logo aryam

کاشت ایمپلنت دو مرحله ای

ایمپلنت دو مرحله ای

کاشت ایمپلنت دو مرحله ای

کاشت ایمپلنت دو مرحله ای

یکی از بهترین راه هایی که میتوانید دندان های از دست رفته خود را جایگزین کنید، کاشت ایمپلنت است. ایمپلنت ها مانند دندان های اصلی عمل می کنند و در دهان به خوبی چفت می شوند همچنین استحکام آنها از سایر روش ها ترمیم دندان بیشتر است. از این رو بسیاری از افراد برای ترمیم جای دندان از دست رفته خود از ایمپلنت استفاده می کنند؛ ایمپلنت ها علاوه بر این که برای دندان های از دست رفته و یا شکسته استفاده می شوند برای زیبا سازی دهان هم استفاده می شوند و در رنگهای مختلف در بازار موجود می باشند و متناسب با دندان های شما می توانند در دهان شما کار گذاشته شوند. همچنین روش های کاشت ایمپلنت به دو صورت انجام می شود یکی روش ایمپلنت فوری و دیگری روش ایمپلنت دو مرحله ای که در این مقاله می خواهیم در مورد روش کاشت ایمپلنت دو مرحله ای صحبت کنیم و اطلاعاتی در اختیار شما بگذاریم.

کاشت ایمپلنت دو مرحله ای به چه صورت انجام می شود؟

در کاشت ایمپلنت دو مرحله ای جراحی لثه را شکافته و فیکسچر را در آن قرار می دهند که نیاز به یک دوره نقاهت 2 تا 4 ماهه دارد و بعد از این که لثه و استخوان فک به ایمپلنت جوش خورد و به خوبی در جای خود فیکس شد، دوباره نیاز است که جراحی دیگری بر روی دندان صورت بگیرد تا به وسیله آن روی فیکسچر باز شود همچنین بعد از این مرحله باید بلافاصله قالب گیری انجام شود و پروتز ها برای استقرار بر روی ایمپلنت ها آماده شوند.

انجام ایمپلنت دو مرحله ای

ایمپلنت دو مرحله ای چگونه انجام میشود؟

بنابراین بعد از این که جراحی دوم انجام شد و سر فیکسچر از زیر لثه بیرون آمد عملیات قالب گیری انجام می شود و تا دو هفته بعد پروتز ها آماده شده و بر روی ایمپلنت قرار میگیرند، اینگونه ایمپلنت گذاری را کاشت ایمپلنت دو مرحله ای می گویند.

ایمپلنت دو مرحله ای برای چه کسانی مناسب است؟

پروسه کاشت ایمپلنت یک پروسه تخصصی می باشد و باید آزمایشاتی توسط جراح انجام بگیرد تا روش پیشنهادی را به بیمار بگوید، این که از روش کاشت ایمپلنت دو مرحله ای استفاده شود و یا تک مرحله ای به این بستگی دارد که استخوان فک بیمار تا چه حد استحکام دارد و لثه بیمار در چه مدت زمانی جوش میخورد. همه این ها بسته به نظر پزشک و متخصص ایمپلنت صورت می گیرد.

تفاوت ایمپلنت دو مرحله ای و تک مرحله ای

در کاشت ایمپلنت تک مرحله ای تمامی پروسه در یک روز انجام می شود. به این صورت که ایمپلنت در داخل لثه قرار می گیرد و در استخوان پیچ میشود بعد از این که پزشک از استحکام آن اطمینان حاصل نمود قسمت تاجی بر روی ایمپلنت قرار می دهد تا از لثه بیرون بزند و نمایان باشد سپس پروتز را بر روی آن قرار می دهد.

ایمپلنت دو مرحله ای و تک مرحله ای

ایمپلنت دندان

در این روش بیمار در همان روز اول صاحب ایمپلنت دندان شده و ظاهر دندان های او به مانند قبل می شود، معمولا جراح متخصص ایمپلنت این کار را بلافاصله بعد از کشیدن دندان انجام می دهد و همانطور هم که گفتیم بسته به شرایط لثه و استخوان دارد که توان این کار را داشته باشند یا نه. اما تقریبا حاصل این دو روش کاشت ایمپنت یکی می باشد و در هر دو مورد بیمار راضی بوده است.

از این نظر که هر دو این روش ها تقریبا مشابه به همدیگر می باشند و تفاوت آنچنانی ندارند باید بهترین روش را برای کار گذاری ایمپلنت انتخاب کرد تا بعد از گذشت مدت زمانی دچار مشکل نشوید و آسیب های دیگری به فک و لثه تان وارد نشود.

تاثیر استخوان فک بر روش کاشت ایمپلنت

تا اینجا تقریبا با دو روش کاشت ایمپلنت دو مرحله ای و تک مرحله ای آشنا شده اید. در کاشت ایمپلنت تک مرحله ای بعد از پیچ کردن ایمپلنت داخل فک استخوان یک میله تاجی شکل بر روی ان قرار می دهند و به صورت نمایان از لثه بیرون می زند و پروتز را هم سریعا بر روی آن قرار می دهند.

ارتباط استخوان فک با ایمپلنت

تاثیر استخوان فک بر روش ایمپلنت گذاری

در روش دو مرحله ای هم ایمپلنت را داخل استخوان فک پیچ می کنند اما می گذارند که لثه کاملا خوب شود و روی ایمپلنت را بپوشاند بسیاری از پزشکان این روش را دارای استحکام بیشتری میدانند زیرا به استخوان فک زمان بیشتری میدهید تا خودش را ترمیم کند و به درستی با ایمپلنت فیکس شود و آن را مانند یک دندان معمولی در خود نگه دارد. در پروسه ایمپلنت گذاری بافت استخوانی خیلی مهم است، هر دوی این روش ها مزایا و معایب خود را دارند. پس با توجه به نظر پزشکتون پیش بروید.

مزایای کاشت ایمپلنت تک مرحله ای

درست است که کاشت ایمپلنت دو مرحله ای زمان بیشتری را در اختیار استخوان فک قرار می دهد تا خودش را ترمیم کند اما در بسیاری مواقع باید برای جلوگیری از تحلیل لثه و تخریب استخوان فک به دلیل نبود دندان از کاشت ایمپلنت تک مرحله ای استفاده کرد تا در سریعترین زمان ممکن جای دندان خالی پر شود و از عوارض احتمالی جلوگیری شود همچنین چون در این روش بیمار یک روزه دندانش ترمیم می شود ظاهر بهتری برای او ایجاد می شود .

ایمپلنت تک مرحله ای

ایملپنت نک

جمع بندی

ایمپلنت گذاری یک روش مناسب و قابل اطمینان برای ترمیم جای دندان از دست رفته است از این رو بسیاری از افراد از این روش استفاده می کنند تا جای دندان های از دست رفته خود را ترمیم کنند و ظاهری جدید به دهان خود بدهند ایمپلنت ها در بازار انواع مختلفی دارند و متناسب با کیفیتشان قیمتشان هم تغییر می کند.

بهترین ایمپلنت ها ساخت کارخانه ایمپلنت سازی اشترومن است. که خب قاعدتا قیمت بالایی هم دارد اما دوام و کیفیت آن بسیار بالا می باشد.

در هر دو روش ایمپلنت گذاری بیمار می تواند نوع و جنس ایمپلنت خود را خودش انتخاب کند اما تشخیص به کار گیری روش ایمپلنت دو مرحله ای و یا تک مرحله ای بر عهده جراح متخصص ایمپلنت میباشد.

سوالات متداول کاشت ایمپلنت دو مرحله ای

  • کاشت ایمپلنت دو مرحله ای چگونه انجام می شود؟
    در ایمپلنت دو مرحله ای جراحی لثه را شکافته و فیکسچر را در آن قرار می دهد که نیاز به یک دوره نقاهت 2 تا 4 ماهه دارد. و بعد از این که لثه و استخوان فک به ایمپلنت جوش خورد و به خوبی در جای خود فیکس شد دوباره نیاز است که جراحی دیگری بر روی دندان صورت بگیرد تا به وسیله آن روی فیکسچر باز شود و پروتز بر روی آن قرار بگیرد.
  • تفاوت کاشت ایمپلنت تک مرحله ای و دو مرحله ای در چیست؟
    در ایمپلنت گذاری تک مرحله ای ایمپلنت داخل لثه قرار میگیرد و تاج ان بیرون از لثه می باشد اما که پروتز به راحتی بر روی ان قرار میگیرد. اما در ایمپلنت گذاری دو مرحله ای نیاز است که در یک دوره 2 تا 4 ماهه لثه ترمیم پیدا کند و کاملا جوش بخورد.
  • برای کاشت ایمپلنت بیش کی برویم؟
    ایمپلنت گذاری یک کار تخصصی میباشد و برای این که از یک کار خوب و با کیفیت برخوردار باشید باید پیش متخصص ایمپلنت بروید دکتر آریام با داشتن کادری مجرب و بروز ترین تجهیزات در خدمت شما می باشد. می توانید کیفیت را احساس کنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =