logo aryam

قیمت بریج دندان در سال 99

قیمت بریج دندان در سال 99

کاشت بریج لبه دار

قیمت بریج دندان در سال 99

بسیاری از ما ممکن است به دلایل مادرزادی و یا ضربه و شکستگی دندان، شاهد ایجاد فضای خالی بین دندان هایمان باشیم. این فضای خالی می تواند در زیبایی لبخند و اعتماد به نفس ما تاثیر مثبت داشته باشد. از طرف دیگر خالی بود فضا میان دندان ها، باعث می شود تا به مرور زمان سایر دندان ها به آن سمت حرکت کرده و ظاهر نامرتبی به خود بگیرند. علاوه بر این، باقی ماندن اجرام غذایی در فضاهای خالی می تواند موجب عفونت لثه و همچنین بوی بد دهان بشود.

از این رو جای خالی میان دندان ها حتما باید پر شود. یکی از رایج ترین روش های پر کردن فضای خالی لثه، کاشت دندان به روش ایمپلنت می باشد که نوعی جراحی به حساب می آید. این روش علاوه بر دردناک بودن، هزینه بسیار بالایی دارد و اگر به دست پزشک ناشی انجام شود، می تواند باعث بروز عفونت های بدخیم در لثه بیمار شود. یک روش اقتصادی و بهینه برای جایگزین کردن کاشت دندان به روش ایمپلنت، بریج دندان می باشد.
برای آشنایی با نحوه انجام بریج دندان و همچنین جدیدترین قیمت بریج دندان در سال 99، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت کاشت ایمپلنت، کامپوزیت و بریج دندان به بهترین متخصص ایمپلنت تهران مراجعه کنید.

بریج دندان چیست؟

بریج دندان، یک روش برای پر کردن فضای خالی میان دندان هاست. مشروط به این که دو دندان سمت چپ و راست فضای خالی، کاملا سالم باشند. چرا که در بریج دندان، همان طور که از نامش پیداست، پلی از یک دندان به دندان دیگر زده می شود که روی آن یک پروتز دندان با طرح کاملا طبیعی قرار می گیرد. از بریج دندان زمانی استفاده می شود که بیمار به هر دلیلی شرایط کاشت دندان به روش ایمپلنت را نداشته باشد.

این شرایط زمانی اتفاق می افتد که لثه بیمار به دلایل مختلف از جمله کهولت سن، مصرف دخانیات، ضعیف بودن فک، شیمی درمانی سرطان، دیابت کنترل نشده، سطح استروژن بالا و … برای پیچ کردن ایمپلنت مناسب نباشد. یک حالت دیگر هم زمانی اتفاق می افتد که فرد به دلیل بالا بودن قیمت ایمپلنت، استطاعت مالی انجام آن را نداشته باشد که در ادامه به بررسی قیمت بریج دندان در سال 99 و مقایسه آن با قیمت ایمپلنت می پردازیم. در این شرایط اگر دو دندان اطراف از سلامت کامل برخوردار باشند، بریج دندان بهترین گزینه برای پر کردن فضای خالی لثه است.

بریج دندان چیست؟

بریج دندان

مزایای استفاده از بریج دندان

برای کسانی که به طور مادرزادی و یا بر اثر شکستگی میان دندان هایشان فضای خالی ایجاد شده است، بریج دندان مزایای بسیاری دارد. اولین و ملموس ترین تغییر پس از گذاشتن بریج، ظاهر دهان و لبخند فرد خواهد بود که ارتباط مستقیم با اعتماد به نفس او خواهد داشت. مخصوصا در عصر حاضر که همه بیش از پیش به زیبایی دندان های خود اهمیت می دهند، این امر زندگی اجتماعی شما را هم به طور غیر مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دومین تغییری که با استفاده از بریج دندان در سبک زندگی شما ایجاد می شود، آسان تر شدن جویدن غذا خواهد بود و به دنبال آن، از وارد شدن فشار بیش از حد به سایر دندان ها هنگام جویدن جلوگیری می شود. علاوه بر این، در بسیاری از موارد خالی بودن فضا میان دندان ها در تکلم فرد ایجاد مشکل می کند که این موضوع با قرار دادن بریج برطرف می شود. اگر به موقع اقدام به قرار دادن بریج کنید، از حرکت و رشد نامنظم دندان هایتان به سمت فضای خالی نیز پیشگیری خواهید کرد.

مزایای استفاده از بریج دندان

مزایای کاشت بریج

از بین رفتن بریج دندان

همان طور که گفته شد، بریج دندان در صورتی انجام می شود که دو دندان سمت چپ و راست فضای خالی لثه، کاملا سالم باشند. بنابراین اگر به هر دلیلی این دندان ها دچار آسیب شوند، بریج دندان نیز از بین رفته و قابل استفاده نخواهد بود. دلیل اصلی از بین رفتن بریج دندان، پوسیدگی دندان های مجاور در اثر تراشیدن آن ها برای نصب بریج است. در این حالت باید اقدام به عصب کشی دندان کنید که منجر به کاهش توانایی دندان مورد نظر در حمل بریج خواهد شد. برای افزایش طول عمر بریج دندان و پیشگیری از خرابی آن، بهترین کار این است که از خوردن مواد غذایی سفت که به دندان ها فشار زیادی می آوردند حتی الامکان خودداری کنید.
همچنین مواد غذایی که به طور چسبناک روی دندان ها باقی می مانند، روند پوسیدگی دندان را تسریع می بخشند. پس مصرف این مواد غذایی را نیز به حداقل برسانید. مصرف میوه جات و سبزیجات حاوی فیبر، می تواند برای دندان های شما در این شرایط مفید باشد.

از بین رفتن بریج دندان

خرابی بریج دندان

نحوه مسواک زدن بریج دندان

نکات مهم نگهداری بریج دندان از جمله تمیز کردن آن را معمولا دندانپزشک پس از نصب آن به شما آموزش خواهد داد. تمیز کردن بریج، کاملا مشابه دندان مصنوعی انجام می شود. برای این کار حتم از مسواک نرم و آب سرد استفاده کنید. چرا که مسواک های زبر و یا خمیر دندان باعث ایجاد خط و خش روی بریج خواهند شد. از شوینده های مخصوص دندان مصنوعی نیز برای این کار می توانید استفاده کنید.

قیمت بریج دندان در سال 99 چقدر است؟

در ابتدای مقاله، به این موضوع اشاره کردیم که بریج دندان می تواند یک روش مناسب جایگزین کاشت دندان به روش ایمپلنت باشد. یکی از دلایل عمده ی مناسب بودن این روش، اقتصادی بودن آن در مقایسه با ایمپلنت است. اما این موضوع کاملا باید با تشخیص دندانپزشک انجام شود تا از مناسب بودن شرایط فک و دندان های فرد برای نصب بریج، اطمینان حاصل شود.

کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی زیادی در تهران و شهرهای دیگر، خدمات کاشت دندان و بریج دندان را ارائه می دهند و هر کدام قیمت های مختلفی را در این خصوص اعلام می کنند. طبق تحقیقات و آماری که ما از این مراکز به عمل آوردیم، بازه ی قیمت بریج دندان در سال 99 در مراکز مختلف، عددی بین 1 میلیون و پانصد هزار تومان الی 2 میلیون تومان بود. البته بریج دندان انواع مختلفی از جمله بریج ثابت، بریج مریلند و … دارد که بسته به نوع آن، قیمت تمام شده متفاوت خواهد بود.

این قیمت در مقایسه با قیمت ایمپلنت دندان در سال 99 که رقمی بین 5 الی 9 میلیون تومان به ازای هر واحد است، گزینه بسیار اقتصادی تری می باشد. البته قیمت ایمپلنت دندان نیز بستگی به کشور سازنده آن دارد. ایمپلنت های سوئیسی و فرانسوی به نسبت ایمپلنت کره ای، کیفیت و قیمت بسیار بالاتری دارند.

سوالات متداول قیمت بریج دندان در سال 99

1قیمت بریج دندان در سال 99 چقدر است؟
طبق تحقیقاتی که ما از مراکز دندانپزشکی مختلف به عمل آوردیم، قیمت بریج دندان در سال 99 رقمی بین یک میلیون پانصد هزار الی دو میلیون تومان می باشد که بسته به نوع بریج مورد استفاده، متغیر است.
2بریج دندان چیست؟
بریج دندان به معنی پر کردن فضای خالی میان دندان ها از طریق اتصال پروتز دندانی به دو دندان مجاور است.
3چه زمان می توانیم از روش بریج دندان استفاده کنیم؟
بریج دندان زمانی به کار برده می شود که برای پر کردن فضای خالی میان دندان های فرد، فک و لثه ی او شرایط مناسب ایمپلنت را نداشته باشد و یا استطاعت مالی انجام ایمپلنت را نداشته باشد.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + شش =