logo aryam

ارتودنسی در سن 30 سالگی

ارتودنسی در میان سالی

اردتودنسی در سی سالگی

ارتودنسی در سن 30 سالگی

ارتودنسی یکی از درمان هایی است که حدودا بین شش تا 24 ماه زمان می برد. بعد از گذشت دوران بلوغ هر فرد با توجه به سفت شدن استخوان بندی دهان طول درمان ارتودنسی بیشتر می شود و پروسه آن سخت تر می شود. بهترین زمان برای انجام ارتودنسی سنین کودکی و ماقبل سن بلوغ است. بهتر است اولین جلسه معاینه برای مشاوره و معاینه ارتودنسی 7 سالگی است.

در این بسیاری از مشکلات دهان و دندان راحت تر مرتفع می شود. برخی از ناهنجاری های دندان و دهان ممکن است در این سن نتواند رفع شود اما میتوان با مشورت و توصیه های دکتر پیشگیری  و مراقبت های لازم را انجام داد.

یکی از دغدغه های افراد مراجعه کننده ارتودنسی در سن 30 سالگی و حتی بیشتر است. بطور کلی تا زمانی که دندان سالم در دهان دارید می توانید از ارتودنسی بهره ببرید.

اصلاح طرح لبخند با ارتودنسی

ترمیم لبخند با انواع ارتودنسی

بهترین سن انجام ارتودنسی دندان

مهمترین کاربرد ارتودنسی علاوه بر افزایش زیبایی ظاهری دندان و لبخند، سلامت دندان نیز تضمین می شود. با انجام ارتودنسی هم زیبایی ظاهری بیشتری دارید هم از بروز مشکلات احتمالی برای دادن هایتان جلوگیری می شود.

ارتودنسی در سن 30 سالگی می تواند نا مرتب بودن دندان های جلویی، عقب و جلو بودن فک و نبود تناسب بین آنها را درمان کند. همانطور که پیش تر گفتیم ارتودنسی بهتر است در سنین 7 تا 8 سالگی شروع شود. در این سنین  برطرف کردن پیش و پس بودن دندان ها و مرتب سازی آنها راحت تر انجام می شود.

علاوه بر اینکه ارتودنسی در سنین پایین راحت تر است، هزینه کمتری نیز روی دست مراجعه کننده می گذارد. اگر فرد به سن لازمه برای انجام ارتودنسی رسیده باشد که فرایند ارتودنسی شروع می شود اما اگر سن مناسب را نداشته باشد ملاحظات لازم به اطلاع پدر و مادر فرزند خواهد رسید.

اگر مشکل شما مشکل مرتبط با ناهنجاری های دندان است بهترین سن برای برطرف کردن این مشکل 12 سالگی است، با توجه به اینکه دندان های شیری در 12 سالگی می ریزد و  دندان های اصلی محک تر می شوند می تواند ناهنجاری سخت تر بیمار را درمان کرد. اما اگر قصد انجام ارتودنسی در سن 30 سالگی را دارید به نکات بسیاری توجه کنید.

فواید ارتودنسی در سن 30 سالگی

ارتودنسی در 30 سالگی نیز می تواند همان نتایج ارتودنسی در سنین پایین را داشته باشد. در سال های دور افراد خیلی به نامرتب بودن یا پس و پیش بودن دندان شان اهمیت نمی دادند. اما امروزه یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی هر نفر زیبایی دهان و دندان است و افراد دیگر مشکلات دندانی و ارتودنسی خود را پشت گوش نمی اندازند.

افراد زیادی به دلایل گوناگون در سنین پایین از اقدام برای ارتودنسی جا می مانند. اما جای نگرانی نیست و هنوز هم دیر نشده و در کل تا زمانی که دندان در دهان دارید میتوانید از روش های ارتودنسی استفاده کنید. بصورت کلی سن نمیتواند مانع انجام ارتودنسی شود.

فقط باید بدانید ارتودنسی در 30 سالگی و سنین بالاتر ممکن است پیچیده تر باشد با در برخی موارد نیاز به جراحی داشته باشد. برای اینکه بدانید گزینه خوبی برای ارتودنسی هستید یا خیر باید ساختار فک و دندان تان مورد بررسی دکتر قرار گیرد. همچنین ممکن است دکتر راه کارهای دیگر را به مراجعه کننده پیشنهاد بدهد.

ارتودنسی در سن 30 سالگی

انجام ارتودنسی

 

قیمت ارتودنسی در سن 30 سالگی

هزینه ارتودنسی در هر سنی از پیش تعیین شده نیست، در هر سنی که باشید قیمت و هزینه بعد از معاینه توسط دکتر مشخص می شود. با توجه به پیچیده تر بودن پروسه ارتودنسی در 30 سالگی احتمالا شامل هزینه بیشتری نسبت به ارتودنسی در سنین پایین خواهد شد؛ بطور کلی هزینه ارتودنسی در سن 30 سالگی به موارد زیر بستگی دارد.

  • نوع ارتودنسی
  • نیاز بیمار به درمان های دیگر
  • شرایط دندان های بیمار
  • شهری که در آن زندگی می کنید

معمولا بعد از جلسه اول دکتر هزینه ارتودنسی را به اطلاع شما می رساند.

نکات مهم ارتودنسی در سی سالگی

ارتودنسی به دلیل داشتن مزیت های بسیار در سنین پایین بیشتر رواج دارد. اما اگر قصد انجام ارتودنسی در سن 30 سالگی یا بیشتر را دارید باید به نکات زیر توجه بفرمایید.

  1. اگر در ناحیه فک دچار مشکل باشید احتمالا در صورت تشخیص دکتر به جراحی نیاز پیدا خواهید کرد
  2. با توجه به سفت شدن استخوان ها، پروسه طولانی تری در انتظار تان خواهد بود
  3. برای افراد 30 ساله یا بیشتر ارتودنسی ثابت رواج دارد و خیلی مدل متحرک برای این سنین مناسب نیست
  4. اگر دندان های سالمی نداشته باشید ممکن است بعد از ارتودنسی در سن 30 سالگی آنها را از دست بدهید و مجبور به استفاده از روش ایمپلنت شوید.
  5. استفاده از ارتودنسی در هر سنی مزیت های بسیاری دارد و شما دیگر به راحتی به بیماری لثه و دندان مبتلا نمی شوید.

معایب ارتودنسی در سن سی سالگی

افرادی که در سنین بالا از ارتودنسی استفاده می کنند بیشتر از بقیه افراد با خطر جذب ریشه روبه رو میشوند. جذب ریشه به این معنا است که ریشه دندان شما بوسیله بافت های اطراف آن جذب شده و دندان بدون تکیه گاه می شود.

اگر قصد انجام ارتودنسی در سن 30 سالگی را دارید می توانید با رجوع به سوابق خانوادگی و ویژگی های دندان و عادات غذا خوردن احتمال بوجود آمدن مشکل گفته شده را تا حد زیادی پیش بینی و تحلیل کنید. اگر فردی استعداد جذب ریشه داشته باشد ممکن است بعد از ارتودنسی دندان خود را از دست بدهد.

علاوه بر این برخی بزرگسالان از لحاظ ظاهری  نمی خواهند کسی متوجه ارتودنسی آنها شود به همین دلیل با مشورت دکتر می توانید از روش نامرئی ارتودنسی استفاده کنید که اطرافیان تان به هیچ عنوان متوجه آن نخواهند شد.

فواید و مضرات ارتودنسی در سنین بالا

مزایا و معیاب ارتودنسی

کلام پایانی

اگر قصد انجام ارتودنسی در سن 30 سالگی را دارید بدون هیچ نگرانی می‌توانید به دکتر مراجعه کنید. فقط باید آماده هزینه بیشتر و طولانی تر شدن پروسه درمان نسبت به سنین پایین تر باشد.
ارتودنسی در 30 سالگی علاوه بر زیبا کردن لبخند شما، از بسیاری از بیماری دندان و لثه نیز شما را نجات می دهد. بصورت کلی در هر سنی میتوانید از ارتودنسی استفاده نمایید.

سوالات متداول ارتودنسی در سن 30 سالگی

1آیا میتوان در سنین بالا ارتودنسی انجام داد؟
بله، ارتودنسی ربطی به سن ندارد و در هر سنی که دارای دندان سالم هستید می توانید از آن استفاده کنید.
2مزیت انجام ارتودنسی در سن بالا چیست؟
بطور کلی انجام ارتودنسی علاوه بر زیباتر شدن لبخند می تواند شما را از بیماری های لثه ای دور کند.
3قیمت ارتودنسی در سنین بالا چقدر است؟
ارتودنسی در سنین بالا با توجه به پیچیده بودن پروسه گران تر از ارتودنسی در سنین پایین است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 20 =