logo aryam

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد

ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد

مدت زمان ایمپلنت دندان جلو

کاشت ایمپلنت دندان جلو دهان باعث محافظت از فک دهان شده و همچنین شباهت بسیار زیادی به بقیه دندان های طبیعی نیز دارد. ایمپلنت دندان جلو به طور کامل مشابه ریشه دندان واقعی می باشد و تحریک مورد احتیاج برای استخوان آلوئولار را به وجود می آورد. در نتیجه تحلیل استخوان فک پیش نمی آید و با اعتماد و اطمینان استخوان فک شما مستحکم و سالم باقی می‌ماند. ما همواره در این مقاله به موضوع ایمپلنت دندان و اینکه ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد نیز خواهیم پرداخت.

ایمپلنت دندان چیست؟

به صورت کلی، کاشت ایمپلنت دندان به صورت مصنوعی همه ی دندان را ارزیابی می‌کند. این کاشت از یک پایه (پست) یا پیچ کوچک تشکیل شده است که از جنس آلیاژ تیتانیوم یا زیرکونیا تهیه شده است و با یک عمل جراحی در استخوان فک جای می‌گیرد.

اینکه ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد بستگی به مدت زمان ادغام می باشد. به طور کامل تر یعنی: متخصص ایمپلنت پایه‌ی ایمپلنت یا پست حین عملکردی به اسم پیوند استخوانی با استخوان فک ترکیب و جوش می دهد و پایان این عملکرد تقریبا سه ماه زمان می برد.

پس از پایان عملکرد پیوند استخوانی، یک اباتمنت به پایه وصل می‌شود و دقیقا در بالای خط لثه و سمت بیرونی استخوان فک و لثه قرار می‌گیرد. اباتمنت (تکیه‌گاه)، وظیفه پشتیبانی روکش تاج دندان را به عهده دارد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان

افراد واجد شرایط کاشت ایمپلنت

دندان‌های جلویی دهان در مقابل صدمه های دندانی بسیار صدمه‌پذیر هستند و دندانپزشکان اکثر اوقات به معالجه بیمارانی که به صورت تصادفی یا در هنگام صدمه های ناشی از فعالیت‌های ورزشی، دندان جلویی‌ اشان افتاده و یا صدمه دیده‌اند نیز می زنند.

علاوه بر این احتمال دارد که شخصی دندان‌های جلویی خود را به دلیل عفونت و پوسیدگی از دست بدهد و یا حتی آن‌ها را بکشد. از دست دادن هر دندان بسیار نامطلوب است، اما افتادن یک دندان جلویی برای عده ی زیادی از اشخاص بسیار ناراحت کننده می باشد.

چرا که بیشتر مواقع اعتماد به نفس افراد در ظاهر و زیبایی دندان ها می باشد. خوشبختانه، ایمپلنت و کاشت دندان جلو یک راهکار بسیار مناسب و طولانی مدت برای رفع این مشکلات دندان جلو نیز می باشد.

مدت زمان فرایند ایمپلنت کردن دندن جلو

این که ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد در واقع این درمان، یک درمان از پیش برنامه‌ریزی می باشد و نیاز به معاینه متعدد و بررسی شرایط خاص هر بیمار دارد. و سپس بعد از طی شدن این مراحل، عمل آخر قرار دادن کاشت دندان جلو بسیار زود و سریع انجام می‌گردد.

و فقط ممکن است به بی‌حسی موضعی نیاز داشته باشید. در این روش یک دندان موقت در همان روز دریافت خواهید کرد. پس از بهبود یافتن و جوش خوردن لثه و استخوان، دندان جلوی دائمی جدید شما ساخته و نصب می‌شود.

مزایای ایمپلنت دندان جلو

مزیت های ایمپلنت دندان جلو

مزایای ایمپلنت دندان جلو

  1. ایمپلنت دندان به محافظت از سلامت دندان کمک می‌کند.
  2. تحریک مورد نیاز برای استخوان آلوئولار و استحکام فک را تأمین می‌کند.
  3. کاملاً شبیه ریشه دندان واقعی عمل می‌کند.
  4. دندان‌های طبیعی به علت فشار اضافی کمتر به فرسایش یا تراش خوردگی دچار می‌شوند.
  5. کاملا مشابه دندان های طبیعی‌ به نظر می‌رسد.
  6. در زمان کاشت تنها احتمال دارد به بی‌حسی موضعی نیاز داشته باشید.
  7. درصد موفقیت آن بیشتر از درمان کلی دندان‌های مصنوعی و بریج می‌باشد.
  8. قابل ‌اطمینان‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین روش دندان‌پزشکی موجود است.
  9. ظاهر ایمپلنت دندان جلو بهتر و تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت تر است.
  10. در آخر کاشت ایمپلنت دندان جلو، کیفیت زندگی بسیار بیشتری را برای فرد فراهم می‌کند.

روش های جایگزینی دندان

  • یکی از انتخاب‌های جایگزین درمان برای قرار دادن یک دندان در دندان جلو شامل: دندان مصنوعی فلیپر است که این روش فقط یک راهکار و درمان موقتی برای فرد می باشد و راه حل دائمی نیز نمی باشد.
  • یکی دیگر از روش ها، انتخاب بریج یا پل دندان بوده که بر روی دندان‌های مجاور با قسمت خالی شده نیز نصب می‌گردد. این دندان‌ها باید به نحوه ی مناسبی تراشیده و شکل دهی شوند تا بخش زیادی از شکل اصلی آن‌ها از بین برود و سپس می توان روی آن‌ها روکش دندان را نیز قرار داد. این روکش‌ها به دندان جلویی جایگزین وصل می‌شوند که به آن پونتیک گفته می شود.
روش های جایگزینی دندان

روش جایگزینی دندان

اگر دندان‌های جلوی باقی مانده شما قوی و سالم باشند، استفاده از این روش مناسب نمی باشد چراکه دندان‌های بغلی هم به طرز زیادی تراشیده و ضعیف می‌شوند و همیشه باید با روکش دندان پوشانده و محافظت شوند.

تراشیدن قسمتی از مینای دندان، احتمال بروز عفونت و پوسیدگی این دندان‌ها را به مرور زمان افزایش می‌یابد. پونتیک یک پل دندانی تنها بر روی لثه قرار می گیرد و به مرور زمان، بافت لثه و استخوان زیر آن کم کم جذب می‌شوند، به این ترتیب در آخر احتمال دارد که یک شکاف و فاصله‌ی نامطلوبی در زیر پونتیک ایجاد گردد.

  • کاشت دندان جلویی یا همان ایمپلنت دندان جلو برعکس فلایپر دندان یا بریج که تنها روی لثه قرار می‌گیرند، درمانی است که دقیقا شبیه به یک دندان واقعی می باشد. ایمپلنت دندان جلو کاملا همانند یک دندان طبیعی بوده که از لثه رشد کرده است. حتی لثه مجاورت دندان هم به صورت کاملی شکل می‌گیرد تا مناسب ترین نتیجه درمانی را به وجود بیاورد.
سخن آخر

اینکه مدت زمان ایمپلنت دندان جلو چقدر است بستگی به شرایط بیمار، مدت زمان ساخت ایمپلنت، مدت زمان درمان لثه ها و تعداد دندان های مدنظر برای ایمپلنت و… می باشد که بین مدت زمانی یک تا سه ماه متغیر می باشد.

همواره در این مقاله به توضیح روش های جایگزینی برای دندان های از دست رفته در قسمت جلویی دهان و فک پرداختیم و اطلاعاتی از بهترین روش درمانی که ایمپلنت می باشد را با تمامی مزایا و اینکه ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد را برایتان فراهم کردیم.

سوالات متدوال ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد

  1. ایمپلنت چیست؟
    ایمپلنت یکی از روش های جایگزینی دندان از دست رفته می باشد که کاشت ایمپلنت دندان جلو دهان باعث محافظت از فک دهان شده و همچنین شباهت بسیار زیادی به بقیه دندان های طبیعی نیز دارد.
  1. روش درمانی بریج چیست؟
    انتخاب بریج یا پل دندان یکی از روش های جایگزینی دندان می باشد که بر روی دندان‌های مجاور با قسمت خالی شده نیز نصب می‌گردد. این دندان‌ها باید به نحوه ی مناسبی تراشیده و شکل دهی شوند تا بخش زیادی از شکل اصلی آن‌ها از بین برود و سپس می توان روی آن‌ها روکش دندان را نیز قرار داد.
  1. ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد؟
    اینکه ایمپلنت دندان جلو چقدر طول می کشد بستگی به شرایط بیمار، مدت زمان ساخت ایمپلنت، مدت زمان درمان لثه ها و تعداد دندان های مدنظر برای ایمپلنت و… می باشد که بین مدت زمانی یک تا سه ماه متغیر می باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 14 =