logo aryam

تفاوت ایمپلنت دندان با بریج دندان

ایمپلنت دندان

ایمپلنت یا بریج دندان

بسیاری از مردم با مشکل دهان و دندان روبرو هستند. با توجه به عدم رعایت بهداشت به شکل اصولی و در برخی از افراد به دلیل استعمال دخانیات و… دندان های افراد دچار پوسیدگی شده است و بسیاری از افراد دندان های خود را از دست داده اند. از این رو به دنبال راهی برای درست کردن دندان ها و یا جایگزینی مناسب برای دندان های خود هستند. خبر خوب این است که راهکارهای فراوانی برای این کار وجود دارد.

امروز قصد داریم دو روش کلی یعنی ایمپلنت دندان و بریج دندان را بررسی کنیم. در این مقاله قصد ما این است که تفاوت ایمپلنت دندان با بریج دندان را بررسی کنیم. با خواندن این مقاله تصمیم گیری برای شما ساده تر خواهد شد. پس پیشنهاد میشود این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

تفاوت ایمپلنت دندان با بریج دندان

بریج دندان

یکی از قدیمی ترین روش هایی که برای ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته انجام می شود بریج دندان است. بریج دندان در واقع عملی است، که بر روی جای خالی دندان و همچنین دندان های مجاور انجام می شود.

بریج دندان به عبارتی دندان های مجاور تراشیده می شوند تا با دندان بریج شده یکسان شود. بریج دندان مناسب برای افرادی است که دندان های پرشده زیادی در کنار فضای خالی دارد و نیاز به قرار دادن روکش دارند.

بریج دندان در واقع مانند یک پل است. بریج جایگزین دندان های از دست رفته است و مناسب برای افرادی است که از جای خالی دندان های خود رنج می برند. بریج از دو طرف به دندان های کناری وصل می شود و مانند یک پل جای خالی را پر میکند.

بریج ها در واقع متفاوت هستند.  در برخی از بریج ها از دو پایه و در برخی دیگر از یک پایه استفاده می شود. این موضوع بسته به نوع دندان های شخص است. در این روش دندان های پایه تراشیده و روکش می شوند.

بریج دندان چیست

بریج دندان

ایمپلنت دندان

یکی از جدید ترین روش هایی که در دندانپزشکی انجام می شود کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت در بین عموم مردم طرفدار های بسیاری دارد و افراد زیادی کاندید کاشت ایمپلنت هستند. ایمپلنت دندان در واقع یکی دیگر از روش های درمان بی دندانی است.

ایمپلنت دندان به خوبی می تواند جایگزین دندان های از دست رفته شود و جایگزینی مناسب برای دندان های شما باشد. امروز بسیاری از افرادی که از بی دندانی رنج می برند، ایمپلنت دندان را به عنوان روشی جایگزین انتخاب می کنند.

ایمپلنت در واقع از طریق پیچ و مهره هایی که از تیتانیوم ساخته شده است به ریشه دندان وصل می شود. از طریق پیچ و مهره به استخوان فک وصل می شود و می تواند جایگزین دندان شود. زمانی که به استخوان جوش بخورد دوامی بسیار عالی خواهد داشت.

کیفیت ایمپلنت دندان بستگی به نوع لثه و استخوان و همچنین تعداد استخوان ها دارد. اگر فردی از استخوان های مناسب برخوردار باشد به خوبی می تواند از کیفیت بالای ایمپلنت دندان لذت ببرد. سن مناسب برای ایمپلنت دندان معمولا به افراد بالای 18 سال توصیه می شود. زیرا افراد زیر 18 سال از تراکم مناسب استخوان ها برخوردار نیستند.

ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت دندان

مقایسه ایمپلنت دندان و بریج دندان

ایمپلنت یک روش نوین است و بسیار جدیدتر از بریج دندان است. زمانی که یک روش جدید کشف می شود طبیعتا مشکلات روش قبلی را رفع خواهد کرد. از این رو می تواند گفت که ایمپلنت دندان بهتر از بریج دندان است.

ایمپلنت دندان با پیچ و مهره به درون لثه می رود و فقط با فضای خالی درگیر می شود. این در حالی است که در بریج دندان، دندان های مجاور نیز درگیر خواهند شد. یکی از امتیازات ایمپلنت دندان نسبت به بریج دندان همین است.

بریج دندان دوامی کمتر از ایمپلنت دندان دارد. ایمپلنت دندان از فلز ساخته شده است. و به خوبی با دندان ها و لثه ها سازگار است و از این رو دوامی بسیار بیشتری دارد. بریح دندان سه تاج دندان را درگیر می کند. همین موضوع مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را بسیار سخت می کند.

زمانی که مراقبت ها از دندان کم شود. دندان پس از مدتی پوسیده می شود. عمر بریج دندان تقریبا 10 سال است. که اگر  بهداشت به شکل کامل رعایت شود 25 سال است. این در حالی است که  ایمپلنت دندان میتواند عمری بیش از 25 سال داشته باشد.

از نظر زیبایی شاید بریج دندان قدری بهتر باشد. چرا که تقریبا میشه گفت بریج دندان طبیعی تر از ایمپلنت دندان باشد و قدری زیبا تر به چشم آید.  اما نمیشود سلامت را فدای زیبایی کرد.

سخن آخر

تشخیص این که برای فرد ایمپلنت دندان مناسب است یا بریج دندان توسط بهترین متخصص ایمپلنت انجام می شود. ممکن است فردی برای ایمپلنت مناسب نباشد و فردی دیگر برای بریج دندان مناسب نباشد. پس بدون مشورت از دکتر تصمیمی نگیرید. در این مطلب تلاش کرده ایم تا حد امکان به بیان تفاوت ایمپلنت دندان با بریج دندان بپردازیم.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر آریام مراجعه کرده و با ما تماس حاصل بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =