logo aryam

دلایل و راهکارهای حساسیت دندان

فوق تخصص ایمپلنت

دلایل و راهکارهای حساسیت دندان

حساسیت مربوط به درد دندان می تواند حتی برای مقاوم ترین افراد سخت باشد. تقریبا از هر 8 نفر، یک مفر از حساسیت های دندانی رنج می برد. تحمل درد متناوب یا مزمن که با دندانهای حساس همراه است می تواند دشوار باشد. در ادامه برخی دلایل و راهکارهای حساسیت دندان را بررسی می نماییم.

رژیم غذایی اسیدی

رژیم غذایی دارای اسیدیته بالا می تواند منبع مسائل حساسیت دندان شما باشد. مینای دندان از دندان ها محافظت می کند، اما به طور طبیعی با گذشت زمان و رژیم غذایی نادرست ممکن است آسیب ببیند. هنگامی که مینا از بین می رود، دندان ها بیشتر به مشکلات دندانی حساس می شوند. اگر در رژیم غذایی خود از مواد اسیدی شامل آب میوه، سس گوجه فرنگی، سرکه و غیره زیاد استفاده می کنید، ممکن است میزان حساسیت شما افزایش یابد. دلایل و راهکارهای حساسیت دندان در این مورد مراجعه دو بار در سال به دندانپزشک و معاینه خواهد بود. همچنین می توانید از محصولات بهداشتی که به حمایت از طول عمر مینای دندان کمک می کنند، استفاده کنید. روشی دیگر هم ایجاد تغییر در رژیم غذایی اسیدی تان است.

فوق تخصص ایمپلنت دندان

بیش از حد مسواک زدن و حساسیت های دندان

بیش از حد مسواک زدن

آیا ممکن است از دلایل و راهکارهای حساسیت دندان شیوه های نادرست بهداشت دهان و دندان برای ایجاد حساسیت باشد؟ بسیاری از افراد فکر می کنند تنها با مسواک زدن می توانند باعث مخافظت از دندان ها شوند و هرچه سفت تر و یا بیشتر مسواک بزنند، محافظت از دندان ها شدید تر خواهد بود. بیش از حد مسواک زدن دندان ها واقعا می تواند تاثیر منفی بر سلامت دهان داشته باشد و می تواند لایه بیرونی محافظ مینا دندان را از بین ببرد و باعث ریزش بافت صمغی شود که به نوبه خود می تواند منجر به بروز حساسیت های دندانی شود. می توانید از یک مسواک برقی استفاده کنید که فشار یکنواخت و نسبتا کنترل شده ای را برای دندان ها دارد.

بیماری لثه

بیماری لثه یا پریودنتیت شرایط التهابی است که به بافت های حمایتی دندان ها حمله می کنند. شیوه های اشتباه بهداشت دهان و دندان ضعیف می تواند موجب ایجاد پلاک شوند. راهکار های مختلفی برای کمک حفاظت از مینای دندان در مقابل ایجاد پلاک و پوسیدگی وجود دارد. ارتودنسی می تواند به درمان ناهنجاری های ناحیه ای کمک کند، درمان های دندانپزشکی ترمیمی مانند تاج دندان و ایمپلنت می تواند جایگزین دندان های از دست رفته استفاده شوند.از اولین دلایل و راهکارهای حساسیت دندان اصلاح حساسیت دندان در ارتباط با بیماری لثه و درمان بیماری لثه است.

خرد شدن دندان

مورد دیگری از دلایل و راهکارهای حساسیت دندان ایجاد ترک در قسمت های حساس دندان مانند اعصاب است که باعث در معرض خطر حساسیت شدید دندان ها قرار گرفتن می شود. این مسئله اگر به زودی پیگیری نشود، باعث پی آمد های سنگین همچون از دست دادن دندان خواهد شد. که برای جبران آن با مراجعه به بهترین تخصص ایمپلنت می توان دندان جدیدی را قالب گیری و نصب کرد. شکسته شدن، ترک خوردگی، پوسیدگی و ضربه خوردن به استخوان فک و دندان ها باعث صدمه زدن و تضعیف ساختار دندان ها شوند. ورزشکاران باید از مزایای یک گارد محافظ برای جلوگیری از آسیب های دهانی استفاده کنند.

درمان دندانپزشکی فوق تخصص ایمپلنت

پوسیدگی دندان و حسیاست دندانی

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان یک مشکل  دندانی است که عمدتا دندان ها و لثه ها را می خورد. ایجاد پلاک و ترکیب آن با باکتری در دهان اتفاقی برای ایجاد یک محیط اسیدی خطرناک است که می تواند به مینای دندان آسیب برساند و باعث نابودی تدریجی شود. پوسیدگی باعث ایجاد حفره هایی می شود که اگر زود به دکتر مراجعه نشود می تواند منجر به از دست دادن دندان ها نیز بشود و بیشتر برای دندان های حساس اتفاق می افتد. در مورد دلایل و راهکارهای حساسیت دندان می توان گفت پوسیدگی خفیف تا متوسط ​​می تواند با پر کردن دندان انجام شود. با این حال اگر پوسیدگی عصب دندان را آلوده کرده باشد، احتمالا لازم است روشهای تهاجمی به کانال ریشه مانند عصب کشی مورد نیاز باشد.

محصولات سفید کننده دندان

یکی از دلایل و راهکارهای حساسیت دندان مربوط به سفیدکننده های دندانی است. سفید کننده های بر پایه پراکسید که معمولا برای سفید کردن دندان ها استفاده می شوند، می تواند پس از اعمال حساسیت دندان را افزایش دهد. غلظت عامل سفید کننده به دندان نفوذ می کند و منجر به سفید کردن و تغییر رنگ دندان می شود. عوارض جانبی این درمان این است که می تواند لایه دندان را در معرض حساسیت قرار دهد و آن را به مایعات گرم یا سرد و غذاهای شیرین حساس تر کند. اگر مشکلاتی نظیر بیماری پوسیدگی یا صمغ دارید، حساسیت شما ممکن است افزایش یابد. سفید کردن دندان برای افرادی که دندان های حساس دارند نیز توصیه نمی شود و یا از دندانپزشک بخواد قبل از انجام کار از مواد برطرف کننده عامل حساسیت استفاده نماید.

درمان دندانپزشکی

حساسیت دندان می تواند یک خدمت جانبی از درمان های دندانی مانند کانال ریشه یا قرار دادن تاج باشد. پس از درمان، فوق تخصص ایمپلنت یا دندانپزشک به شما توصیه می کند که تا زمانی که دندان های شما بهبود یابند، از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها اجتناب کنید. حساسیت پس از درمان باید به سرعت کاهش یابد. اگر پس از درمان نیز حساسیت ادامه پیدا کرد، ممکن است نشان دهنده عفونت یا مسائل دیگر باشد که نیاز به پیگیری دارد. باید در مورد دلایل و راهکارهای حساسیت دندان مطالعه نمایید و یا به دندانپزشک مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =