logo aryam

نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان

نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان پ

نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان پ

امروزه بسیاری از افراد برای زیبایی دندان‌های خود به کامپوزیت کردن دندان‌هایشان می‌پردازند، بهتر است بدانید که پولیش کردن دندان بعد از کامپوزیت نیز یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید، به طور کلی کامپوزیت دندان‌ها به مرور زمان و دلایل متعددی دچار تغییر رنگ می‌شوند که برای جلوگیری و زیبا کردن آن باید از پولیش دندان استفاده کرد؛ ما در این مطلب نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان را برای شما شرح داده ایم.

اهمیت پولیش کامپوزیت دندان

پولیش کردن دندان‌های کامپوزیت شده نه تنها به جرم زدایی دندان ها کمک می‌کند بلکه روی ریشه دندان ها نیز تاثیر بسیار خوب و مثبتی دارد، برای پولیش کردن دندان های کامپوزیت شده خود ابتدا باید به یک متخصص ایمپلنت مراجعه کنید که در ادامه تمام مراحل پولیش کردن کامپوزیت دندان را برای شما شرح داده ایم تا بتوانید با خیال راحت به انجام این کار بپردازید.

نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان

پولیش کامپوزیت دندان

نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان

به طور کلی پولیش کردن دندان‌های کامپوزیت شده به دو روش تک مرحله‌ای و چند مرحله‌ای انجام می‌شود، به طور کلی پولیش دندان تک مرحله‌ای در مدت زمان بسیار کمی انجام می‌شود اما در پالیش دندان چند مرحله‌ای تمام مراحل کانتورینگ، پولیشینگ و فینیشینگ به صورت جداگانه و با ابزار های مخصوص و مناسب صورت می‌گیرد.

بهتر است بدانید که پولیش دندان چند مرحله‌ای ماندگاری بیشتری دارد، برای انجام این کار از ابزار های چرخشی پولیش استفاده می‌شود. پاکسازی دندان در هنگام پولیش از اهمیت بالایی برخوردا است که برای انجام این کار از خمیر مخصوص پالیش استفاده می‌شود.

هزینه پالیش کامپوزیت چقدر است؟

معمولا هزینه پالیش کردن دندان‌های کامپوزیت شده مناسب و کم است اما نکات بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان بر قیمت پولیش دندان‌های شما تاثیر بگذارد، به طور کلی نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان، دکتر متخصص و … تاثیر بسیار زیادی بر قیمت پالیش دارد.
هزینه پولیش کامپوزیت دندان معمولا از 300 تومن به بالا شروع می‌شود که برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

مزایای پولیش کردن دندان کامپوزیت

به طور کلی پولیش کردن دندان‌ها بعد از کامپوزیت دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد که این مزایا شامل موارد زیر است:

  1. زیبا شدن و شفاف شدن دندان ها
  2. مراقب از مینای دندان
  3. از بین رفتن میکروب‌های موجود در میان دندان
  4. لبخند زیبا و سفید
  5. جلوگیری از بیماری های لثه
  6. حذف لکه های موجود بر روی کامپوزیت

ابزارهای مورد نیاز پالیش کامپوزیت چیست؟

برای انجام پالیش دندان کامپوزیت شده، ابزارهایی بکار گرفته می‌شود که به طور کلی این ابزارها شامل الماس های فشینگ، خمیر مخصوص، پونیت ها، تیغ کانتورینگ و دیسک ها می‌باشد که در ادامه به بررسی و ویژگی این ابزارها پرداخته ایم:

ابزار پولیش دندان

انواع ابزار های مناسب پولیش دندان

الماس فشینگ پولیش

از این الماس‌ها برای پولیش کردن دندان های کامپوزیت شده استفاده می‌شود که این الماس‌ها در اندازه و سایزها مختلف طراحی و ساخته شده اند.

نوارها و دیسک پالیش دندان کامپوزیت شده

بار استفاده از این ابزار می‌توان به به مرتفع ساختن کامپوزیت کمک کردن و تمام ناصافی‌های کامپوزیت را از بین برد، برای ترمیم کامپوزیت استفاده از این ابزار از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی خمیر پالیش کامپوزیت

همان طور که اشاره شد برای بازسازی کامپوزیت دندان از خمیر پولیش استفاده می‌شود که این خمیر باید از ویژگی هایی برخوردار باشد که در ادامه آن‌ها را نام برده ایم:

  • قابب استفاده بودن برای تمام پالیش‌های دندان
  • برخوردار بودن از هندلینگ ساده
  • ویسکوزیته متوسط
  • به وجود آوردن سطح شفاف و صاف

پونیت مناسب کامپوزیت دندان

به طور کلی این وسیله را نیز می‌توان در اندازه و سایزهای مختلفی مشاهده کرد، این پونیت ها دارای سری لاستیکی و چرخدار می‌باشد که به شفاف شدن کامپوزیت دندان کمک بسیار زیادی می‌کند.

پولیش کردن کامپوزیت دندان با تیغ کانتورینگ

برای پولیش کردن دندان کامپوزیت شده از انواع تیغ های کارباید استفاده می‌شود و اکثرا حاشیه های نرم لثه را با این وسیله احیا می‌کنند.

مراقبت های کامپوزیت دندان بعد از پولیش

باید توجه داشته باشید که بعد از پولیش کردن کامپوزیت دندان‌های خود باید به نکاتی توجه داشته باشید تا از کدر شدن و یا ایجاد لک مجدد در کامپوزیت‌های خود جلوگیری کنید؛ در ادامه نکاتی را برای شما عزیزان شرح داده ایم تا با رعایت کردن آن‌ها به افزایش عمر پالیش کامپوزیت کمک نمایید:

  • مصرف نکردن انواع دخانیات مانند سیگار
  • رعایت بهداشت دهان و دندان‌ها
  • استفاده از مسواک های نرم برای جلوگیری از خراشیدگی کامپوزیت
  • مصرف نکردن غذاها و نوشیدنی های رنگدار
  • درمان دندان قروچه
مراقبت کامپوزیت دندان با پولیش

مراقبت های دندان کامپوزیت شده

خلاصه مطلب

امروزه بسیاری از افراد به کامپوزیت کردن دندان‌های خود پرداخته اند، باید توجه داشته باشید که بعد از انجام کامپوزیت پولیش کردن دندان‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد که ما در این مطلب به نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان پرداخته ایم.

سوالات متداول نحوه پولیش کردن کامپوزیت دندان

 

Rate this post
1پولیش کردن دندان های کامپوزیت شده چه فوایدی دارد؟
بهتر است بدانید که پولیش دندان کامپوزیت شده فواید بسیار زیادی همچون زیبا شدن دندان و لبخند افراد، جلوگیری از ایجاد بیماری های لثه، افزایش طول عمر کامپوزیت و  ... دارد.
2هزینه پولیش دندان کامپوزیت شده چقدر است؟
به طور کلی هزینه پولیش دندان هایی گه دارای کامپوزیت می‌باشند متغیر است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت پولیش دندان می‌توانید با کارشناسان سایت تماس گرفته و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.
3برای پولیش دندان از چه ابزارهایی استفاده می‌شود؟
ابزارهایی همچون انواع خمیر ها، پونیت، الماس فشینگ، نوار مخصوص، دیسک و تیغ مخصوص برای پولیش دندان مناسب می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + شانزده =