logo aryam

طریقه کندن روکش دندان در خانه

کشیدن دندان با انبر دست

طریقه کندن روکش دندان در خانه

طریقه کندن روکش دندان در خانه

روکش دندان را می توانید در منزل هم بکنید. دندان هایی که خراب می شوند و نیاز به ترمیم پیدا می کنند معمولا با روکش درست می شوند و شما می توانید برای این کار به دندانپزشکی مراجعه کنید. دندان هایی که ضعیف هستند را شما می توانید با استفاده از روکش تقویت کنید یا برای سفید کردن دندان ها از روکش استفاده کنید. طریقه کندن روکش دندان در خانه بسیار کار سختی می تواند باشد و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید بهتر است که به دندان پزشکی مراجعه کنید و او برای شما اینکار را انجام می دهد.

برای اینکه بتوانید روکش دندان خود را بکشید ابتدا باید ببینید که چرا میخواهید این کار را انجام دهید. اگر روکش به قدری شما را اذیت می کند که دیگر نمی توانید آن را تحمل کنید می توانید با ابزار های ساده این کار را انجام دهید اما بسیار سخت خواهد بود.

یعنی اگر میخواهید این کار را انجام دهید حتما احتیاط کنید چرا که روکش دندان اگر به دندان ها چسبیده باشد می تواند باعث آسیب رساندن به دندان و لثه شما شود.

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در غرب تهران کجاست؟

چرا باید روکش دندان را بکشیم؟

گاهی اوقات روکش دندان ها خراب می شود و کارایی خود را از دست می دهند و برای همین دیگر قابل استفاده نمی باشند و برای همین می بایست آن را بکشید اما در گاهی اوقات این روکش ها فاصله ای بین دندان و روکش ایجاد میکنند که محل بسیار خوبی برای به وجود آمدن و تجمع باکتری ها می باشد.

حتی گاهی اوقات این مشکل به وجود می آید و بین دندان ها و روکش غذا گیر میکند و بوی نا مطبوعی از آن خارج می شود.

کشیدن روکش دندان

چرا باید روکش دندان را بکشیم

اگر این مشکل به وجود بی آید می بایست روکش دندان های خود را بکشید و آن را تعویض کنید؛ اگر این اتفاق رخ دهد باعث می شود که دندان و دهان شما عفونت کند و این یعنی این که دهان و دندان شما به زودی با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد و می بایست که هر چه سریع تر به دندانپزشک مراجعه کنید و روکش دندان های خود را بکشید.

اگر به دکتر دسترسی نداشتید اقدام به کندن روکش دندان در خانه بکنید چرا که این کار بسیار خطرناک خواهد بود و حتما مواظب باشید که به دندان ها آسیب نرسانید.

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در تهران

چگونه می توان روکش دندان ها را در خانه کند؟

برای اینکه بتوانید روکش دندان ها را در خانه بکنید، می بایست روکش دندان ها لق باشد، اگر لق باشد می توانید این کار را انجام دهید و اگر لق نباشد به هیچ عنوان نمی توانید آن را بکشید.

اگر میخواهید به دندان ها آسیب نرسانید می بایست روکش دندان ها را ابتدا لق کنید و سپس آن را بکشید در غیر این صورت می بایست دندان را ترمیم کنید زیرا ممکن است که به دندان های شما آسیب رسیده شود.

کشیدن روکش دندان با ابزار خانگی

چگونه می توان روکش دندان ها را در خانه کشید؟

ابزار هایی که برای این کار استفاده می کنید باید استریل شده و ضدعفونی شده باشند در غیر این صورت می توانند باعث عفونت شوند.

اگر روکش دندان لق شده باشد به راحتی می توانید آن را بکشید و نیازی نیست که از ابزار خاصی استفاده کنید، حتی می توانید آن را با دست جدا کنید.

عوارض کندن روکش دندان در خانه

به طور کلی این کار توصیه نمی شود اما اگر مجبور شدید این کار را انجام دهید باید این نکته را به شما بگوییم که ممکن است دندان های شما آسیب ببینند و دهان شما عفونت کند که هم هزینه و هم سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت.

اگر فکر میکنید که نمی توانید این کار را انجام دهید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید چرا که اگر دندان های شما شکسته شوند هزینه ترمیم آن ها بسیار زیاد خواهد شد.

اگر از ابزار نامناسب استفاده کنید نه تنها به دندان های خود آسیب وارد می کنید بلکه باعث به وجود آمدن زخم خواهد شد که از عوارض کندن روکش دندان در خانه می باشد.

آیا کندن روکش دندان در خانه مناسب است؟

این کار بسیار خطرناک می باشد و هیچ دکتر و متخصصی این کار را به شما پیشنهاد نمی کند، درصورتی این کار را انجام دهید که مجبور هستید و روکش دندان لق  شده است.

در غیر این صورت می بایست به دندان پزشک مراجعه کنید تا او این کار را برای شما انجام دهد. بهترین راه برای کندن روکش دندان این است که به دندانپزشکی مراجعه کنید، این کار برای دندانپزشک سخت نیست و درد هم برای بیمار به وجود نخواهد آمد و به راحتی آن را از دندان شما جدا میکند.

کندن روکش دندان در خانه

آیا کندن روکش دندان در خانه مناسب است؟

اما زمانی که شما در خانه هستید ابزار های لازم برای این کار را نخواهید داشت و همچنین نمی توانید به درستی داخل دهان خود را ببینید بنابر این احتمال این که به خودتان آسیب وارد کنید زیاد می باشد و این کار توصیه نمی شود.

سخن آخر

کندن روکش دندان در خانه کاری است که همه افراد قابلیت انجام آن را ندارند و این کار بستگی به شرایط دارد. در نهایت باید بگوییم که این کار بسیار خطرناک است و فقط هنگامی که مجبور بودید این کار را انجام دهید. اگر مجبور نیستید این کار را انجام ندهید، چرا که ممکن است به دندان های خود آسیب برسانید.

شما در خانه به ابزار های پزشکی دسترسی نخواهید داشت و علم این کار را هم ندارید بنابراین احتمال این که به دهان و دندان های خود آسیب وارد کنید بسیار زیاد می باشد.

سوالات متداول طریقه کندن روکش دندان در خانه

  1. چگونه روکش دندان ها را در خانه بکشیم؟
    برای این کار می بایست ابزار های دندان پزشکی را در اختیار داشته باشید و یک شخص دوم این کار را برای شما انجام دهد یا اینکه روکش آنقدر شل شده باشد که بتوانید به راحتی آن را با دست بکشید.
  2. آیا کندن روکش دندان در خانه منطقی است؟
    کندن روکش دندان در منزل کاری بسیار خطرناک می باشد بنابراین فقط هنگامی که مجبور هستید این کار را انجام دهید.
  3. عوارض کشیدن روکش دندان در خانه؟
    از عوارض کشیدن روکش دندان می توان به خرابی دهان و دندان اشاره کرد و همچنین ممکن است دندان شما عفونت کند.
Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. حسین گفت:

    من یکی از این روش هارو امتحان کردم جواب داد
    مرسییییی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =