logo aryam

هزینه بریج دندان چقدر است

هزینه بریج دندان

هزینه بریج دندان چقدر است

بریج دندان

بریج دندان و یا همان پل دندان همانند پلی بر روی جای خالی دندان افتاده تان عمل می کند. از پل دندان هم برای جایگزینی یک دندان افتاده و هم چندین دندان افتاده استفاده می کنند.

بریج دندان برای کاشته شدن و قرار گیری در گپ ( جای خالی ای که دندان سالمتان در آن جا قرار داشت) به یک و یا دو دندان مجاور گپ تکیه می کند، به عبارتی دندان های مجاور بریج را ساپورت و حمایت می کنند. این یک توضیح پایه در رابطه با پل دندان است، پل های دندانی می توانند متناسب با موقعیت گپی که در آن قرار می گیرند، تعداد بریج مورد نیاز و مواد سازنده شان انواع مختلفی داشته باشند.

بریج دندان نیز مانند هر جایگزین دندان دیگری دارای مزایا و معایبی است، در ادامه در این رابطه توضیحاتی را ارائه داده ایم.

پل دندان

بریج دندان

انواع بریج دندان

انواعی از بریج های دندانی وجود دارند که دندانپزشک متخصص شما ممکن است از آن ها استفاده کند. بریج های دندانی سنتی، مریلند، کانتی لور و بریج های ساپورت شده با ایمپلنت دندان.

پروسه کاشت بریج دندان

در ابتدا مشاوره ای با دندانپزشک متخصصتان در رابطه با انتخاب پل دندان مناسب و پروسه ای که در پی خواهید داشت انجام می دهید و یک برنامه منظم برای مراجعاتتان به دندانپزشکی تنظیم می کنید.

در جلسه اول دندانپزشک دندان هایتان را چک می کند، پس از بررسی های لازم، مینای دندان و یا دندان های مجاور تراشیده می شوند تا فیت تاج دندان مصنوعی شوند. سپس قالبی از دندان های مجاور گپ تهیه شد تا بریج، دندان مصنوعی و تاج ها از بهترین مواد و با رنگی کاملا مشابه با دندان های دیگرتان ساخته شوند.

شما به یک جلسه مراجعه دیگر به دندانپزشکی احتیاج دارید، در این زمان دندانپزشک متخصص ایمپلنت، قالبی متحرک و قابل در آوردن در دهانتان قرار می دهد تا هم جای خالی دندان افتاده پر شود و هم مصرف مواد غذایی برایتان ساده تر شود.

در جلسه دوم ویزیت، قالب موقتی در آورده و بریج دندان ثابت و دائمی جایگزینش می شود. بریج می تواند از جنس پورسلین، فلز و یا هر دو باشد. سپس پس از کاشت توسط دندانپزشک بررسی می شود که از جهت فیت بودن بریج با دندان وعدم احتیاج به تراشیدن بیشتر دندان های مجاور اطمینان حاصل کند. در این دو جلسه کار کاشت بریج دندان شما خاتمه می یابد و فقط کافیست پس از آن مدتی برای بررسی و چک آپ های مورد نیاز به دندانپزشکی مراجعه کنید.

هزینه بریج دندان چقدر است

سوالی که برای هر بیماری پیش می آید این است که هزینه بریج دندان چقدر است. هزینه بریج دندان را فاکتورهایی مشخص می کنند که در زیر آن ها را به اختصار آورده ایم:

  • مواد سازنده بریج
  • ساخت بریج در آزمایشگاه و یا مطب
  • نوع پل دندان
  • تخصص، تبحر و موقعیت مطب دندانپزشک
  • بیمه
بریج دندان

هزینه بریج دندان

طول عمر بریج دندان

این که یک پل دندانی تا چه زمانی عمر می کند به نوع آن، کیفیت انجام پروسه کاشت بریج و نحوه ای که بدنتان به آن پاسخ و واکنش نشان می دهد، بستگی دارد.

هر چه مراقبت شما از دندان هایتان بیشتر باشد و بهتر بهداشت دهانی تان را رعایت کنید طول عمر بریج دندانتان هم به همان نسبت افزایش می یابد.

درد پس از کاشت بریج دندان

سوالی که در رابطه با کاشت بریج دندان مطرح می شود درد هنگام پروسه کاشت و پس از آن است. در هنگام انجام پروسه دندانپزشک از داروهای بی حس کننده استفاده می کند، منتها طبیعتا پس از پروسه تا مدت زمان کوتاهی در ناحیه دندان و فک درد احساس خواهید کرد. این احساس درد در هر فردی متناسب با شرایطش متفاوت است.

مراقبت از بریج دندان

برای مراقبت از پل دندان باید با آن دقیقا همانند دندان های سالم دیگرتان رفتار کنید، به طور مرتب مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. منتها به دلیل اینکه پل دندان یک دندان مصنوعی است شاید نیاز باشد که مسواک مخصوصی نیز تهیه کنید.

پل دندان

مراقبت از بریج دندان

بریج دندان ناموفق

اگر شما هر یک از موارد زیر را در خودتان مشاهده می کنید احتمالا کاشت بریج دندانتان ناموفق بوده و آن را از دست داده اید:

  • حرکت بریج در هنگام لمس شدن
  • حساسیت شدید دندان ها و لثه ها
  • مشکلات هنگام جویدن
  • طعم بد دهان
  • احساس ناراحتی هنگام قرار گیری بریج در گپ

سخن آخر

پل دندان گزینه مناسبی جهت جایگزینی دندان افتاده و یا پوسیده تان است. از دیگر جایگزین ها می توان به ایمپلنت دندان اشاره کرد که جز بهترین و فوق العاده ترین جایگزین ها است. به این نکته توجه کنید که جهت کاشت دندان مصنوعی تان حتما به بهترین متخصص ایمپلنت تهران جهت گرفتن بهترین نتیجه مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =