logo aryam

طول درمان ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

طول درمان ایمپلنت دندان

برای بسیاری از افراد سوال است که طول درمان ایمپلنت دندان و در کل مدت زمان مورد نیاز جهت انجام پروسه آن چه مدت است. از آنجایی که این پروسه به صورت شخصی و برای هر شخصی متناسب با شرایط دهان و دندان خودش است، متغیر های زیادی وجود دارند.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را درباره مدت زمانی که صرف پروسه ایمپلنت دندان  می شود، توضیحاتی را ارائه و برخی سوالات رایج را پاسخ دهیم.

چه مدت پس از کشیدن دندان می توان ایمپلنت دندان دریافت کرد؟

یکی از متغیر های پروسه ایمپلنت دندان، این است که آیا به کشیدن دندانتان احتیاج است یا خیر. مشخص  است که دندان های خراب باید کشیده شوند. در برخی موارد خاص، کشیدن برخی دندان های سالم می تواند به میزان قابل توجهی مقرون به صرفه باشد. هر پروسه و مرحله ای از آن پیش از انجام، بایستی مورد رضایت شما واقع شود و از قبل با شما مشورت می شود.

اگر استخوان فکتان سالم و به میزان کافی باشد، شما می توانید همان روز کشیدن دندان، ایمپلنت دندانتان را دریافت کنید. و اگر استخوان کافی نداشتید و یا دچار عفونت در ناحیه  دندان و دهانتان شدید، کاشت ایمپلنت امکان پذیر نیست؛ در برخی موارد به پیوند استخوان نیز احتیاج است.

کاشت ایمپلنت دندان

کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان

آیا پروسه ایمپلنت دندان دردناک است؟

اینکه آیا این پروسه دردناک است یا خیر، سوال بسیاری از افراد است. جراحی ایمپلنت دندان دارای درد اندکی است؛ متخصصان ایمپنلت از داروهای بی حسی و بی هوشی استفاده می کنند و با تخصص و تبحر خود و تیمشان سعی می کند ایملنت دندان را به صورت امن و راحتی در جای خودش جایگذاری کنند.

میزان درد در هر بیماری به یک شکل است و دندانپزشک  با داروها و مسکن هایی می تواند به شما جهت تسکین درد کمک کنند. طول درمان ایمپلنت دندان معمولا بدون درد سپری می شود، اما ممکن است اندکی ناراحتی در ناحیه جراحی دندانتان احساس کنید.

انجام پیوند استخوان پیش از انجام پروسه الزامی است؟

هنگامی که دندان و یا دندان هایتان را بر اثر عفونت شدید و یا دلایل دیگری از دست می دهید، پس از مدت زمانی استخوان فک شروع به تحلیل رفتن می کند. سیتی اسکنی که در جلسه مشاوره با دندانپزشکتان انجام می دهید او را به این اطمینان می رساند که آیا پیش از انجام پروسه، به پیوند استخوان احتیاج دارید یا نه.

پیوند استخوان

پیوند استخوان فک

طول درمان ایمپلنت دندان

هنگامی که شما روش زیبایی و بازسازی ایمپلنت دندان را انتخاب کردید، فوق تخصص ایمپلنت به شما در رابطه با تمامی مراحل، پروسه و طول درمان ایمپلنت دندان توضیحاتی را ارائه می دهد. 3 روش بیهوشی برای انجام پروسه وجود دارد که بهترین آن با توجه به شرایطتان برگزیده می شود. پس از آن نیز جهت کنترل درد ممکن است داروهایی تجویز شوند؛ اکثر بیماران پس از انجام پروسه به این نتایجه رسیده اند که میزان درد بسیار کمتر از چیزی بود که انتظار داشتند.

همانطور که پیش تر نیز ذکر کردیم، طول درمان ایمپلنت با توجه به شرایط و ویژگی های خاص هر فرد، از بیماری تا بیمار دیگر متفاوت و متغیر است. مدت زمانی که برای درمان کامل لثه ها و فکتان احتیاج است، چیزی در حدود 6 تا 9 ماه است. البته به این نکته نیز توجه بفرمایید که شما این پروسه را احساس نخواهید کرد و تنها مسئله ای که قابل توجه است اجتناب و خودداری شما از مصرف غذاها و مواد خوراکی سفت و سخت است.

فاکتورهای تاثیر گذار بر طول درمان ایمپلنت دندان:

  • تعداد ایمپلنت هایی که دریافت کرده اید: یک  ایمپلنت، چند ایمپلنت و یا یک دسته کامل ایمپلنت برای فک بالا یا پایین
  • احتایج داشتن و یا نداشتن به پیوند استخوان
  • فاکتورهای خاص بدن و دهان شما و توانایی شان در ترمیم شدن
  • پیگیری و انجام برنامه درمانی
  • تاثیر گذاری دیابت بر مدت زمان درمان
  • تاثیر گذاری سیگار و تنباکو بر مدت زمان درمان

مرحله نهایی پروسه درمان

هنگامی که فکتان به طور کامل ترمیم شد، پروتز و یا همان دندان مصنوعی نهایی خود را دریافت می کنید. تاج دندان توسط بخشی تحت عنوان اباتمنت به ایمپلنت دندان متصل می شود. در این لحظه، شما می توانید هر نوع غذایی را که تمایل دارید مصرف کنید. برای گرفتن نتیجه خوب و موفقیت آمیز، بایستی همانند دندان های طبیعی خود با این دندان مصنوعی برخورد کنید و بهداشت دهانی و دندانی خود را به طور کامل رعایت کنید.

دندان هایتان را حدقل دو بار در روز مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید، اگر بریج دندان دارید زیر آن را نیز باید به خوبی تمیز کنید و شستشو دهید. درحالی که ایمپلنت های دندان به به پوسیدگی ها و حفره ها حساسیتی ندارند، لثه های اطراف آن ها همچنان مستعد عفونت کردن هستند، دقیقا همانند دندان های نرمال و طبیعی. تشکیل پلاک در اطراف پایه ایمپلنت بر روی طول عمر آن تاثیر قابل توجهی دارد.

پروسه درمان ایمپلنت

مرحله نهایی پروسه درمان

سخن آخر

حتما به طور منظم دندانپزشک خود را ویزیت کنید و دستورالعمل های مربوطه را پیگیری کنید. در صورتی که با مواردی مانند تب، خونریزی شدید، متورم شدن بیش از حد ناحیه پس از چند روز، درد بسیار شدید و نشان دادن آلرژی به داروهای تجویز شده به دندانپزشک خود سریعا مراجعه بفرمایید.

از دیگر نکات مهم در رابطه با انجام پروسه جراحی ایمپلنت دندان، مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت جهت گرفتن بهترین نتیجه است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =