logo aryam

قیمت کاشت دندان طلا

دندان طلا

تاج دندان طلا

اگر چه طلا متریالی فوق العاده برای بازسازی دندان توسط تاج دندان است، بیماران این ماده را به دلیل رنگش نمی پسندند. این مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با مزایای کاشت دندان طلا به دست آورید.

تاج دندان طلا انتخاب رایجی در میان بیماران نیست از آنحایی که زیبایی ظاهری ندارد. این دندان های مصنوعی برای افرادی مناسب هستند که عادت به جویدن غذاهای سفت به همراه دندان قروچه دارند. این تاج های دندانی دارای دوام و مقاومت بالایی هستند و برای دندان های عقب مانند دندان های آسیا مناسب هستند، همچنین قابل دیده شدن هم نیستند.

انواع تاج دندان طلا

تاج طلا در سه نوع موجود هستند:

  • تاج های دندان طلا کامل: این تاج ها به جهت پوشاندن تمامی دندان ها تا خط لثه ساخته شده اند.
  • لایه های طلا: از ریخته گری های طلا به جهت جایگزینی به جای برخی پر کردگی های مشکی و نازیبای قدیمی استفاده می شود.
  • پوشش بیرونی طلا: می توان گفت به اندازه یک تاج دندان طبیعی مقاوم هستند اما عرض دندان را کاهش می دهد و لبه های تاج به خط لثه نمی رسند.
تاج دندان طلا

انواع تاج دندان طلا

دلایل ارجحیت تاج دندان طلا به دیگر تاج ها

ممکن است که قیمت کاشت دندان طلا زیاد باشد، منتها مزایای فراوانی دارد که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

بهداشت دهانی مناسب تر

اگر انتخابتان کاشت دندان طلا است، شما می توانید بخش زیادی از ساختار دندان هایتان را حفظ کنید. هنگامی که برای کاشت تاج طلا می روید، دندانپزشک بایستی ابتدا اندکی از دندان را بتراشد تا بتواند تاج دندان را نگه دارد. اگر تاج دندانتان طلا باشد به کمترین تراشیدن ممکن نیاز است. پس به همین ترتیب ساختار دندان طبیعیتان را حفظ می کنید و بنابراین بهداشت دهانی بهتری خواهید داشت.

سلامت کلی بدن

بدن طلا را نسبت به دیگر مواد به کار رفته در ساخت تاج های دندانی بهتر تحمل می کند. پس شما با هیچ درد عصبی و یا خونریزی لثه ها در صورت کاشت دندان طلا مواجه نخواهید شد. عموم مردم نسبت به طلا آلرژی یا حساسیت ندارند.

کارایی تاج دندان طلا همچنین با افزایش سن شما افزایش می یابد. با افزایش سن، شما ممکن است آلرژی پیدا کنید و سیستم ایمنی بدنتان ضعیف تر شود. با تاج دندان طلا، شانس پیدایش آلرژی و همچنین عفونت های لثه ای به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

دوام بالا

نسبت به دیگر انواع تاج ها دندانی، تاج دندان طلا دارای دوام و طول عمر بیشتری است. پس کمتر از دهانتان خارج می شوند و می توانند برای مدت طولانی تری مورد استفاده قرار بگیرند.

آیا می دانستید که دندان هایتان به گرما و سرما با منقبض شدن و منبسط شدن پاسخ می دهند؟ طلا هم همینطور است. پاسخ تاج دندان طلا به متغیر های محیطی همانند دندان های طبیعی خودتان است. همچنین مانند دیگر متریال تاج دندان ها، دچار شکستگی و خراشیدگی نمی شود. به طور میانگین می توان گفت که دندان طلا تا 20 یا 40 سال عمر می کند.

کاشت دندان طلا

دوام بالا دندان طلا

تناسب عالی

نسبت به دیگر بازسازی کننده های دندانی، تاج دندان طلا بهتر با دندان ها فیت شده و در کل تناسب بهتری دارد. تاج های پورسلینی ممکن است خرد شوند و حتی احتمال پوسیدگی اطراف دندان وجود دارد.

آسیب نزدن به دندان های مجاور

هنگامی که شروع به جویدن مواد غذایی می کنید، دندان هایتان در فک بالا و پایین با هم ارتباط برقرار کرده و به یکدیگر جهت جویدن آن ماده غذایی کمک می کنند. تاج دندان های کمی هستند که در مقابل دندان مخالف در آورده می شوند. تاج دندان طلا امن است و به دندان مخالف آسیبی نمی رساند.

این ویژگی دندان طلا، برای افرادی که دندان قروچه های شدید به خصوص در شب ها دارند مناسب است.

ظاهر نو و جدید همیشگی

طلا سطحی صاف و صیقلی دارد و لکه هم نمی گیرد. دیگر تاج ها ممکن است سطحی سخت داشته باشند که همین باکتری ها را دعوت به نشستن بر روی آن ها و لکه دار کردنشان می کنند و احتمال عفونت را افزایش می دهند.

معایب دندان طلا

از آن جایی که طلا فلز گرانی است، پس طبیعتا قیمت کاشت دندان طلا هم زیاد است. (اگر چه تاج های دندان طلا به طور 100% از طلا ساخته نشده اند، به همین دلیل دندان طلا به اندازه کافی سفت و سخت نخواهد بود.) به هر حال، چون طول عمر و دوام بالایی دارند، به جایگزین کننده ها و ابزار جانبی کمتری احتیاج دارند. شما همچنین به جلسه های ویزیت کمتری جهت کاشت دندان طلا احتیاج دارید. بنابراین، از این نظر زمان و هزینه کمتری صرف می کنید.

تاج دندان

معایب دندان طلا

قیمت کاشت دندان طلا

قیمت کاشت دندان طلا تنها به موقعیت مکانی شما، سایز تاج دندان و یا میزان تخصص فوق تخصص ایمپلنت بستگی ندارد، بلکه قیمت خود طلا هم بستگی دارد. این مسئله تخمین هزینه دقیق دندان طلا را سخت می کند.

از لحاظ زیبایی ظاهری، بسیاری از افراد پورسلین ادغام شده با تاج طلا را به جای تاج دندان طلای خالص ترجیح می دهند. قیمت در هر دو حالت تقریبا یکسان است، و این تاج ها هم مزایای دندان طلا را دارند و هم زیبایی ظاهری پورسلین. همچنین هر دو حالت برای دندان های عقبی مناسب هستند.

فروختن دندان طلا

برای برخی افراد سوال است که آیا می توان دندان طلا را فروخت؟ بله، شما می توانید هر پروتز دندانی که از فلز گرانبهایی ساخته شده را بفروشید، مانند طلا یا پلاتینیوم.

سخن آخر

دندان طلا برای افرادی که خاص می پسندند و یا در جامعه هیپ هاپی محبوبیت خاصی دارد. شما می توانید از این دندان ها به سبب دوام بالایشان برای دندان های عقبی خود استفاده کنید، در صورت تمایل نیز تاج دندان طلا برای دندان های جلویی و قابل مشاهده هم کاربرد دارد.

حتما کاشت دندان طلا و یا ایمپلنت دندان خود را به بهترین متخصص ایمپلنت بسپارید، تا نتیجه ای فوق العاده بگیرید.

Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. کریمی گفت:

    سلام هزینه کاشت دندان چقدر است لطفا راهنمایی کنید

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت ها بهتره تماس بگیرید تا اطلاعات دقیقی بهتون داده بشه.
      44974660 021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =