logo aryam

مدت زمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان ارتودنسی چقدر است؟

مدت زمان ارتودنسی

افراد و بیمارانی که زیر نظر درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اکثر مواقع می خواهند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کمتر باشد. شیوه هایی وجود دارد که دوره درمان را سریع تر می کند ولی شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای حداقل 6 ماه و یا بیشتر تحت درمان باشید.

مدت زمان ارتودنسی با در نظر گرفتن به نیازها و انتظارات شخصی افراد به صورت حدودی بین 6 الی 36 ماه طول می کشد. و اینکه مدت زمان ارتودنسی چقدر است به موارد متفاوتی بستگی دارد. فقط یک معاینه تخصصی توسط متخصص می تواند مدت تقریبی درمان شما را تعیین کند.ما در این مقاله به بررسی پاسخ سوال مدت زمان ارتودنسی چقدر است؟ نیز خواهیم پرداخت.

مدت زمان ارتودنسی با کشیدن دندان چقدر است؟

اگر که برای شروع درمان احتیاج باشد تا دندان یا دندانی هایی کشیده شوند مدت دوره درمان می تواند کاهش پیدا کند. یکی دیگر از سوالاتی که بسیار پرسیده می شود این می باشد که ” نصب ارتودنسی چقدر طول می کشد”. این پروسه کمتر از چند ساعت و فقط حین یک جلسه به طول می انجامد و خیلی طولانی نیست.

مدت زمان ارتودنسی برای به کار گیری از نگهدارنده متحرک

مدت زمان ارتودنسی با نگهدارنده متحرک

مدت زمان ارتودنسی برای به کار گیری از نگهدارنده متحرک

بعد از اینکه دندان های شما با ارتودنسی صاف شد باید برای چند ماه از نگهدارنده های ارتودنسی یا ریتینرها کمک گرفته و از آن ها استفاده کنید. نگه دارنده ها به ثابت ماندن موقعیت دندان های صاف شده کمک می کنند.

افراد می خواهند آگاه شوند که بعد از درمان ارتودنسی ثابت یا متحرک خود تا چه مدت احتیاج به بهره گیری از نگهدارنده ها دارند. مدت زمان استفاده از نگهدارنده ارتودنسی را متخصص ارتودنسی شما تعیین می کند اما حداقل به مدت 6 ماه الزام به به کار گیری از آن ها به ویژه در طول شب و زمان خواب می باشد.

عوامل موثر در ارتودنسی

متخصص ارتودنسی بعد از معاینه اولیه، گرفتن عکس دندان ها و بر حسب موارد زیر می تواند به شما به صورت تقریبی مدت دوره درمان را تعیین کند که عبارتند از:

  • سن
  • میزان شدت اختلالات فک و دندان ها
  • رعایت تعهد شما نسبت به بهداشت دهان و دندان
  • پیگیری برنامه درمانی از سوی بیماران
  • سلامت دندان ها
  • توقعات شخصی
  • روش درمان ارتودنسی ( ارتودنسی ثابت یا متحرک )
  • انتخاب انواع دستگاه های ارتودنسی
عوامل موثر در ارتودنسی

عوامل موثر در ارتودنسی دندان

سن و سال شخص بیمار

یکی از موارد اساسی و تاثیر گذار در مشخص کردن طول زمانی دوره ارتودنسی سن بیماران است. هر چقدر که سن و سال کمتر باشد مدت زمان درمان نیز کم تر خواهد بود و برعکس هرچقدر سن اشخاص مسن تر و بیشتر باشد طول دوره درمان طولانی تر و بیشتر خواهد بود.

کودکان به این علت که فک و دندان هایشان هنوز در حال رشد می باشد به سادگی و در کمترین مدت زمان به دندان هایی صاف و یکدست می رسند. بنابراین مدت زمان صاف شدن دندان ها در ارتودنسی کودکان کمتر و سریعتر است.

مقدار تعهد به رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان به شکل مناسب در طول دوره درمان و مدت زمان ارتودنسی خیلی مهم می باشد. چرا که می تواند شما را از موارد و مشکل های بعدی و ابتلاء به عفونت های لثه و خرابی دندان ها مصون نگه دارد. همینطور می تواند از زیاد شدن مدت زمان پیش بینی شده برای درمان نیز جلوگیری کند.

مقدار تعهد به رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت بهداشت دهان و دندان در فرد بیمار

پیگیری مرتب درمان از سوی اشخاص

با انجام دادن مرتب توصیه های متخصص ارتودنسی و بی اعتنایی نکردن به هیچ یک از دوره های چکاپ درمانی، شما می توانید سریع تر و بدون ایجاد وقفه به خواسته ی نهایی درمان ارتودنسی دهان و دندان هایتان برسید. در حقیقت عمل کردن به توصیه های متخصص در کنار دیگر موارد می تواند ارتودنسی در مدت زمان کوتاه تر را برای شما به ارمغان بیاورد.

سطح سالم بودن دندان ها

اگر دندان های شما در طول زمان ارتودنسی خراب شود، درمان و ترمیم آن ها در مدت زمان درمان احتمال دارد که کمی نتیجه درمان را به عقب تر بیاندازد. همچنین، که هر نوع وارد شدن صدمه به دستگاه های ارتودنسی می تواند مدت زمان ارتودنسی را طولانی تر کند.

سطح سالم بودن دندان ها

سطح سالم بودن دندان

انتظارات شخصی اشخاص

در صورت متدوال انتظارات شخصیفردی که تنها به مرتب کردن و صاف کردن دندان های خود توجه دارد با بیماری که به جراحی فک و تغییر دادن فرم صورت فکر میکند نیز تفاوت دارد. بعضی از بیماران هم انتظارات واقع بینانه تری از ارتودنسی دارند و این موجب می شود که پروسه درمان برای آن ها بهتر پیش برود.

اگر شما عجله ای برای نتیجه نهایی درمان نداشته باشید می توانید با خیال آسوده تا 3 سال و بیشتر هم زیر نظر درمان باشید و اگر می خواهید که یک ارتودنسی در مدت کوتاه برای شما انجام گردد، می توانید با مشاوره از متخصص یک شیوه ارتودنسی سریع انتخاب کنید که مدت زمان آن کمتر باشد.

نوع ارتودنسی جهت صاف شدن دندان ها

نوع درمان ارتودنسی از جمله ثابت و یا متحرک یا ارتودنسی نامرئی، در طول زمان ارتودنسی تاثیر قابل توجه ای دارد.اینکه مدت زمان ارتودنسی چقدر است را در صورت کلی دستگاه های ثابت در مدت زمان کمتری دندان ها را صاف می کنند.

در صورتی که طول مدت زمان ارتودنسی متحرک می تواند کمی بیشتر باشد.(در صورتی که مشکل متوسط تا شدید باشد). اگر مسئله جزئی باشد مدت زمان ارتودنسی متحرک می تواند کمتر از یکسال طول بکشد.

نوع ارتودنسی جهت صاف شدن دندان ها

نوع ارتودنسی دندان

سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به بررسی این سوال پر تکرار که مدت زمان ارتودنسی چقدر است نیز به شرح پرداختیم و امیدواریم که با خواندن این مقاله پاسخ خود را گرفته باشید و سپس با کسب آگاهی و مشاوره با متخصص ارتودنسی نیز اقدام به بهترین روش ارتونسی نمایید.

سوالات متدوال مقاله مدت زمان ارتودنسی چقدر است؟

  1. مدت زمان ارتودنسی چقدر است؟
    مدت زمان ارتودنسی با در نظر گرفتن به نیازها و انتظارات شخصی افراد به صورت حدودی بین 6 الی 36 ماه طول می کشد. و اینکه مدت زمان ارتودنسی چقدر است به موارد متفاوتی بستگی دارد.
  1. عوامل موثر در مدت زمان ارتودنسی چیست؟
    برخی از عوامل موثر در طول مدت ارتودنسی عبارتند از: سن بیمار، میزان شدت اختلالات فک و دندان ها، رعایت تعهد شما نسبت به بهداشت دهان و دندان، پیگیری برنامه درمانی از سوی بیماران، سلامت دندان ها و سایر روش های ذکر شده در مقاله.
  1. سن و سال شخص بیمار چه ارتباطی با مدت زمان ارتودنسی دارد؟
    یکی از موارد اساسی و تاثیر گذار در مشخص کردن طول زمانی دوره ارتودنسی سن بیماران است. هر چقدر که سن و سال کمتر باشد مدت زمان درمان نیز کم تر خواهد بود و برعکس هرچقدر سن اشخاص مسن تر و بیشتر باشد طول دوره درمان طولانی تر و بیشتر خواهد بود.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 18 =