logo aryam

ایمپلنت دندان شیری

جای خالی دندان از دست رفته

ایمپلنت مخصوص کودکان

استفاده از ایمپلنت دندان برای کودکان

هوانطور که میدانید عوارض کشیدن دندان شیری بسیاری زیادی است به همین دلیل امروزه از ایمپلنت دندان شیری برای کودکانی استفاده می شود که دندان های انان به صورت ناموزن رشد کرده است و باعث شده تا فک و فرم دهان و دندان انها شکلی نا متعارف بگیرد. از آنجایی که کودکان در حال رشد هستند خیلی مهم است تا در این دوران استخوان ها بتوانند به خوبی رشد خود را کامل کنند. مخصوصان دندان ها اگر ناهمگون رشد کنند باعث می شوند تا دندان های اصلی نیز به شکل نافرم در بیایند و یا دندان های مجاور را تحت تاثیر قرار می دهند.

غیر از این که دندان های شیری به صورتی نا متعارف رشد کنند، بیماری هایی هستند که اغلب در سنین کودکی نمایان می شوند، یکی از این بیماری ها، آژنزی دندان است (کودکانی به صورت مادرزادی فاقد دندان می باشند). برای این کودکان استفاده از ایمپلنت جایگزین خوبی است.

معاینه دندان کودک

آیا برای کودکان هم ایمپلنت استفاده می شود؟

اگر شما هم دختر یا پسری دارید که نیاز به دندان جایگزین دارد این مطلب را از دست ندهید و توجه داشته باشید که برای انجام این کار به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه نمایید تا با خیال راحت به ایمپلنت کردن دندان کودک خود بپردازید.

دلیل نیاز به کاشت ایمپلنت در کودکان

کودکان به صورت غریزی خیلی بازیگوش هستند به اصطلاح عامیانه از دیوار راست بالا می روند، در هنگام بازی گوشی ممکن است اتفاقاتی برای آنان رخ دهد که اجتناب ناپذیر است، یکی از اتفاقات رایجی که برای بیشتر کودکان رخ میدهد و همراه با والدینشان به کلینیک دکتر آریام مراجعه می کنند، این است که دندان خود را شکسته اند، یا ضربه ای به ریشه دندان وارد شده است که دندان را از بین برده است.

در این مواقع برای این که دندان های دیگر به سمت جای خالی دندان از دست رفته کشیده نشوند و سر جای خود بمانند. نیاز است تا این فاصله پر شود. ایمپلنت دندانی یکی از بهترین جایگزین هایی است که می توان در این مواقع از آن استفاده نمود، زیرا هم استحکام بالایی دارد و هم به سبب پیچ شدن در لثه جا به جا نمی شود. البته شایان ذکر است که کودکان به دلیل رشد استخوان فک باید هر چند مدت یک بار توسط دندان پزشک مورد معاینه قرار بگیرند.

از این رو استفاده از ایمپلنت برای جایگزینی دندان از دست رفته گزینه مناسبی است. در ادامه این مطلب با مزایای کار گذاری ایمپلنت و نحوه کارگذاری آن آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت دندان شیری یک راه خوب و کارآمد برای جایگزینی دندان است اما به چه دلیل این را می گوییم؟

  1.     ایمپلنت دندان یک راه درمانی بلند مدت است
  2.     استحکام بالایی به نسبت سایر روش ها دارد
  3.     اگر دندان به صورت کامل از دست برود تنها راه استفاده از ایمپلنت دندان است
  4.     به دلیل پیچ شدن در لثه جا به جایی کمی دارد
  5.     می توان ان را با دندان های دیگر ست نمود
  6.     قابلیت تعویض تاج دندان دارد
  7.     استفاده کننده حسی مانند دندان اصلی خود دارد
مزایای استفاده از ایمپلنت

فواید استفاده از ایمپلنت

مطمئنا استفاده از ایمپلنت های دندانی موثر ترین روش است اما این کار گذاری آن بسته به این دارد که متخصص ایمپلنت چقدر در کار خود حرفه ای باشد، ایمپلنت های دندانی که به صورت صحیح جایگیری نشده باشند نه تنها کارایی را بهبود نمی بخشند بلکه باعث می شوند بیمار دائما در عذاب باشد، از این رو حتما برای کار گذاری ایمپلنت دندان متخصص ایمپلنت دندان کارکشته ای را انتخاب نمایید. دکتر آریام با چندین سال سابقه در این زمینه می تواند بهترین کیفیت را برای شما تضمین نماید.

نحوه کارگذاری ایمپلنت دندان شیری

برای کارگذاری ایمپلنت دندانی شیری نیاز است تا متخصص دندان پزشک عمل جراحی را بر روی لثه بیمار انجام دهد و پایه ایمپلنت را درون حفره ای که ایجاد کرده است قرار دهد. حال متناسب با جنس ایمپلنت یا درون لثه قرار بگیرد و یا به استخوان فک پیچ شود. ایمپلنت دندانی از سه قسمت تشکیل شده است:

  • پایه یا فیکسچر
  • اباتمنت
  • پروتز   

در وهله اول همانطور که در ابتدا گفتیم یا باید جراحی صورت گیرد (دندانی شکسته باشد و ریشه درون لثه باقی مانده باشد) یا باید دندان کشیده شود، اگر دندان کشیده شود می توان بلافاصله فیکسچر را درون آن قرار داد و ادامه کار را انجام نمود.

پس از این که فیکسچر در جای خود قرار گرفت باید بیمار چند ماه صبر کند تا لثه به طور کامل اطراف پایه را بگیرد سپس با استفاده از تیغ بر روی لثه برشی کوچک داده می شود، در ادامه اباتمنت درون فیکسچر قرار می گیرد و بعد متخصص ایمپلنت با استفاده از برآوردی که می کند دستور ساخت تاج دندان را می دهد. بعد از ساخت تاج به آسانی بر روی اباتمنت قرار میگیرد و بیمار مرخص می شود.

نحوه انجام ایمپلنت دندان

نحوه کاشت ایمپلنت دندان

آیا استفاده از ایمپلنت دندان برای کودکان مناسب است؟

به صورت عادی اگر دندانی آسیب جزئی ببیند تنها اقدامی که لازم است انجام دهید این است که صبر کنید تا دندان اصلی وی در بیاید، اما زمانی می توان از ایمپلنت دندان شیری استفاده نمود که دندان از بین رفته باشد و یا بیمار به دلیل بیماری های گوناگون مانند آژنزی دندان با مشکلاتی مواجه باشد. در این صورت با مشاوره متخصص دندانپزشک می توانید از ایمپلنت دندان استفاده نمایید.

ولی به صورت عادی کودکان تا موقعی که دریچه های رشتی شان بسته نشده است باید صبر کنند. معمولا می توانند در سنین 17 پسران و 15 دختران با اجازه متخصص ایمپلنت این کار را انجام دهند. 

راه های دیگر برای جایگزینی دندان از دست رفته موارد زیر می باشد:

  • بریج
  • کاور دندان
  • ریتینر اسیکس
  • باندینگ
  • فضا نگهدارنده ها
  • ارتودنسی
جمع بندی

برای استفاده از ایمپلنت دندان شیری نیاز است تا کودک به سن مناسبی رسیده باشد اما در مواقعی لازم است تا با مشاوره متخصص ایمپلنت از ایمپلنت برای کودکان استفاده نمود. برای بهره مندی از بهترین کیفیت حتما به متخصص ایمپلنت مراجعه فرمایید، خوشبختانه در این زمینه دکتر آریام می تواند به شما عزیزان بهترین خدمات را با کیفیتی بی نظیر ارائه دهد.

1
کاشت ایمپلنت به توصیه پزشکان برای دختران 15 سالگی و برای پسران 17 سالگی می باشد اما باید تایید شود که رشد فک متوقف شده است.
2
ایمپلنت دندانی از سه قسمت پایه، اباتمنت، پروتز یا تاج تشکیل شده است.
3
ایمپلنت های دندانی استحکام بالایی دارند و از عمر بیشتری نسبت به سایر روش های ترمیم دندان برخوردار هستند.
Rate this post
1نتذنتللذ
ناذتللم
2نننننننننننن
خنن
3تاذهلذه
ندکدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =