logo aryam

دارو برای التهاب لثه

دارو های مختلف التهاب لثه

دارو برای التهاب لثه

داروی التهاب لثه

داروی التهاب لثه می تواند به شما کمک کند تا درمان لثه را بهبود ببخشید و از شر درد های ناشی از بیماری های لثه نجات پیدا کنید. التهاب لثه بیماری است که بیشتر افراد و تقریبا 40 تا 50 درصد افراد جامعه به آن مبتلا هستند وبرای درمان آن هیچ اقدامی نمی کنند.

این التهاب می تواند به دلیل وجود داشتن باکتری ها و بیماری ها باشد اما اگر این مشکل وجود داشته باشد می توانید متوجه آن شوید و بلافاصله به دکتر مراجعه کنید. برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید می بایست از دارو برای التهاب لثه استفاده کنید.

داروهایی که برای لثه مورد استفاده قرار می گیرند می بایست به گونه ای باشند که به لثه هیچ آسیبی وارد نکنند. برای این کار شما می توانید هم از داروهای طبیعی استفاده کنید و هم از داروهای شیمیایی.

معمولا بیشتر افراد برای درمان بیماری ها به داروهای طبیعی روی می آورند اما دارو های شیمیایی هم می توانند بسیار موثر باشند. برای استفاده از دارو های شیمیایی حتما توجه داشت باشید که از کورتون و مسکن های اینچنینی برای شما استفاده نشود چرا که این دارو ها تنها جنبه مسکن دارند و هیچ درمانی صورت نمی گیرد.

چگونه التهاب لثه را درمان کنیم؟

برای اینکه بتوانید التهاب لثه ها را درمان کنید می توانید از راه های مختلف استفاده کنید و اولین راهی که به ذهن هر شخصی خطور میکند مراجعه به پزشک می باشد. اگر مایل نیستید که به پزشک مراجعه کنید می توانید خودتان نسبت به برطرف کردن و پیشگیری این مشکل اقدام کنید.

برای درمان و پیشگیری این مشکل حتما بهداشت دهان و دندان ها را انجام دهید و از دهان شویه استفاده کنید. چرا که اگر این ار را انجام دهید بیماری ها و باکتری های کمتری در دهان شما فعالیت خواهند کرد.

راه های درمان التهاب لثه

درمان التهاب لثه

هرچه این باکتری ها در دهان شما بیشتر باشند بیماری های لثه و التهاب های آن بیشتر خواهد شد.

بنابراین شما برای اینکه بتوانید التهاب لثه خود را برطرف کنید می توانید از بهداشت دهان با استفاده از مسواک و نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید تا باکتری های موجود در دهان شما کمتر شوند و از التهاب لثه جلوگیری کنید.

اما گاهی اوقات پیش می آید که التهاب لثه صورت گرفته است و مسواک زدن و رعایت بهداشت نمیتواند آن را درمان کند. بنابراین می بایست از دارو برای التهاب لثه استفاده کنید.

این دارو ها را می توانید با مراجعه به پزشک دریافت کنید و از این داروها می توان به آنتی بیوتیک ها اشاره کرد.

آنتی بیوتیک ها یا چرک خشک کن ها باعث می شوند که آلودگی و بیماری، عفونت لثه از بین برود این دارو ها را می توانید هم بخورید و هم این که به صورت پودر مصرف کنید. البته اگر التهاب لثه شما بیش از حد باشد باید به دکتر مراجعه کنید. او با استفاده از جراحی و روش های خاص اقدام به خالی کردن چرک می کند و ممکن است که دارو کافی نباشد. بنابراین اگر التهاب لثه شما زیاد بود حتما به دندانپزشک مراجعه کنید.

انواع دارو برای التهاب لثه

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم دو نوع دارو برای التهاب لثه وجود دارد که از این دارو ها می توان به طبیعی و شیمیایی آن ها اشاره کرد. شما میتوانید این دارو ها را از داروخانه خریداری کنید و حتی بعضی از آنها نیازی به نسخه پزشک ندارید.

  • دارو های طبیعی: از این دارو ها می توان به ضد عفونی کننده ههای طبیعی اشاره کرد. نمک یکی از بهترین ضد عفونی کننده های طبیعی می باشد که از دیرباز مورد استفاده قرار میگرفته است.

اگر دندان های شما مورد التهاب قرار گرفت می توانید از آن استفاده کنید و در یک روز به مدت چند دفعه آب نمک را در دهان خود بچرخانید.

یکی دیگر از دارو های طبیعی استفاده از زنجبیل و چای می باشد، این مواد به تنهایی می توانند درمان التهاب لثه را انجام دهند.

انواع دارو ها برای التهاب لثه

انواع دارو برای التهاب لثه

  • دارو های شیمیایی: از دارو های شیمیایی می توان به آزیترومایسین، آموکسی سیلین، پنی سیلین و تیکارسیلین اشاره کرد.

اینها را می بایست با دستور پزشک استفاده کنید و خود درمانی با آن ها توصیه نمی شود چرا که می تواند باعث قویتر شدن باکتری ها و عفونت شوند و اگر این اتفاق بیافتد باید جراحی انجام شود.

دارو برای التهاب لثه بسیار زیاد است و بیمار می تواند از انواع مختلف آن استفاده کند اما می بایست ابتدا ممیزان التهاب را بررسی کرد چرا که در بعضی مواقع اینالتهاب آنقدر جزئی است که نیازی به دارو نیست ولی در بعضی مواقع نیاز است که از دارو های شیمیایی استفاده کنید.

عوامل التهاب لثه

از عوامل التهاب یا آبسه لثه می توان به ورم آن اشاره کرد، این ورم باعث می شود که شما یک برآمدگی در لثه های خود حس کنید. اگر این احساس را کردید لثه های شما دارای التهاب می باشد بنابراین می بایست به دکتر مراجعه کنید.

یکی دیگر از عوامل التهاب لثه درد می باشد و اگر در این مورد دردی احساس کردید حتما جهت رفع آن اقدام کنید.

مسواک نزدن در التهاب لثه تاثیر دارد

عوامل التهاب لثه

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که التهاب لثه می تواند باعث بروز بیماری های لثه ای شود و حتی دندان های شمارا مورد آسیب قرار دهد بنابراین می بایست از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید و آن را با استفاده از دارو التهاب لثه درمان کنید.

اگر لثه های شما حساس هستند می بایست از آنها مراقبت های لازم را انجام دهید و حتما روی دو بار مسواک بزنید. آب نمک را فراموش نکنید، آب نمک یکی از راحت ترین راه ها برای درمان التهاب لثه است و حتی می توانید با استفاده از آن لثه های خود را تقویت کنید.

Rate this post

سوالات متداول دارو برای التهاب لثه

1دارو التهاب لثه چیست؟
دارو برای التهاب لثه به موادی گفته می شود که می توانید با استفاده از آن التهاب لثه را از بین ببرید.
2چند نوع دارو التهاب لثه داریم؟
برای التهاب لثه می توانید از دارو های طبیعی و شیمیایی استفاده کنید، این دارو ها می تواند التهاب لثه را درمان کند و یا از به وجود آمدن آن جلوگیری کند.
3چرا التهاب لثه به وجود می آید؟
التهاب لثه به این دلیل به وجود می آید که بهداشت دندان را رعایت نکرده باشید و یا اینکه دندان های شما دچار مشکل شده باشند یا اینکه میزان باکتری های موجود در دهان شما افزایش پیدا کرده باشد.

2 دیدگاه ها

  1. نازی گفت:

    سلام
    من یه دندونم اینجوری حساسه
    موفع نخ دندون کشیدن حسابی لثه ش حساس میشه و حساس بودن لثه م رو احساس میکنم حتی دست میزنم یه حالت دردناکی داره ، من روزی دوبار مسواک میزنم و هر شب نخ دندون میکشم ، نمیدونم چرا گاهی اینجور حساس میشه ،دلیل خاصی دارا ؟

    • fateme mohamadi گفت:

      سلام گاهی رعایت بیش از حد و استفاده از نخ دندان یا مسواک کردن نیز می تواند دندان را حساس کند بهتر این است قبل از ایجاد مشکلات بیشتر با دندان پزشک صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 7 =