logo aryam

جدیدترین روش ارتودنسی

ارتودنسی بخشی از دندان ها

جدیدترین روش ارتودنسی

جدیدترین روش ارتودنسی دندان

یکی از روش های درمان زیبایی دندان و رفع ناهنجاری ها، ارتودنسی می باشد که بسیار پرکابرد است و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دندان ها دارد؛ ولی به دلیل زمان زیادی که برای نگه داشتن آن ها در دهان لازم است، بسیاری از مردم از انجام آن صرف نظر می کنند. امروزه با وجود جدیدترین روش ارتودنسی بسیاری از مردم از این روش برای درمان مشکلات دندان های خود استفاده می کنند، چرا که این نوع ارتودنسی می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی تغییرات قابل توجهی در درمان ناهنجاری های دندان داشته باشد و باعث می شود بیماران در مدت زمان بسیار کمی به نتیجه دلخواه خود دست یابند.

یکی از دلایل دیگری که بیمارای برای درمان با ارتودنسی به مشکل برمیخوردند ظاهر آن می باشد که امروزه با وجود ارتودنسی های نامرئی که یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی می باشد، این مشکل نیز قابل برطرف شدن است.

چنانچه قصد دارید برای درمان زیبایی دندان و هرگونه ناهنجاری های موجود در فک و دهان خود از روش ارودنسی استفاده کنید، پیشنهاد می شود که این مقاله را مطالعه کنید. ما در این جا توضیحات کاملی در مورد جدیدترین روش های ارتودنسی ارائه می دهیم. امیدواریم که بتوانید روش مناسب خود را بیابید.

ارتودنسی کامل دندان ها

ارتودنسی دندان

انواع روش های جدید ارتودنسی دندان

قصد داریم تعدادی از روش های ارتودنسی را همره با مزایای آن ها برایتان بیان کنیم:

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی می باشد که براکت آن در دو نوع شفاف و فلزی است. این نوع ارتودنسی میتواند به صورت خودکار باز و بسته شود، براکت های آن دریچه دارد و به صورت خود بست است؛ به دلیل وجود یک مکانیسم لغزشی منحصر به فرد در این نوع ارتودنسی نیروهای متحرک وارد شده به دندان ها برای حرکت دادن آن ها در جهت و موقعیت صحیح وارد می شود.

در این روش سرعت حرکت دندان ها بیشتر شده و درمان دندان ها در مدت زمان بسیار کمی انجام می شود. در روش ارتودنسی دیمون در عین حال که فشار کمی به دندان ها وارد می شود تاثیر گذاری بسیار بالایی هم دارد. این روش با توجه به مزایایی که دارد یکی از جدیدترین و بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری های دندان می باشد.

مزایای ارتودنسی دیمون
  • به دلیل میزان فشار و اصطحکاک کمی که این روش نسبت به سایر روش های ارتودنسی دارد، اصلاح دندان ها در زمان کم تری انجام می شود.
  • ارتودنسی دیمون درد بسیار کم تری نسبت به ارتودنسی های سنتی دارد.
  • میتوانید از براکت های شفاف استفاده کنید که ظاهر زیبایی دارند.
  • مراجعه به دندانپزشکی در این روش بسیار کم است.
  • در این روش میزان فشار وارد شده به دندان بسیار کم است.
ارتودنسی دندان دیمون

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی نامرئی

استفاده از این نوع ارتودنسی برای افرادی بیشتر مناسب است که به دلیل وجود سیم و براکت فلزی در ارتودنسی های سنتی تمایلی به استفاده از آن ندارند. در ارتودنسی نامرئی پلاک های شفاف بدون اینکه دیده شوند، باعث حرکت دندان ها می شوند و برای افرادی که در موقعیت اجتماعی خاصی قرار دارند، بسیار مناسب است.

در مقاله ارتودنسی مخفی به طور جامع در رابطه با این مدل ارتودنسی بخوانید.

مزایای ارتودنسی نامرئی
  • از مزایای خوب آن میتوان به متحرک بودن این نوع ارتودنسی ها اشاره کرد. شما در هنگام شب و هر وقت دیگری که بخواهید، می توانید آن را از دهان خود خارج کنید. فقط به این نکته دقت کنید که برای دست یابی به نتیجه مطلوب لازم است که این نوع ارتودنسی ها حداقل 20 ساعت در روز داخل دهان باشد.
  • ظاهر شفاف و نامرئی این نوع ارتودنسی ها سبب شده تا بسیاری از افراد برای درمان ناهنجاری دندانی خود با استفاده از این روش اقدام کنند.
انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

میکرو اسکرو یا مینی ایمپلنت

در واقع اسکرو به معنی پیچ کوچک و نسبتا ریزی است که از طریق لثه وارد استخوان فک می شود و به عنوان یک لنگر برای حرکت دندان هایی که ناهنجاری دارند کاربرد دارد که به آن مینی ایمپلنت و میکرو پیج نیز گفته می شود.

کابرد اصلی استفاده از این روش ارتودنسی برای بستن فواصل میان دندانی و جابه جایه جایی دندان های کج می باشد؛ درواقع گاهی اوقات سیم و براکت ارتودنسی باعث حرکت برخی دندان ها می شوند که نیازی به حرکت آن ها نیست. این روش کمک می کند تا یک یا چند دندان بدون حرکت دادن دندان های دیگر حرکت کنند.

مزایای مینی اسکرو
  • جهت درمان و حرکت یک یا تعدادی از دندان ها نیازی به حرکت سایر دندان ها نمی باشد.
  • برای بسته شدن فضاهای خالی بین دندان ها کاربرد دارد.
  • کلیه انحرافات و چرخش های دندا ها رادرمان می کند.
ارتودنسی دندان مینی ایمپلنت

ارتودنسی میکرو اسکرو

انتخاب روش مناسب ارتودنسی

برای انتخاب روش مناسب ارتودنسی لازم است که ابتدا به متخصص دهان و دندان مراجعه کنید تا با توجه به میزان ناهنجاری دندان هایتان روش مناسب درمان را پیشنهاد دهد. سن نیز برای انتخاب روش مناسب باید مدنظر قرار گیرد؛ برای کودکان استفاده از ارتودنسی متحرک و دیمون مناسب است چرا که رعایت بهداشت و دندان با این نوع ارتودنسی ها برای کودکان راحت تر است.

ارتودنسی دیمون و نامرئی نیز برای افراد بزرگسالی که در جامعه فعالیت زیادی دارند و علاقه ای به دیده شدن سیم و براکت روی دندانهای خود ندارند، بسیار مناسب هستند. هزینه هرکدام از این روش ها نیز متفاوت می باشد که با توجه به آن و نظر متخصص ارتودنسی، میتوانید روش مناسب را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله توضیحاتی در مورد تعدادی از جدیدترین روش های ارتودنسی گفته شد. با توجه به کاربرد هرکدام و مزایایی که دارند، می توانید روش مناسب خود را انتخاب کنید. برخی در کوتاه کردن زمان درمان نقش دارند و برخی دیگر از آن ها در زیبایی بسیار تاثیرگذار هستند، برای انتخاب روش مناسب لازم است که به دندانپزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول جدیدترین روش ارتودنسی

1تا چه زمانی لازم است مینی اسکرو داخل دهان باشد؟
بسته به میزان شدت مشکل دندان زمان قرار گیری مینی اسکرو در داخل دهان متفاوت است اما معمولا بیشتر از چند ماه زمان نمیبرد؛ پس از این که دندان به میزان مورد نظر تغییر جهت داد، مینی اسکرو برداشته می شود.
21هزینه ارتودنسی دیمون چه قدر است؟
پس از مراجعه به متخصص ارتودنسی و انجام معاینات لازم با توجه به میزان ناهنجاری های دندان میزان هزینه درمان با ارتودنسی دیمون مشخص می شود.
3استفاده از کدام یک از روش های ارتودنسی هم در کاهش زمان روند درمان نقش دارد و هم در زیبایی تاثیرگذار است؟
ارتودنسی دیمون هم در افزایش سرعت روند درمانی بیماران نقش دارد و هم به دلیل وجود دو نوع براکت شفاف و فلزی در زیبایی ظاهری دندان ها تاثیر گذار است، اگر هر دو این ویژگی ها برایتان مهم می باشد استفاده از ارتودنسی دیمون پیشنهاد می شود. 

Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. سمیه گفت:

    سلام، ارتودنسی در سنین بالا هم جواب میده؟
    افراد بالای ۵۰ سال اگر بخواهند دو یا سه دندان خود را ارتدودنسی کنند موثر واقع میشه؟

    • مدیریت سایت گفت:

      با سلام
      بله. بزرگسالان نیز از انجام ارتودنسی دندان می توانند بهره مند شوند و دندان هایی یک دست و مرتب داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =