logo aryam

هزینه کاشت دندان بریج

کاشت بریج دندان

هزینه کاشت بریج دندان

بریج (پل دندانی)

دیگر لازم نیست نگران جای خالی دندان افتاده تان و جوری که ممکن است به نظر برسد باشید. ما اعتماد به نفس از دست رفته شما رو به شما بر می گردانیم، تنها کافیست با کاشت بریج دندان جای خالی دندانتان را پر کنیم تا دقیقا مانند دندان های دیگرتان به نظر برسد.

بریج دندان، دندانی مصنوعی (pontic) است که با تکیه بر دندان های مجاور گپ ایجاد شده در محل موردنظر کاشته می شود. جنس های مختلفی مانند پروسلین، آلیاژهای فلزی، طلا و یا سرامیکی از این بریج های دندانی در دسترس هستند که مناسب ترین آنها متناسب با دندان های شما برایتان انتخاب می شود. در انتها در رابطه با هزینه کاشت دندان بریج توضیحاتی می دهیم.

4 روش معمول کاشت بریج دندان

  1. سنتی (Traditional) در این روش هر دو دندان طرفین گپ، باید سالم باشند تا جهت کاشت بریج، دندان ها را تراش داده تا به فرم قالب مورد استفاده جهت کاشت در بیایند.
  2. کانتی لور (Cantilever) در این روش کافی است یکی از دندان های مجاور گپ سالم باشد. همان یک دندان را تراش داده و قالب مناسب را طراحی می کنند.
  3. مری لند (Maryland) در روش مری لند تراشی در ناحیه تاج دندان ها اتفاق نمی افتد، به مقدار کمی از پشت دندان های مجاور را تراشیده و قالب را جاسازی می کنند. این روش آسیب کمتری به دندان های مجاور می رساند.
  4. بریج پشتیبانی شده با ایمپلنت (Implant-supported) ممکن است بیمار دندان مجاور سالمی نداشته باشد یا بیش از یک گپ موجود باشد که در این صورت می توان از ایمپلنت دندان بهره برد. ایمپلنت کاشته شده بریج دندان را در جای خود محکم و ثابت نگه می دارد.
روش های کاشت بریج دندان

کاشت بریج دندان

دلایل لزوم کاشت بریج دندان

  • اگر دندان به شدت پوسیده ای دارید که یا خودش می افتد یا توسط دندان پزشک کشیده می شود
  • آسیب شدید به دندان جوری که قابل ترمیم نباشد
  • عمق پوسیدگی و خرابی دندان به حدی باشد که پر کردن دندان و یا کانال زدن به سمت ریشه جوابگو نباشد

در این صورت شما مستعد استفاده از بریج های دندانی هستید.

مزایای کاشت بریج دندان

  • بازیابی لبخند شما
  • تسهیل صحبت کردن و تلفظ راحت تر
  • پخش نیروی وارده بر دندان ها
  • امکان پذیر کردن عمل جویدن
  • پر کردن جای خالی دندان افتاده
  • هزینه کمتر نسبت به ایمپلنت

معایب کاشت ایمپلنت دندان

  • امکان پوسیدگی دندان های تراشیده مجاور
  • در روزهای اول پس از کاشت، اندکی حساسیت در دندان ها
  • احتمال ابتلا به بیماری های لثه ای

هرچند معایب توضیح داده شده، با یک بهداشت دهانی مناسب و مراقبت های روزانه کاملا قابل پیشگیری هستند.

پروسه کاشت

به دو مراجعه به دندان پزشکی مورد نظر احتیاج است.

  1. در اولین مراجعه دندان ها و موقعیت گپ موردنظر بررسی می شود و دندان های مجاور قالب گیری می شوند تا بریج دندانی متناسب با قالب و با رنگ مشابه با سایر دندان ها طراحی و ساخته شود.
  2. در مراجعه ی دوم، بریج دندانی ساخته شده در جایگاه موردنظر کاشته می شود.
مراقبت از بریج دندان

پروسه کاشت بریج دندان

مراقبت های پس از کاشت

همانطور که گفتیم مراقبت های روزانه از دندان ها امری مهم و ضروری جهت جلوگیری از ابتلا به انواع عفونت ها و بیماری های مربوط به لثه و همینطور افزایش طول عمر و دوام بریج دندانی، است.

پس در ابتدا از دندانپزشک متخصص خود در رابطه با بهترین روش برای مراقبت از دندان های خود مشورتی داشته باشید.

مراقبت های معمول شامل

  • مسواک زدن حداقل دوبار در روز
  • استفاده از نخ دندان مخصوص به طور روزانه
  • استفاده از دهان شویه های مخصوص به طور روزانه

دوام بریج دندان

طول عمر بریج بستگی به نحوه کاشتش در دندان و نحوه مراقبت بیمار دارد که به طور معمول در حدود 5 تا 15 سال دوام دارد که با مراقبت کامل و صحیح می توان طول عمر بریج دندان را افزایش داد و پس از اینکه بریج فعلی دیگر قابل استفاده نبود باید تعویض شود. سعی کنید چک آپ های منظم با دندانپزشک متخصصتان را حفظ کنید.

هزینه کاشت بریج دندان

همانطور که گفتیم بریج دندان دارای جنس های مختلفی اعم از پروسلین، آلیاژهای طلا یا فلزی، سرامیکی و …است که متناسب با هر جنس و تعداد دندان های درگیر در کاشت، هزینه متفاوت خواهد بود. هزینه ای که در ابتدا برای کاشت بریج دندان می پردازید متفاوت با هزینه ای خواهد بود که در آینده برای تعویضش می پردازید. موقعیت دندان مورد نظر نیز در مقدار هزینه ی کاشت، تاثیرگذار است. اگر ناچار به انجام روش کاشت بریج به همراه ایمپلنت دندان بودید هزینه ی ایمپلنت دندان نیز به طور جداگانه محاسبه خواهد شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − دوازده =