دندانپزشک معالج خود نیز مراجعه کنید.

در اغلب اوقات شدت میزان عفونت ایمپلنت دندان در افراد پایین و کم می باشد. به این ترتیب دندانپزشک معالج با تجویز کردن قرص و یا آمپول آنتی بیوتیک، عفونت موجود در بدن اشخاص را درمان و معالجه خواهد کرد.

اما گاهی اوقات امکان دارد که عفونت به وجود آمده در بدن افراد خیلی شدید و بالا بوده باشه و احتیاج به خارج کردن آن باشد. که این کار مطابق با تشخیص پزشک و با استفاده از تجهیزات و ابزارات مخصوص دندانپزشکی یا لیزردرمانی و… انجام خواهد گشت

سخن پایانی

با سپاس از همراهی شما عزیزان به پایان مقاله علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان رسیدیم و امیدواریم با خواندن مطالب گفته شده پاسخ سوالات خود را در ارتباط با دلایل و شرایط به وجود آمدن عفونت در دهان و دندان را پیدا کرده و برایتان مفید بوده باشد.

سوالات متداول علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان

  1. علت تب و لرز بعد از ایمپلنت دندان چیست؟
    تب و لرز افراد بعد از انجام درمان ایمپلنت دندان، جزو یکی از عوارض احتمالی عمل کاشت ایمپلنت دندان می باشد. و بیشتر به دلیل عفونت در بدن اشخاص و یا عدم رعایت بهداشت دهان و دندان افراد می باشد.
  2. چه قرصی باعث درمان عفونت در دهان می شود؟
    استفاده از قرص ها و آمپول های آنتی بیوتیک تجویز شده توسط دندانپزشک موجب درمان عفونت می شود.
  3. چه عواملی مانع از پیشگیری عفونت در دهان می شود؟
    رعایت کردن توصیه های دندانپزشک معالج، استفاده از رژیم غذایی مناسب و پرهیز از استفاده زیاد از مواد غذایی سرشار از قند و مواد اسیدی، مراجعه کردن هر 6ماه به مطب دندانپزشک.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =