logo aryam

بررسی قیمت لمینت دندان متحرک

لمینت دندان متحرک که بسیاری این لمینت را به نام (اسنپ آن اسمایل) می شناسند و گاهی هم به آن کامپوزیت متحرک می گویند، یک نوع کاور یا روکش نازک ساخته شده از مواد بخصوص می باشد که بر روی دندان ها نصب و قرار گرفته و تا حدودی می تواند عیب ها و ایراد های دندان را پوشانده و ظاهر بهتری به دندان هایتان نیز بدهد. در این مقاله به شناخت لمینت دندان متحرک و هم چنین بررسی قیمت لمینت دندان متحرک خواهیم پرداخت.

لمینت دندان متحرک چیست؟

همانطور که گفته شد این لمینت با نوعی پلیمر یا صمغ دندان با تکنولوژی خاص و به وسیله لابراتور متناسب با شکل و قالب دندان های هر فرد ساخته می شود و در بازار با قیمت بسیار پایین تر از لمینت دایمی موجود می باشد و متقاضیان زیادی نیز جذب خرید و استفاده از این محصول می شوند.

این نوع لمینت دندان متحرک همانطور که از اسمش پیداست دایمی نبوده و به راحتی از روی دندان برداشته می شود و زمانی که شما احتیاج فوری به دندان های مرتب و زیبا داشته باشید تا حدودی این لمینت متحرک نیاز شما را براورده می کند.

بررسی قیمت های لمینت دندان متحرک (آماده یا سفارشی)

  • بررسی قیمت لمینت دندان متحرک آماده
    بررسی قیمت لمینت دندان متحرک از پیش ساخته شده یا آماده به این ترتیب می باشد که عامل اصلی تعیین قیمت در این مدل لمینت نوع برند لمینت و شرکت سازنده لمینت دندان می باشد که قیمت این مدل ها از قیمت پایه حدودی ۴۰۰ هزار تومان به بالا برای هر فک نیز متغیر می باشد.
  • بررسی قیمت لمینت دندان سفارشی
    بررسی قیمت لمینت دندان متحرک سفارشی به عواملی همچون نوع و مدل لمینت دندان متحرک، جنس یا مواد سازنده لمینت دندان متحرک و دستمزد ساخت در لابراتور و همچنین دستمزد دندانپزشک نیز متغیر می باشد که قیمت این مدل لمینت دندان از قیمت پایه حدودی ۲ میلیون تومان به بالا برای هر فک نیز متغیر می باشد.

 روش ساخت لمینت دندان متحرک سفارشی

جدا از بحث این که استفاده از این نوع لمینت دندان متحرک چه عوارضی دارد اگر بخواهید که این محصول را تهیه و استفاده کنید در ابتدا به دندانپزشک مطمئن مراجعه کرده تا متوجه شوید که آیا واجد شرایط استفاده از این محصول می باشید یا خیر.

سپس با انتخاب مدل و رنگ روکش لمینت دندان متحرک، دندانپزشک از دندان های شما قالب گیری می کند و بعد این قالب ها به لابراتور مخصوص ساخت تجهیزات مربوط به دندان فرستاده می شوند تا لمینت دندان متحرک مخصوص رنگ و مدل دلخواه و سایز متناسب دندان هایتان ساخته شود. که مدت ساخت آن ممکن است حتی به یک هفته یا دو ماه نیز کشیده شود.

لمینت دندان متحرک برای دندان های هر دو فک بالا و پایین قابل ساخت و استفاده می باشد و بعد از اینکه روکش لمینت دندان متحرک ساخته شد، دنداپزشک آن ها را نصب کرده تا مطمعن شود که متناسب سایز فک و اندازه دندان شما ساخته شده باشد.

انواع لمینت دندان متحرک

  • لمینت های سفارشی
  • لمینت های آلفا
  • لمینت های متحرک TrueSmile
  • لمینت های Secret
  • لمینت های Snapp on Smile
  • لمینت های Instasmile

نحوه نصب لمینت دندان متحرک آماده

یک نوع دیگر از لمینت دندان متحرک در بازار وجود دارند که به صورت از قبل ساخته شده و آماده به فروش می رسند. و دارای قیمت بسیار پایین تری نسبت به لمینت دندان متحرک سفارشی نیز می باشند. این مدل از لمینت ها به صورت زیر نصب می گردند.

  1. در ابتدا باید قالب از پیش ساخته شده را به مدت ۵ دقیقه در آب جوش انداخته تا نرم و منعطف پذیر بشود.
  2. سپس قالب را از آب در آورده و صبر کنید تا کاملا خنک شود.
  3. پس از خنک شدن قالب را بر روی دندان های خود گذاشته و با دو انگشت قسمت انتهایی قالب را به دندان خود فشار داده ومحکم کنید.
  4. پس از ۳۰ تا ۶۰ ثانیه قالب را از دندان جدا کنید و در آب یخ انداخته تا کاملا سفت بشود.
  5. پس از سفت و سخت شدن مواد قالب، لمینت شما آماده شده و قابل استفاده نیز می باشد.

کیفیت لمینت دندان متحرک آماده

مشکل عمده و اصلی که در این قالب های از پیش ساخته شده یا آماده وجود دارد عدم سایز و اندازه قالب مناسب در هر فرد می باشد. چرا که اندازه فک و شکل و سایز دندان هر فردی با فرد دیگر نیز متفاوت است‌. همچنین این قالب ها به دلیل پایین بودن کیفیت ساخت و مواد موجود در خود به هنگام گذاشتن در آب جوش در اکثر مواقع کاملا وا رفته و باز می شود و یا این که به صورت صحیح و مناسب روی دندان ها قرار نمی گیرد.

لمینت دندان متحرک آماده توسط شرکت هایی که ابزار و تجهیزات مناسب و مطمعنی برای ساخت این قالب ها ندارند و براساس مدل فرضی لمینت ها را می سازند، ساخته می شوند و معمولا مواد اولیه با کیفیتی در ساخت آن ها به کار نمی رود. به همین علت این نوع لمینت ها کارآیی مناسبی را برایتان به همراه نخواهند داشت.

مزایای لمینت دندان متحرک

نکته: مزایا و فواید لمینت دندان متحرک که در اینجا به بحث آن خواهیم پرداخت، مرتبط با لمینت های دندان متحرک سفارشی و ساخته شده تحت نظر دندانپزشک می باشند و مربوط به لمینت دندان متحرک آماده و موجود در بازار که دارای کیفیت پایین ساخت و غیر استاندارد می باشند نیز نمی باشد.

مزایای لمینت دندان متحرک سفارشی

  • قیمت پایین تر و مناسب تر لمینت دندان متحرک سفارشی نسبت به لمینت دائمی دندان.
  • امکان پوشاندن و برطرف کردن عیوب جزئی دندان مانند بد رنگی شکستگی یا لکه دندان.
  • امکان نصب بر روی دندان بدون نیاز به بی حسی جراحی و یا تراشیدن سطح دندان اصلی.

معایب لمینت دندان متحرک سفارشی

  • امکان آسیب به لثه و ایجاد زخم و عفونت در لثه.
  • عدم امکان استفاده به صورت طولانی مدت.
  • کیفیت پایین تر و ماندگاری و طول عمر کمتر نسبت به لمینت های دائمی.
  • عدم امکان استفاده به هنگام غذا خوردن.
  • امکان ایجاد مشکل به هنگام حرف زدن در زمان استفاده از لمینت.
  • احتمال شکستن و یا لب پر شدن به هنگام نصب و برداشت لمینت.
  • امکان ایجاد آلرژی در برخی از افراد.

افراد واجد شرایط استفاده از لمینت دندان متحرک

بعضی وقت ها به دلیل وجود برخی از شرایط و عواملی حتی با ذکر کردن و دانستن عوارض و معایب گفته شده در ارتباط با لمینت دندان متحرک، افراد مجبور و یا مایل به استفاده از این مدل لمینت های دندان متحرک می باشند که برخی از این شرایط عمده شامل موارد زیر نیز می باشند:

  1. عدم بودجه لازم برای لمینت دائمی یا کامپوزیت.
  2. افتادن یک یا چند عدد از دندان ها و استفاده موقت از لمینت دندان متحرک.
  3. در پیش داشتن موقعیت و یا مراسم مهم و نداشتن وقت کامپوزیت یا لمینت دائمی و…

نکته: اگر زمانی مایل و یا مجبور به استفاده از لمینت دندان متحرک شدید توصیه می کنیم که حتما قبل از استفاده و تهیه لمینت متحرک به یک دندانپزشک مطمعن مراجعه کرده و پس از ویزیت و مشورت دکتر، سپس اقدام به استفاده و تهیه از مدل های لمینت دندان متحرک کنید.

روش های مراقبت لمینت دندان متحرک

  • برای مراقبت از بهداشت دهان و جلوگیری از پوسیده شدن دندان هایتان بعد از استفاده از لمینت دندان متحرک سفارشی یا آماده حتما لمینت را در آورده و به خوبی شست و شو دهید تا مانع از ایجاد بوی بد دهان هم نیز بشوید.
  • همواره توجه کنید که به کمک دو انگشت شصت دست به آرامی قسمت انتهایی قالب را گرفته و سپس نصب و یا از دندان های خود جدا کنید.
  • به هیچ وجه لمینت را با خمیر دندان تمیز نکنید زیرا مواد موجود در خمیر دندان باعث ایجاد خراش و سائیدگی روی سطح قالب می شود. بهترین روش تمیز کردن لمینت دندان متحرک استفاده از فرچه های مخصوص و نرم آغشته به مایع صابون و آب می باشد.
  • در صورت عدم استفاده از لمینت دندان متحرک حتما آن را در قسمت مخصوص خودش قرار دهید.
سخن پایانی

یکی از روش های موقتی کامپوزیت یا لمینت دندان، استفاده از لمینت دندان متحرک می باشد. که ما در این مقاله به توضیحات مرتبط به موضوع های لمینت دندان متحرک پرداختیم‌. همچنین انواع مدل های لمینت دندان متحرک و کاربرد استفاده از آن ها و مزایا و معایب هر یک را کاملا توضیح داده ایم و در آخر با بررسی قیمت لمینت دندان متحرک آماده یا سفارشی نیز به این مقاله پایان دادیم.

سوالات متداول بررسی قیمت لمینت دندان متحرک

  1. لمینت دندان متحرک چیست؟
    یک نوع کاور یا روکش نازک ساخته شده از مواد بخصوص می باشد که دائمی نبوده و به راحتی از روی سطح دندان برداشته و گذاشته می شود.
  1. آیا امکان غذا خوردن با لمینت دندان متحرک می باشد؟
    به دلیل داشتن لایه نازک قالب لمینت و عدم استحکام و مقاومت زیاد آن بهتر است که برای پیشگیری از شکستن یا افتادن قالب از سطح دندان خود از خوردن غذاهای سفت امتناع کرد.
  1. کدام مدل لمینت دندان متحرک بهتر می باشد؟
    لمینت دندان متحرک سفارشی بهتر می باشد. زیرا این لمینت ها با مشورت و تحت نظارت دندانپزشک و با کیفیت بالاتر و ساخت اصولی و استاندارد ساخته می شوند.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =