logo aryam

سوالات متداول جراحی لثه

از آنجائیکه عواملی مانند میکروب ، جرم ، پلاک باعث تحریک بافتهای لثه برای تخریب می باشند با جراحی لثه می توان این عوامل را حذف کرد. در برخی موارد در صورتی که تخریب زیاد نباشد امکان بازسازی بافتهای از دست رفته امکان پذیر می باشد .

امکان ابتلا به بیماری لثه یا پریودنتال وجود دارد حتما به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید .

از انجائیکه درمان بیماری های لثه به گونه ایست که باعث توقف روند تخریب بافتهای لثه می شود در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان امکان بازگشت بیماری وجود ندارد . البته جراحی لثه بافتهای تخریب شده را بازنمی گرداند ولی مانع از تخریب بافتهای نگهدارنده دندان ها می شود.

اصولا جراحی لثه برای ایجاد فضایی مناسب برای قرار دادن روکش دندان می باشد . این کار برای اینست که از تخریب بافت لثه در اطراف دندان روکش شده خودداری می کند. در صورتی که دندانپزشک تشخیص به این جراحی قبل از انجام روکش دهد باید اقدام به درمان صورت گیرد .

جرم دندان در اثر تجمع پلاک میکروبی بر روی دندان می باشد که در صورت عدم جرم گیری بافت نگهدارنده دندانها را به تدریج از بین می برد . بنابراین با جرمگیری نه تنها به دندان آسیبی وارد نمی کند بلکه از آسیب رساندن به آن جلوگیری می شود .

مشکل شما جدی است و امکان عفونت در دهان وجود دارد حتما به دندانپزشک مراجعه کنید قبل از اینکه دندان های خود را از دست بدهید .