logo aryam

سریع ترین روش سفید کردن دندان

روش های سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان

هیچ کس نیست که دوست نداشته باشد دندان های سفید و زیبا داشته باشد، دندان های سفید بر روی شخصیت و اعتماد به نفس افراد می تواند تاثیر زیادی بگذارد. اولین چیزی که در ارتباط با دیگران همیشه به چشم می آید، دندان های آن ها می باشد که در زیبایی چهره نیز تاثیر زیادی دارد. چنانچه قصد دارید دندان های خود را  سفید کنید و امکان دسترسی به دندان پزشک هم ندارید، ما در این مقاله نکاتی را در مورد سریع ترین روش سفید شدن دندان بیان کرده ایم؛ امیدواریم که با عمل به آن ها بتوانید سفیدی و درخشندگی دندان های خود را بازگردانید و از آن ها لذت ببرید.

سریع ترین روش سفید کردن دندان چیست؟

هرچه قدر سعی کنید که دندان های خود را همیشه تمیز و سفید نگهدارید، باز هم ممکن است با خوردن برخی مواد غذایی، نوشیدن قهوه، چای و سیگار کشیدن دندان هایتان زرد شود. برای رفع این مشکل قصد داریم سریع ترین روش سفید کردن دندان را با معرفی چند روش خانگی معرفی کنیم، البته سفید شدن دندان ها به معنی سالم بودن دندان ها نیست و پوسیدگی و التهب لثه با سفید شدن دندان بهبود نمی یابد، برای درمان آن ها بهتر است که به دندان پزشک مراجعه کنید.

روش سفید کردن دندان

روش سفید کردن دندان چیست؟

جهت انجام هرگونه درمان دندان پزشکی و کاشت ایمپلنت به بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید.

روش های خانگی سفید کردن دندان

در صورت زرد شدن دندان ها بهتر است که این روش ها را  برای سفید شدن سریع دندان هایتان امتحان کنید.

روغن نارگیل برای سفید کردن دندان

روغن نارگیل را با استفاده از مسواک یا انگشت دست خود بر روی دندان های خود بکشید، یک تا دو دقیقه این کار را انجام دهید سپس دندان ها را شست شو دهید. روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی برای محافظت از لثه ها و تمیزی آن ها بسیار موثر است. روغن نارگیل یکی از درمان های طیعی خانگی برای سفید کردن دندان هاست که هیچ عارضه ای هم ندارد.

سریع ترین روش سفید کردن دندان با سرکه سیب

سریع ترین روش برای سفید کردن دندان سرکه سیب می باشد. سرکه سیب یک آنتی باکتریال طبیعی است که با استفاده از آن می توانید لکه های زرد روی دندان را از بین ببرید. سرکه سیب سفید کننده طبیعی می باشد که در سفید کردن دندان ها نقش موثری دارد، اگر به طور یک ماه همیشه از آن استفاده کنید، می توانید نتیجه دلخواه خود را بگیرید، البته سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و بهتر است که در استفاده از آن زیاده روی نکنید زیرا ممکن است که به مینای دندان آسیب برساند.

استفاده از آن در حدود 1 دقیقه کافی است؛ سپس دندان هایتان را آب کشی کنید و با مسواک و خمیر دندان تمیز بشویید.

روش خانگی سفید کردن دندان

روش های خانگی سفید کردن دندان چیست؟

سفید کردن دندان با پوست پرتقال یا لیمو ترش

پوست پرتقال و لیمو ترش حاوی اسید است و یکی از بهترین روش برای سفید کردن دندان ها می باشد، به مدت 2 دقیقه پوست پرتقال را بر روی دندان های خود بکشید سپس آن ها را تمیز آب کشی کنید.

سفیدی دندان با ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یک آنتی باکتریال طبیعی است که روشی بسیار عالی برای سفید شدن دندان ها و از بین بردن جرم ها و باکتری ها می باشد. ترکیبی از آب و هیدروژن پراکسید تهیه کنید و سپس محلول را به مدت 1 دقیقه در دهان بچرخانید پس از آن دهان خود را به خوبی آب کشید کنید. ترکیب دیگری که می توانید برای سفیدکردن دندان ها در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنید، ترکیب هیدروژن پراکسید و جوش شیرین می باشد.

جوش شیرین در تمیزی دندان ها، سفیدی آن ها و از بین بردن پلاک ها و جرم ها نقش زیادی دارد. مطالعات نشان داده که خمیردندان های حاوی جوش شیرین دندان ها را خیلی بهتر تمیز می کنند تا خمیردندان های بدون جوش شیرین، ولی بهتر است که برای استفاده از آن ابتدا خمیری از ترکیب جوش شیرین با هیدروژن پراکسید درست کنید، به طوری خمیر بسیار نرم باشد سپس حدود 30 ثانیه بر روی دندان ها قرار دهید و بعد به خوبی دندان هارا  آب کشی و تمیز کنید.

سفید کردن دندان با توت فرنگی

برای تمیز کردن دندان ها می توان از خوراکی هایی سالم مانند توت فرنگی استفاده کرد. توت فرنگی به دلیل داشتن خاصیت آنتی باکتریال در سفید شدن دندان ها نقش زیادی دارد. وجود اسید مالیک و اسید آسکوربیک در توت فرنگی در سفید شدن دندان ها موثر است. می توانید از ترکیب نوشابه و توت فرنگی نیز استفاده کنید، برای تهیه این ترکیب از یک توت فرنگی و یک قاشق غذاخوری نوشابه استفاده کنید، با استفاده از انگشت و یا مسواک مخلوط را بر روی دندان هایتان بگذارید و پس از چند دقیقه بشویید.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان با میوه توت فرنگی

زغال برای سفیدی دندان

استفاده از زغال نیز برای سفید کردن دندان ها بسیار موثر است چرا که زغال در جذب ناخالصی ها و سفید کردن دندان نقش زیادی دارد و می تواند عواملی را که باعث ایجاد لک بر روی دندان ها شده است، را از بین ببرد. منظور از زغال پودر زغال یا استفاده از زغال چوب و زغال فعال است. ابتدا با مسواک خود زغال را بر روی دندان ها بمالید، پس از 2 دقیقه دندان ها را آب کشی کنید و تمیز بشویید طوری که هیچ اثری از زغال بر روی آن ها باقی نماند.

پراکسید هیدروژن

مطالعات نشان داده‌ اند که پراکسید هیدروژن، یک ماده سفیدکننده طبیعی است که می‌ تواند باکتری‌ های دهان را از بین ببرد. این ماده سال‌ هاست برای ضدعفونی کردن زخم‌ ها استفاده می‌ شود، زیرا دارای توانایی کشتن باکتری‌ ها است. بسیاری از محصولات سفیدکننده حاوی پراکسید هیدروژن هستند، اما غلظت آن‌ ها بسیار بالاتر از آنچه در خانه استفاده می‌ شود.

تحقیقات نشان می‌ دهد که خمیردندان‌ های حاوی پراکسید هیدروژن، پس از ۱۲ هفته می‌ توانند باعث سفید شدن دندان‌ ها شوند. اما مصرف بیش از حد یا غلظت بیشتر ممکن است باعث تحریک لثه و حساسیت دندان شود. همچنین برخی نگرانی‌ها وجود دارد که دوزهای بالا ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

استفاده از پراکسید هیدروژن به عنوان دهانشویه قبل از مسواک زدن یک راه حل است. اما حواستان باشد که از غلظت‌ های مناسب، مثلاً ۱/۵ تا ۳ درصد، برای جلوگیری از عوارض جانبی استفاده کنید.

بیشترین غلظتی که می‌ توانید در داروخانه پراکسید هیدروژن را پیدا کنید، ۳٪ است. شما می‌ توانید این غلظت را با ترکیب مقادیر مساوی پراکسید هیدروژن و آب رقیق کنید.

یک روش دیگر برای استفاده از پراکسید هیدروژن، مخلوط کردن آن با جوش شیرین برای ساختن خمیر دندان است. برای این کار، ۲ قاشق چای‌ خوری (حدود ۱۰ میلی‌لیتر) پراکسید هیدروژن را با ۱ قاشق چای‌ خوری (حدود ۶ گرم) جوش شیرین مخلوط کنید و با این مخلوط به آرامی دندان‌ هایتان را مسواک بزنید. اما بهتر است استفاده از این خمیر خانگی را به چند بار در هفته محدود کنید، زیرا استفاده بیش از حد ممکن است به مینای دندان‌هایتان آسیب برساند.

استفاده از آرد خردل چگونه است

روش استفاده از آرد خردل 

استفاده از آرد خردل برای سفیدی دندان

آرد خردل یکی دیگر از مواردی ست که می تواند به شما در سفید کردن دندان‌ ها در خانه کمک کند. شما باید ابتدا آرد خردل را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر تهیه به دست آید. سپس از این خمیر برای مسواک زدن دندان‌ ها استفاده کنید. این روش می‌ تواند بهترین نتیجه را در سفید کردن دندان‌ ها به ارمغان بیاورد. اما بهتر است از این روش با دقت و معقولیت استفاده کنید، زیرا مصرف زیاد ممکن است به دندان‌ ها آسیب برساند.

استفاده از روغن نعناع

روغن نعناع ممکن است در سفید کردن دندان‌ ها مؤثر باشد و بوی نامطبوع دهان را از بین ببرد. شما می‌ توانید چند قطره از این روغن را به مسواک خود اضافه کرده و دندان‌ های خود را مانند همیشه مسواک بزنید. استفاده از روغن نعناع می‌ تواند در بهبود بوی دهان و حفظ تمیزی دندان‌ ها کمک کند.

استفاده از روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل یکی از بهترین روشها در جهت سفیدی دندان‌ ها در خانه است هم چنین به سلامتی و بهداشت دهان و دندان‌ و رفع آلودگی‌ ها و باکتری های موجود در دهان کمک کند. روغن نارگیل به دلیل داشتن اسید لوریک است و توانایی این اسید در کاهش التهاب و کشتن باکتری‌ ها شناخته میشود. هم چنین برخی از تحقیقات نشان می‌گوید که شستشو دادن دهان با روغن نارگیل به کاهش یافتن پلاک دندان و التهاب لثه کمک کند.

نحوه استفاده از روغن نارگیل در براس سفیدی دندان ها به این صورت است:

  • روغن را در دهان خود بریزید
  • سپس به همراه روغن دندان ها را مسواک کنید.
  • حدودا 15 الی 20 دقیقه اجازه دهید روغن در دهان بماند و سپس دهانتان را بشویید.
مسواک زدن

مسواک زدن و سفید کردن دندان

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان

به غیر از همه روش های گفته شده بهترین روش جهت داشتن دندان های سفید و تمیز مسواک زدن مرتب پس از مصرف هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی هاست. اجتناب از سیگار کشیدن و رعایت مسائل بهداشتی در حفظ دندان های سفید و درخشان کمک زیادی می کند پس در حفظ آن تلاش کنید.

مواد غذایی مفید برای سلامت دندان ها

در زیر مواد غذایی مفیدی که تاثیر مثبت در حفظ سلامت دندان ها و همچنین سفیدی آن ها دارند، آورده شده اند:

  • قارچ
  • مصرف تخم مرغ
  • کرفس
  • مصرف مغز ها مانند گردو و بادام
  • سیب زمینی شیرین
  • هویج
  • کدو حلوایی
  • مصرف سبزیجات تیره که سرشار از منیزیم و پتاسیم می باشند
  • میوه هایی مانند سیب و گلابی
  • مصرف مواد غذایی که منابع کلسیم هستند مانند شیر و ماست
سخن پایانی

جهت سفید کردن سریع دندان ابتدا راهکار های خانگی گفته شده را در منزل انجام دهید، در صورتی که نتیجه ای دریافت نکردید سپس به دندان پزشک برای سفید کردن دندان ها با مواد شیمیایی و روش های بلیچینگ و کاشت لمینت یا کامپوزیت اقدام کنید.

سوالات متداول سریع ترین روش سفید کردن دندان

1آیا سفید کننده های طبیعی می توانند موجب آسیب به دندان شوند؟
بله، برخی سفید کننده های طبیعی مانند آب لیموترش بسیار قوی می باشد تا حدی که می تواند مینای دندان را از بین ببرد، بهتر است کمی از سفید کننده های طبیعی را در هر نوبت استفاده کنید و در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.
2زیاده روی در استفاده از سفیدکننده های طبیعی چه خطراتی ممکن است داشته باشد؟
زیاده روی در استفاده از مواد سفید کننده باعث می شود که دندان هانسبت به استفاده از مایعات گرم و سرد حساس شوند، مینای دندان به مرور نازک می شود و رنگ دندان ها غیر طبیعی و آبی یا خاکستری می شوند.
3آیا استفاده از زردچوبه برای سفید کردن دندان ها موثر است؟
بله، زردچوبه می تواند میکروب های سالم را از دندان ها پاک کند، دندان ها و لثه را قوی می کند وبا حذف لکه ها از روی دندان ها موجب سفیدی آن ها می شود.
Rate this post

1 دیدگاه

  1. سارا گفت:

    مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =