logo aryam

راهنمای جامع ایمپلنت دندان

راهنمای جامع ایمپلنت گذاری

راهنمای کاشت ایمپلنت

راهنمای جامع ایمپلنت دندان

ابتدا قبل از هرچیز برای این که تصور درست در مورد ایمپلنت داشته باشید بهتر است تا در مورد این محصول یک توضیح اجمالی دهم، ایمپلنت دندان نوعی متد دندان پزشکی است که برای ترمیم دندان ها از آن استفاده می شود، در راهنمای جامع ایمپلنت دندان ما توضیحاتی واضح و روشن در مورد:

  • انواع ایمپلنت
  • نحوه ایمپلنت گذاری
  • جنس ایمپلنت
  • ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است؟
  • مزایای ایمپلنت گذاری

ارائه خواهیم داد تا اگر شما مایل هستید که از این محصول برای ترمیم دندان های خود استفاده کنید، پیش از اقدام به کاشت ان اطلاعات کافی و کاملی از این روش زیباسازی دندان داشته باشید، تا انتهای راهنمای جامع ایمپلنت دندان با ما همراه باشید. همچنین برای کاشت ایمپلنت دندان به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه بفرمایید. 

ایمپلنت چیست؟

همانطور که گفتیم کاشت ایمپلنت دندان یک نوع روش ترمیم دندان می باشد که با استفاده از مواد مصنوعی انجام میشود. این روش توسط یک محقق آلمانی پایه گذاری شد به این صورت که فیکسری از جنس تیتانیوم داخل لثه قرار می گیرد و بر روی ان پروتزی شبیه به دندان فیکس می شود.

در بعضی مواقع پیش می آید که افراد دندان خود را بر اثر حادثه ای از دست میدهند و یا پوسیدگی باعث می شود که دندان ها از بین بروند و ترمیم آن ها بی فایده باشد، اما جای نگرانی نیست؛ ایمپلنت می تواند بهترین روش برای جایگزینی دندانهای از دست رفته باشد و همانند دندان های قبلیتان برای شما کار کند اما همانطور که دندان های شما نیاز به مراقبت دارند ایمپلنت های دندانی هم نیاز دارند که از انها مراقبت شود. 

در صورتی که دندان خود را از دست داده اید ایمپلنت دندانی بهترین جایگزین برای دندان شما می باشد و تا حدودی جای خالی آن را برای شما پر می کند برای این که بدانید ایمپلنت دندانی چگونه در داخل دهان قرار می گیرد و یا این که انواع مختلف آن با هم چه فرقی دارند ادامه مطلب را از دست ندهید.

ایمپلنت درحال پیچ شدن

ایمپلنت به همراه تاج

انواع ایمپلنت موجود در بازار

همانطور که انتظار می رود این محصول هم مانند تمامی محصولات تجاری موجود در بازار هر روز در حال پیشرفت است و انواع جدیدتر با کارایی بالاتر استحکام بیشتر و نصب آسان تر وارد بازار می شود، از این جایی که ایمپلنت های دندانی جزو کالاهای پزشکی می باشند مهندسی دقیقی بر روی آنها انجام می شود و هر کشوری این تکنولوژی ها را ندارد بنابراین تقریبا میشه گفت تمامی ایمپلنت های موجود در بازار خارجی می باشند.

می توان ایمپلنت اشترومن سوئیسی را یکی از بهترین ایمپلنت های موجود در بازار دانست. به طور کل انواع سوئیسی و آلمانی این محصول از کیفیت بالاتری به نسبت سایر رقبای خود برخوردار هستند اما به مراتب قیمتی بیشتر از آنها هم دارند.

ایمپلنت داخل لثه پیچ شده

پیچ کردن ایمپلنت

در راهنمای جامع ایمپلنت دندان باید گفت که بهترین نوع ایمپلنتی که بیشترین استفاده را در حال حاضر دارد و دوام بیشتری به نسبت مابقی انواع ایمپلنت ها دارد، ایمپلنت های دندانی هستند که فیکسر آنها به صورت پیچی در داخل استخوان فک قرار می گیرد، این ایمپلنت ها معمولا جنسی تیتانیومی یا سرامیکی دارند که با بدن سازگار است و در استخوان جوش می خورند.

نحوه کارگذاری ایمپلنت دندان

برای این که بخواهید از ایمپلنت استفاده کنید باید با نحوه کارگذاری آن آشنا باشید، زیرا بعضی افراد با عمل های جراحی مشکل دارند و به طور کل از تیغ جراحی می ترسند یا به دلایلی شخصی حاضر نیستند عمل جراحی انجام دهند. پروسه ایمپلنت گذاری یک پروسه تهاجمی بوده و در آن متخصص ایمپلنت لثه را شکاف می دهد تا بتواند پایه ایمپلنت را داخل آن جاسازی نماید.

در قدیم فیکسر ها مانند استوانه بودند، در داخل لثه قرار می گرفتند که حکم پایه دندان را برای پروتز داشتند؛ این فیکسر ها درون لثه ای بودند اما با پیشرفت ایمپلنت ها و بوجود امدن انواع پیچی آنها که به اختصار درون استخوانی هم نامیده می شوند فیکسر ها را به استخوان پیچ می کنند، هر دوی این روش ها به واسطه عمل جراحی بر روی لثه انجام می شود حتی ایمپلنت های فوری، مینی ایمپلنت و … هم عمل جراحی را دارند.

ایمپلنت های دندان

اجزای ایمپلنت دندان

این پروسه به این صورت انجام می شود که متخصص دندان بعد از باز کردن لثه، ایمپلنت را درون آن قرار میدهد، بعد از این، دو مرحله پیش رو دارید:

  1. یک این که همان روز تاج ایمپلنت بر روی فیکسر قرار بگیرد (ایمپلنت فوری)
  2. و یا مرحله دوم این که بعد از گذشت چند ما و فیکس شدن پایه درون لثه و استخوان عملیات تاجگذاری را بر روی فیکسر انجام دهید (ایمپلنت گذرای معمولی)

هر دوی این روش ها کارا بوده و به تشخیص دکتر و نظر بیمار انجام میشوند.

مزایای کاشت ایمپلنت به جای دندان

مزایای ایمپلنت گذاری یکی از مفاد راهنمای جامع ایمپلنت دندان است و هر کس که می خواهد ایمپلنت گذاری را انجام دهد باید بداند که این محصول چه کارایی هایی دارد. پیش تر هم به این اشاره داشتیم که ایمپلنت تقریبا کارایی مشابه دندان را دارد بنابراین به صورت مختصر مزایای بی نظیر این محصول را بیان می کنیم. استفاده از ایمپلنت امتیازاتی را به نسبت سایر روش های ترمیم دندان دارد مانند:

  • انتخاب رنگ بندی متناسب با سلیقه فرد
  • استحکام بالای ایمپلنت به نسبت سایر روش های ترمیم دندان
  • امکان ایمپلنت گذاری بلافاصله بعد از کشیدن دندان
  • دوام بالا در حدود 15 سال و در صورتی که بهداشت دهان رعایت شود مادام العمر
  • زیبایی دهان به واسطه دندان های ردیف
  • رنگ چای و قهوه را به خودش نمیگیرد که می توان گفت یک امتیاز بی نظیر به نسبت سایر روش هاست.
ایمپلنت داخل لثه

فیکسر ایمپنت

جمع بندی

راهنمای جامع ایمپلنت دندان یکی از بهترین مراجع برای کسانی است که میخواهند به جای دندان های اصلی خود و یا دندان های خراب خود از ایمپلنت استفاده نمایند، تمامی توضیحاتی که در راهنمای جامع ایمپلنت دندان مطرح شد را می توانید به صورت تخصصی تر و رایگان در سایت دکتر آریام مطالعه فرمایید. هدف از ایجاد راهنمای جامع ایمپلنت دندان معرفی این محصول برای کسانی است که به تازگی با این محصول آشنا شده اند.

سوالات متداول راهنمای جامع ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت گذاری چیست؟

  • انتخاب رنگ بندی متناسب با سلیقه فرد
  • استحکام بالای ایمپلنت به نسبت سایر روش های ترمیم دندان
  • امکان ایمپلنت گذاری بلافاصله بعد از کشیدن دندان
  • دوام بالا در حدود 15 سال و در صورتی که بهداشت دهان رعایت شود مادام العمر
  • زیبایی دهان به واسطه دندان های ردیف
  • رنگ چای و قهوه را به خودش نمیگیرد که می توان گفت یک امتیاز بی نظیر به نسبت سایر روش هاست.

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

ایمپلنت برای تمام کسانی که می خواهند دندان های خودشان را ترمیم کنند مناسب است همچنین می توان از ایمپلنت برای زیبا سازی دندان ها هم استفاده نمود

ایمپلنت گذاری چگونه انجام می شود؟

ایمپلنت گذاری طی یک عمل جراحی بر روی لثه انجام می شود که در این عمل یک فیکسر تیتانیومی و یا سرامیکی سازگار با بدن درون لثه قرار می گیرد و سپس بعد از آن تاج بر روی این فیکسر ها قرار میگیرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =