logo aryam

از بین بردن اثرات سیگار روی دندان

نحوه از بین بردن اثرات سیگار روی دندان

از بین بردن اثرات سیگار روی دندان

افرادی که سیگار می کشند دندان های خود را در معرض نیکوتین و سیگار قرار می دهند. در نتیجه دندان های آن ها به مرور زرد و لک می شود که باید افراد از بین بردن اثرات سیگار روی دندان را انجام دهند.

همچنین سیگار می تواند در حس چشایی شما اختلال ایجاد کند و باید به این مورد توجه کنید که هر چیزی می نوشید یا می خورید تاثیر مستقیمی بر زرد شدن دندان ها دارد. افرادی که سیگار می کشند، سیستم دفاعی و ایمنی بدنشان ضعیف شده و ممکن است به بیماری های لثه و سرطان دهان مبتلا شوند.

باید توجه دشاته باشید که کاشت ابمپلنت برای افراد سیگاری نیز می‌تواند همراه با چالش های بسیار زیادی باشد.

نحوه از بین بردن اثرات سیگار روی دندان

در دود سیگار قطران و نیکوتین وجود دارد که باعث می شود دندان های شما لکه و زرد شوند. یکی از راه های از بین بردن اثرات سیگار روی دندان این است که روزانه چند بار مسواک بزنید با این کار شما از به وجود آمدن زردی و لکه و همچنین مبتلا شدن به بیماری های لثه و دهان جلوگیری می کند.

خمیر دندانی که استفاده می کنید باید برای از بین بردن اثرات سیگار روی دندان مناسب باشد و این خمیر دندان ها مواد تشکسل دهنده ای دارند که باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. این نوع خمیر دندان ها باید دارای موادی باشند که شامل:

  • زغال های فعال
  • زردچوبه
  • جوش شیرین
  • روغن نارگیل
  • آب اکسیژنه
حذف اثرات سیگار روی دندان

از بین بردن اثرات سیگار روی دندان

همچنین باید به شما بگوییم که شما می توانید از خمیر دندان های خانگی برای از بین بردن اثرات سیگار روی دندان استفاده کنید.  و دندان های خود را به این وسیله در خانه تمیز کنید.

شما برای این کار باید به جوش شیرین چند قطره پراکسید هیدروژن اضافه کنید ولی مراقب باشید که به مقدار زیاد از این قطره استفاده نکنید زیرا آسیب هایی را به دندان های شما وارد می کند.

انواع سفید کننده های دندانی

برای از بین بردن اثرات سیگار روی دندان راه های مختلفی وجود دارد که باید آن ها را بدانید و طبق نظر خودتان و با مشورت دندان پزشک از آن برای دندان های خود استفاده کنید که شامل موارد زیر است:

  • سفید کننده دندان با استفاده از بلیچینگ
  • دندان سفید کردن با لیزر
  • باندینگ دندانی
  • روکش های دندانی
  • لمینت های ونیر برای سفید کردن دندان ها
انواع سفید کننده های دندانی

سفید کننده های دندانی

تاثیر سفید کننده های دندانی بر روی دندان

مسواک زدن به صورت منظم و مرتب می تواند برای از بین بردن لکه ها بسیار مناسب باشد و حتی از ایجاد آن ها جلوگیری کند ولی برای دندان هایی که زردی و لکه های شدیدی دارند تاثیر چندانی ندارد.

در این زمان شما به سفید کننده های دندانی نیاز دارید، این سفید کننده ها برای از بین بردن اثرات سیگار روی دندان مناسب هستند و شامل ژل و نوار های سفید کننده هستند که باید از آن در زمان های مختلف استفاده شود.

این سفید کننده ها لکه هایی که در زیر دندان ها وجود دارد را از بین می برد و به زیبایی ظاهر دندان های شما کمک شایانی می کند اما باید بدانید که از بین بردن اثرات سیگار روی دندان را انجام می دهند ولی به طور قاطع نمی توان گفت که دندان ها را کامل سفید می کند.

اگر افراد به سیگار کشیدن خود ادامه دهند هرچند برای دندان های خود از سفید کننده های حرفه ای استفاده کنند، اما سفید کردن دندان ها دوام ندارد و نیاز است که هرسال این روند درمان را تکرار کنید.

تاثیر سیگار بر دندان ها

سیگار علاوه بر این که بر بدن تاثیر می گذارد و باعث بروز مشکلاتی از قبیل سرطان ریه و … می شود، بر روی دندان ها نیز تاثیر می گذارد که شامل

  • دهان بد بو می شود
  • دندان ها تغییر رنگ می دهند و زرد می شوند.
  • حتی ممکن است باعث سرطال دهان شود.
  • در گردش خون دندان ها و لثه ها اختلال ایجاد می کند.
تاثیرسیگار بر دندان ها

تاثیرسیگار بر دندان ها

پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه ناشی از سیگار کشیدن

در موارد شدیدی اگر سیگار بکشید دندان های شما خراب می شود و باعث بیماری های لثه می شود، این بیماری لثه به گونه ای ست که بر روی خط لثه عفونت تاثیر می گذارد و اگر باکتری ها و رسوب ها در بالای و زیر لثه ها تجمع کنند، التهاب هایی را ایجاد می کنند و شما باید راه های از بین بردن اثرات سیگار روی دندان را بدانید.

سیگار کشیدن تولید بزاق دهان را کاهش می دهدو باعث می شود که باکتری ها بر روی لثه و دندان ها تجمع کنند و باعث پوسیدگی دندان و بیماری های لثه شود که در نتیجه آن منجر به افتادن دندان و نیاز به روش های جایگزین نظیر روکش، ایمپلنت و … از طریق متخصص ایمپلنت باشد.

خلاصه مطلب

سیگار کشیدن بر روی دندان ها تاثیرات متفاوتی بر روی دندان ها می گذارد که شما باید برای از بین بردن اثرات سیگار روی دندان ها آگاه باشید و بسته به نیاز خودتان از آن استفاده کنید و افرادی که نمی توانند سیگار را ترک کنند باید هر سال به دندان پزشک مراجعه کنند و دندان ها خود را سفید کنند.

سوالات متداول از بین بردن اثرات سیگار روی دندان

  1. سفید کننده های دندانی چند نوع هستند؟
    سفید کننده دندان با استفاده از بلیچینگ، دندان سفید کردن با لیزر، باندینگ دندانی، روکش های دندانی، لمینت های ونیر برای سفید کردن دندان ها
  1. آیا سیگار کشیدن باعث بیماری های لثه می شود؟
    در موارد شدیدی اگر سیگار بکشید دندان های شما خراب می شود و باعث بیماری های لثه می شود، این بیماری لثه به گونه ای ست که بر روی خط لثه عفونت تاثیر می گذارد و اگر باکتری ها و رسوب ها در بالای و زیر لثه ها تجمع کنند، التهاب هایی را ایجاد می کنند.
  1. آیا خمیر دندان اثرات سیگار بر دندان را از بین می برد؟
    شما از خمیر دندانی که استفاده می کنید باید بدانید که برای از بین بردن اثرات سیگار مناسب باشد و این خمیر دندان ها مواد تشکیل دهنده ای دارند که باعث تغییر رنگ دندان ها می شود و دندان های شما سفید می شود.
Rate this post

3 دیدگاه ها

  1. مهدی گفت:

    سلام اثر سیگار روی دندان و لثه به مدت دو سال هفته ای یک پاکت بعد از ترک کامل چه مدت طول می‌کشد؟؟

    • mobina afrasyabi گفت:

      سلام روزبخیر
      در صورتی که دندان های شما در اثر مصرف سیگار دچار مشکل شده باشد باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورت پوسیدگی و یا به وجود آمدن مشکلات دیگر دندان ها مورد بررسی قرار بگیرد.

  2. نیما گفت:

    سلام مرسی از مقاله خوبتون امیدوارم جواب بگیرم 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =