logo aryam

آیا میشود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

آیا میشود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

اگر دندان خود را از دست داده اید و یا ریشه های خراب و آسیب دیده ای دارید، ایمپلنت با دندان و ریشه مصنوعی یک روش بسیار عالی برای جایگزینی آن ها می باشد. کاشت ایمپلنت نه تنها برای جای خالی دندان ها بهترین راه حل می باشد بلکه حمایت کننده استخوان فک نیز می باشد، در واقع زمانی که دندان از دست می رود به مرور استخوان فک نیز تحلیل رفته و امکان از دست رفتن آن نیز وجود دارد و ایمپلنت دندان می تواند بهترین جایگزین جهت جایگزینی دندان از دست رفته  و حمایت از استخوان فک باشد و اما سوالی که ممکن است ایجاد شود این است که آیا میشود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟ در واقع این سوال بیشتر مراجعه کنندگان به مطب است که موضوع مقاله امروز ما نیز می باشد. قبل از هرچیز برای کاشت ایمپلنت بهتر است که شرایط زیر را داشته باشید:

شرایط مورد نیاز جهت کاشت ایمپلنت

  • یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید.
  • بهداشت دهان و دندان مناسبی داشته باشید.
  • وجود استخوان کافی در فک برای حمایت از ایمپلنت ها الزامی است.
  • دندان آسیب دیده یا ریشه خراب جهت کشیدن داشته باشید.
  • داشتن سلام جسمی عمومی مناسب جهت کاشت ایمپلنت لازم است.
نمای ایمپلنت از کنار

ایمپلنت دندان

جهت کاشت ایمپلنت می توانید به بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید.

سوالات متداول ایمپلنت همه دندان ها

1ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟
پس از دست دادن دندانتان، کاشت ایمپلنت می تواند جایگزین مناسبی جهت از دست رفتن دندانتان باشدچراکه ظاهری همانند دندان های طبیعی دارد، از تحلیل استخوان جلوگیری می کند وهم این در صورت استفاده درست عمری طولانی می تواند داشته باشد.
2ایمپلنت دندان چه معایبی دارد؟
بعد از کاشت ایمپلنت درد و التهاب آن کمی آزاردهنده است و همچنین امکان بروز عفونت نیز وجود دارد و هزینه زیاد آن نیز از معایب کاشت ایمپلنت می باشد.
1
بله، در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت صحیح از ایمپلنت میتوان انتظار داشت تا به صورت مادام العمر استفاده شود.

 

آیا میشود همه دندان ها را ایمپلنت کرد؟

کاشت ایمپلنت در انواع مختلفی برای دندان های از دست رفته انجام می شود که هرکدام از آن ها بستگی به تعداد دندان از دست رفته دارد. انواع مختلف آن عبارت اند از:

  • کاشت یک ایمپلنت دندان

زمانی که یک دندان خودرا از دست می دهید، کاشت یک ایمپلنت می تواند بهترین جایگزین جهت دندان از دست رفته باشد و نیز جای ریشه دندان را نیز پر می کند. ایمپلنت می تواند مادام العمر استفاده شود و خیلی بهتر از سایر روش های دیگر  می باشد، حتی زمانی که دو دندان خود را از دست داده اید یکی از دندان ها را می توان ایمپلنت کرد و برای دیگری از پل دندان پزشکی استفاده شود.

کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت

  • کاشت دو ایمپلنت دندان

زمانی که سه دندان خود را از دست می دهید، بهترین روش این گونه است که دو دندان را می توان ایمپلنت کرد و دندان وسطی روکش شود و هنگامی که 4 دندان خود را نیز از دست می دهید از دو ایمپلنت استفاده می شود.

کاشت دو ایمپلنت دندان

جایگزینی سه دندان از دست رفته

  • کاشت سه ایمپلنت دندان

در صورتی که چهار دندان خود را از دست داده اید با کاشت سه ایمپلنت می توانید از دندان های از دست رفته پشتیبانی کنید.

  •  All-on-4

در صورتی که همه دندان های خود را از دست داده اید، در فک بالا و پایین می توانید از روش All-on-4 جهت کاشت دندان استفاده کنید. این روش بدین صورت است که برای کسانی که همه دندان های خود را در هرکدام از فک های پایین یا بالا از دست داده اند با کاشت چهار ایمپلنت انجام می شود که روش بسیار مناسبی برای کسانی که همه دندان های خود را در یک فک از دست داده اند می باشد ولی بعضی از افراد که استخوان فک متراکمی دارند، می توانند از 6 الی 8 ایمپلنت نیز استفاده کنند.

در صورت از دست دادن تمامی دندان های خود تعداد ایمپلنت مورد نیاز جهت کاشت دندان به عواملی مانند مقدار استخوانی که در فک موجود است، فکی که قرار است مورد درمان گیرد(فک بالا یا پایین)، سیستم عضلانی که بیمار هنگام جویدن دارد و پروتز ثابت یا متحرک که بیمار برای کاشت درخواست می کند این عوامل در تعداد کاشت ایمپلنت موثر می باشد.

کاشت ایمپلنت در یک فک کامل

ایمپلنت فک کامل

به طور کل برای جایگزینی کامل فک پایین 2تا6 ایمپلنت لازم است و جهت جایگزینی کامل فک بالا 4تا 8 ایمپلنت لازم است و برای جایگزینی تمامی دندان ها 8تا 14 ایمپلنت مورد نیاز است که این تعداد ایمپلنت به همراه پل دندانی نیز استفاده شود.

کاشت ایمپلنت در فک بالا

فک بالا نرم تر از فک پایین است و به دلیل وجود سینوس، کاشت ایمپلنت را دشوار می کند؛ پس از، از دست دادن دندان هرچه دیرتر جهت کاشت ایمپلنت اقدام کنید، سینوس ها گسترش میابند و شرایط را دشوار می سازند. هنگامی که بیمارانی که دندان های کامل فک بالای خود را از دست داده اند، جهت کاشت ایمپلنت مراجعه می کنند دندان پزشکان سعی می کنند از جراحی سینوس خودداری کنند و پایه ایمپلنت را در اطراف سینوس قرار می دهند.

در فک بالا کاشت 4 ایمپلنت مناسب است ولی حداکثر 8 ایمپلنت در فک بالا می توان کاشت.

کاشت ایمپلنت در فک پایین

استخوان های فک پایین بسیار متراکم تر از استخوان های فک بالا می باشند به همین دلیل ایمپلنت های کم تری در این فک کاشته می شود.

در فک پایین 2 تا 6 ایمپلنت جهت کاشت مناسب است ولی معمولا برای اینکه قوس کامل دندان های فک پایین متعادل شود، بهتر است که 4 ایمپلنت کاشته شود.

هزینه کاشت ایمپلنت

عوامل متعددی در هزینه ایمپلنت تاثیرگذار خواهد بود، مانند مقدار استخوان موجود در فک، تعداد ایمپلنت مورد نیاز جهت کاشت، ناحیه ای که نیاز به ایمپلنت دارد، ایمپلنت ثابت می باشد یا متحرک و مواردی دیگر مانند:

  • هزینه ایمپلنت

هزینه ایمپلنت هم بستگی به شرایط بیمار دارد هم موادی که در ایمپلنت استفاده می شوند.

  • شرایط بیمار

شرایط دندانی هر فرد، میزان تراکم استخوان ها، موقعیت جغرافیایی و وضعیت دندان، لیفت لثه، کشیدن دندان و بیهوشی همه این ها در قیمت تاثیر گذار است.

  • مواد ایمپلنت

عواملی مانند کشور سازنده ایمپلنت، کیفیت مواد و قطعات مورد استفاده، جراحی های لازم که باید انجام شود، هزینه دندان پزشک، تعداد ایمپلنت لازم و… همه این ها در قیمت کل تاثیر گذار می باشد که پس از مشاوره با دندان پزشک مشخص می شود.

سخن آخر

امیدواریم چنانچه دندان های خود را از دست داده اید، متوجه شده باشید که می توانید جهت ایمپلنت همه دندان ها اقدام کنید، در هر فکی که باشد فرقی نمی کند، فقط برای انجام این کار فورا اقدام کنید و سعی کنید دندان پزشک متبحر را جهت کاشت ایمپلنت پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =