logo aryam

ش

ایمپلنت دندان

مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان

مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از راه های است که با استفاده از آن می توانید دندان هایی جدید داشته باشید و از آن ها مانند دندان های اصلی خود استفاده کنید. البته الزام این مسئله این است که اینپلنت توسط فردی که فوق تخصص ایمپلنت دندان باشد صورت بگیرد. بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلف مانند خرابی دندان، بیماری، ژنتیک و تصادفات دندان های اصلی خود را از دست بدهند اما با استفاده از این روش می توانند به راحتی دندان هایی جدید داشته باشند. این کار راه های متفاوتی دارد که از مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان می توان به روش هایی مانند پیوند استخوان اشاره کرد.

این روش در هر مرکزی ایجاد نمی شود و برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید می بایست به مرکز های بسیار معتبر بروید و در آن ها به این روش ایمپلنت را انجام دهید.

بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند ایمپلنت را انجام دهند از راه های بسیار سخت تر و گاهی اوقات خطرناک تر استفاده می کردند که از این راه ها می توان به جراحی برای ایمپلنت اشاره کرد.

جراحی امروزه کمتر انجام می شود و این عمل در مواقعی کاربرد خواهد داشت که استخوان فک افراد دارای تراکم استخوانی کم بوده باشد و افراد با جراحی و پیوند استخوان ای عمل را میسر می کنند.

روش سلول های بنیادی برای ایمپلنت دندان چیست؟

از مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان می توان به روش سلول های بنیادی اشاره کرد که در این روش با استفاده از سلول های بنیادی باعث می شوند که یک دندان جدید برای شما ایجاد شود. این روش در برخی حیوانات به صورت طبیعی وجود دارد.

به عنوان مثال در نوعی از کوسه ها می توان این روش را دید که به صورت طبیعی وجود دارد و آن ها دندان های بسیار زیادی ایجاد می کنند و اگر یکی از دندان ها بیفتد به سرعت جایگزین می شود.

مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان

روش سلول های بنیادی برای امپلنت دندان چیست

این روش در حال حاضر در بعضی از کشور ها در حال انجام می باشد و در فاز آزمایشی است اما اگر این روش ایجاد شود دیگر می توانید به راحتی ایمپلنت دندان را انجام دهید.

در این روش اگر دندان های شما بیفتد یا خراب شود می توانید ان ها را بکشید و به جای آن دندانی جدید رشد خواهد کرد اما قبل از این کار می بایست عمل پیوند سلول های بنیادی را انجام دهید تا بدن شما بتواند از این سلول ها برای ایجاد یک دندان جدید استفاده کند و آن را رشد دهد.

عملکرد سلول های بنیادی چگونه است؟

عملکرد روش سلول های بنیادی برای کاشت ایمپلنت دندان به این صورت می باشد که پزشکان این سلول را در بافت فک و لثه شما قرار می دهند و این سلول می تواند باعث رشد دیگر سلول ها شود و یک دندان جدید به وجود می آید.

اما حقیقتا سلول بنیادی چیست؟
سلول بنیادی به سلول هایی گفته می شود که توسط آن ها سلول های دیگر رشد پیدا می کنند و از آن ها می توان برای رشد یک اندام یا یک عضو استفاده کرد. این سلول ها در دوران جنین باعث رشد جنین می شوند و در واقع دی ان ای رشد در آنها قرار دارد و باعث می شوند یک عضو بعد از اسیب دیدگی خود را بازسازی کند، این سلول ها در عمق بافت وجود دارند و برای اینکه بتوانیم به آنها دست پیدا کنیم باید به عمق بافت برویم.

ایجاد دندان با سلول های بنیادی

عملکرد سلول های بنیادی چگونه است

همچنین این سلول ها ظاهری شبیه به سلول های عادی دارند و برای دستیابی به آن ها بسیار سخت خواهد بود.

دانشمندان و محققان در تلاش هستند که این سلول ها را بازسازی کنند و آنها را در آزمایشگاه ها تولید کنند تا بتوانند هم در دندان پزشکی و هم حوزه های دیگر از آنها استفاده کنند. این روش مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان می باشد که در حال حاضر در دست انجام است و اگر به موفقیت برسد دیگر از راه های سخت و زیان آور مانند جراحی کاشت ایمپلنت دندان استفاده نخواهد شد.

مزایای سلول های بنیادی در کاشت ایمپلنت دندان

روش سلول های بنیادی دارای مزایای بسیار زیادی برای کاشت دندان خواهد بود و از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر از سلول های بنیادی استفاده شود دیگر لازم به عمل های جراحی نمی باشد و بافت لثه های شما می توانند به صورت خودکار دندانی جدید را ایجاد کنند و از این رو این روش ساده ترین راه برای کاشت ایمپلنت محسوب می شود. در این روش اگر تراکم استخوانی افراد کم باشد می توانید سلول های بنیادی را به بافت استخوان فک وارد کنید تا تراکم استخوانی آنها بیشتر شود.

سفیدی دندان های با سلول های بنیادی

مزایای سلول های بنیادی در کاشت ایمپلنت دندان

دندانی که در این روش برای شما ایجاد می شود کاملا طبیعی خواهد بود و از پیچ و پین دیگر خبری نخواهد بود. از این دندان می توانید تا آخر عمرتان استفاده کنید و درست مانند دندان های اصلی شما می باشند. این روش مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان است و هزینه و وقت شما را کاهش خواهد داد.

سخن آخر

در نهایت باید گفت که سلول های بنیادی یکی از راه های بسیار راحت برای کاشت ایمپلنت دندان هستند اما دستیابی به سلول های بنیادی است که کار را برای محققان سخت کرده است.

این روش هنوز در فاز آزمایشگاهی می باشد ولی آزمایش هایی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده نتیجه بخش بوده و می توان با استفاده از این روش دندان هایی طبیعی داشته باشید.

مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان سلول های بنیادی می باشد که با استفاده از آن می توانید دندان هایی درست مانند دندان های اصلی خود داشته باشید و تا آخر عمر از آن ها استفاده کنید این دندان ها بعد از این که دندان اصلی شما از بین برود شکل می گیرند و جای آن را پر می کنند.

سوالات متداول مدرن ترین راه کاشت ایمپلنت دندان

Rate this post
1بهترین راه کاشت ایمپلنت دندان چیست؟
بهترین راه کاشت ایمپلنت دندان در حال حاضر استفاده از روش بدون جراحی می باشد که این کار با سوراخ کردن لثه ایجاد می شود.
2روش سلول های بنیادی برای کاشت ایمپلنت انجام می شود؟
تحقیقات روی این روش در حال انجام است و در فاز آزمایشگاهی قرار دارد و در این فاز موفق عمل کرده است.
3روش سلول های بنیادی در کاشت ایمپلنت دندان چگونه است؟
در این روش شما می توانید به راحتی با استفاده از سلول های بنیادی دندانی جدید داشته باشید و این سلول ها دندان جدید را برای شما رشد می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یک =