logo aryam

معرفی بلیچینگ دندان خانگی

بلیچینگ دندان

همه چیز درمورد بلیچینگ خانگی دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

دغدغه و مشکل خیلی از افراد امروزه داشتن دندان های زیبا، یکنواخت و سفید است. روش های مختلفی برای از بین بردن ایرادات دندان از جمله زردی دندان وجود دارد. روش هایی مثل استفاده از خمیر دندان های سفید کننده، کامپوزیت کردن دندان، ژل ها و همچنین استفاده از بلیچینگ دندان خانگی می توان برای سفید کردن دندان استفاده کرد؛ ما در ادامه مطلب به معرفی بلیچینگ دندان خانگی به طور کامل پرداخته ایم.

زرد شدن دندان علت های مختلفی دارد از جمله بیماری، استعمال زیاد دخانیات، مصرف برخی از مواد غذایی نامناسب و خیلی موارد دیگر که باعث زرد شدن دندان ها می شود. این نکته را فراموش نکنید برای استفاده از بلیچینگ اگر به توصیه های پزشک توجه کنید، قطعا رضایت بیشتری از انجام بلیچینگ خواهید داشت.

بلیچینگ دندان خانگی

معرفی بلیچینگ دندان خانگی

نکات مهم قبل از استفاده از بلیچینگ دندان

این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از بلیچینگ دندان خانگی فقط برای دندان های طبیعی موثر است .اگر دندان های شما روکش شده و یا کامپوزیت است استفاده از بلیچینگ تاثیری بر روی دندان های شما نخواهد گذاشت. برای استفاده از بلیچینگ دندان های شما نباید مشکلی داشته باشد. دندان ها باید کاملا سالم باشد تا مشکل و عوارضی برای دندان ها ایجاد نشود.

حتما قبل از انجام بلیچینگ به پزشک مراجعه کنید تا دندان های شما را معاینه کند.اگر قصد دارید از بلیچینگ برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید قبل از خرید بلیچینگ میزان زردی و حساسیت دندان های خود را در نظر داشته باشید.که می توانید از پزشک در این مورد کمک بگیرید.

نحوه استفاده از بلیچینگ دندان در خانه

برای استفاده از بلیچینگ دندان خانگی یک سری روش ها وجود دارد. که قبل از استفاده باید این روش ها را در نظر داشته باشید.

  • قبل از انجام بلیچینگ فراموش نکنید که حتما از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.
  • ماده بلیچینگ را در داخل تری قرار دهید.
  • حتما قبل از استفاده از تری به خوبی آن را تمیز کنید.
  • مدت زمان قرار گیری تری در دهان حداقل دو ساعت است.در حین استفاده ممکن است مقداری از بلیچینگ خارج شود با دستمال می توانید مواد را پاک کنید.
  • پس از برداشتن تری بهتر است مسواک بزنید.
  • در زمان استفاده از بلیچینگ مواد غذایی مصرف نکنید.

استفاده از بلیچینگ در خانه، از نظر مالی بسیار مناسب است .و نیازی به پرداخت هزینه های زیاد نیست. همچنین نیازی نیست در طول ماه چندین دفعه به پزشک مراجعه کنید بلکه تعداد دفعات مراجعه بسیار کمتر است.

روش های متفاوت بلیچینگ دندان خانگی

روش های متفاوتی برای بلیچینگ و سفید کردن دندان وجود دارد.برای سفید کردن دندان می توانید از ژل ها و قلم های سفید کننده حاوی بلیچینگ استفاده کنید.که با کمک مسواک ژل را بر روی دندان قرار دهید و به مدت یک هفته می توان از این ژل ها و قلم ها استفاده کرد. و شاهد سفید شدن دندان بعد از یک هفته خواهید. بود.همچنین می توان از خمیر دندان های سفید کننده نیز استفاده کرد البته اثر بخشی این خمیر دندان ها نسبت به استفاده از بلیچینگ دندان خانگی بسیار کمتر است.روش دیگری که می توانید برای سفید کردن دندان استفاده کنید قالب های سفید کننده دندان حاوی بلیچینگ هستند که به صورت روزانه و مدت زمانی مشخص می توان استفاده کرد.

سفید کردن دندان با بلیچینگ دندان خانگی

روش های بلیچینگ دندان

مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان به چه صورت است؟

پس از اتمام مراحل بلیچینگ دندان خانگی مراقبت هایی باید صورت گیرد.توجه کردن به این مراقبت ها و نکات باعث اثربخشی بیشتر در دوام بلیچینگ دندان خواهد شد.

  • به هیچ عنوان پس از انجام بلیچینگ از استعمال دخانیات استفاده نکنید.
  • تا چند روز سعی کنید از مواد غذایی مناسب استفاده کنید. تا باعث تغییر رنگ در دندان نشود.
  • از نسکافه، چایی و قهوه استفاده نکنید.
  • دندان های خود را با آب گرم بشویید.

حتما مسواک بزنید و از خمیر دندان مناسب استفاده کنید.

  • چند روز بعد از انجام بلیچینگ دندان خانگی به پزشک مراجعه کنید.تا کنترل های لازم صورت گیرد.
بلیچینگ خانگی دندان

مراقبت از بیچینگ دندان خانگی

سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد. بلیچینگ دندان خانگی برای درمان زردی و سفید شدن دندان بسیار موثر است.و شما هزینه کمتری را پرداخت خواهید کرد که این یک نکته مثبت در بلیچینگ های خانگی است.
قبل و بعد استفاده از بلیچینگ یک سری توصیه ها و نکاتی وجود دارد که شما باید این نکات را در نظر داشته باشید، فراموش نکنید که برای استفاده از بلیچینگ باید دندان های شما سالم باشد؛ برای انجام این کار حتما به پزشک مراجعه کنید تا بررسی های لازم را انجام دهید. ما در این مطلب به معرفی بلیچینگ دندان خانگی پرداخته و آن را به طور کامل شرح داده ایم.

سوالات متداول معرفی بلیچینگ دندان خانگی

  1. برای ماندگاری بیشتر بلیچینگ چه اقداماتی لازم است؟
    برای اینکه بلیچینگ دندان دوام بیشتری را داشته باشد انجام دادن یک سری روش ها در ماندگاری بلیچینگ موثر است. مواد غذایی مناسبی را استفاده کنید که باعث تغییر رنگ دندان نشود سعی کنید قهوه، نوشابه و چای کمتر مصرف کنید.همچنین به بهداشت دهان خود اهمیت دهید. مسواک زدن و استفاده از خمیر دندان مناسب همچنین کشیدن نخ دندان را در طول روز فراموش نکنید.
  2. چه مواردی قبل از استفاده بلیچینگ مهم است؟
    اگر دندان های شما کامپوزیت شده و یا روکش دارد بدانید که استفاده از بلیچینگ تاثیر زیادی در سفیدی دندان نخواهد گذاشت.بلیچینگ مناسب دندان های طبیعی است.قبل از استفاده از بلیچینگ دندان های شما نباید پوسیده و یا خراب باشد. باید ایرادات مربوطه را برطرف کنید چرا استفاده از بلیچینگ نیازمند دندان های سالم است.
  3. بعد از انجام بلیچینگ چه کارهایی را نباید انجام داد؟
    بعد از انجام بلیچینگ به هیچ عنوان از استعمال دخانیات سیگار و یا قلیان استفاده نکنید، تا چند روز سعی کنید از چای، قهوه و نوشابه استفاده نکنید،همچنین در حین انجام بلیچینگ مواد غذایی مصرف نکنید.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 1 =