logo aryam

بلیچینگ دندان در خانه بهتر است یا در مطب؟

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان در خانه بهتر است یا در مطب؟

بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان ها یک شیوه کم تهاجمی و نسبتا ارزان قیمت بوده و از این جهت یکی از محبوب ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی به حساب می آید. این که بلیچینگ دندان در خانه بهتر است یا در مطب، معمولا یکی از سوالات متدوالی است که اشخاص زمان سفید کردن دندان هایشان از دندانپزشک متخصص خود می پرسند.

اگر چه سفید شدن دندان ها یک روش همیشگی جهت تغییر رنگ دندان ها نیست، اما نتایج درمان به سرعت و در کمترین زمان بوده و در صورت مراقبت اصولی، اثرات آن می تواند تا چندین ماه روی دندان های شما باقی بماند.

انجام بلیچینگ دندان در خانه یا مطب؟

سفید کردن دندان ها در مطب به وسیله یک دندانپزشک متخصص و با تجربه صورت می‌گیرد و شما با این عمل نتایج خوب و مطمئنی را به دست خواهید آورد.

نتایجی که با بلیچینگ دندان در مطب به صورت حرفه ای مشاهده خواهید کرد نیز بسیار بهتر از بلیچینگ در خانه است. زیرا دندانپزشکان به وسیله محصولات و ژل های سفید کننده با غلظت بالاتر و مرغوب تری این عمل را انجام می‌دهند.

راه‌های متعددی جهت این نوع بلیچینگ وجود دارد که دندانپزشکان جهت درمان سفیدی دندان های بیماران خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. ما همواره در این مقاله سعی داریم در ارتباط با دو شیوه نوین سفید کننده و بلیچینگ عمیق توضیح دهیم.

بلیچینگ دندان در مطب یا بلیچینگ دندان در خانه

دندانپزشک متخصص می تواند با به کار گیری از محصولات سفید کننده در مطب با حداکثر اثر بخشی تا چند سایه دندان های شما را تغییر رنگ دهند. البته آنها می توانند محصولاتی سفارشی را نیز تحت عنوان قسمتی از محصولات سفید کننده و استفاده در خانه هم در اختیار بیماران خود قرار بدهند. محصولات سفید کننده دندان جهت افرادی که مایل هستند در اسرع وقت و در طی یک جلسه به درمان مطلوبی برسند نیز مناسب است.

این شیوه تقریبا بدون درد بوده و ویژگی خاص آن، عدم ایجاد حساسیت در فرد است، مخصوصا برای اشخاصی که دندان های آن‌ها مستعد حساسیت می باشد. افرادی که زمان و یا فعالیت های روزمره آن‌ها بسیار زیاد است می توانند با این روش و تقریبا حین مدت زمان 45 دقیقه به رنگ دلخواه دندان خود دست پیدا کنند.

بلیچینگ دندان در مطب

بلیچینگ دندان در دندان پزشکی

ژل های پراکسید هیدروژن

فرآیند بلیچینگ دندان با به کارگیری از یک ژل با فرمول خاص که بر پایه پراکسید هیدروژن روی سطح دندان ها است نیز قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که استفاده از این ژل ها به صورت کاملا ظریف و با دقت انجام می شود تا مواد این ژل با لثه بیمار هیچ گونه تماسی نداشته باشد. با استفاده از این ژل ها دندان های فرد بیمار می تواند تا ده سایه روشن تر گشته و با مراقبت اصولی فرد می تا سال ها هم ماندگاری داشته باشد.

استفاده از این ژل های حاوی پراکسید هیدروژن به ویژه در برطرف کردن لکه های سطحی که پس از دیگر درمان های بلیچینگ حرفه ای باقی می مانند نیز بسیار مناسب است. از آنجایی که این ژل به مینای دندان‌ها نفوذ می کند، می تواند لکه های عمیق تر را مثل لکه های باقی مانده از نوشیدنی های تیره، به صورت چشمگیری روشن و حتی از بین ببرد.

فرآیند سفید شدن دندان ها با بلیچینگ در خانه

سفید کردن دندان ها در خانه یک روش جایگزین جهت بلیچینگ حرفه ای دندان ها در مطب است که هزینه آن از شیوه های متخصصین در کلینیک دندانپزشکی کمتر می باشد.

باید توجه داشته باشید که محصولات سفید کننده در خانه از غلظت پایینتری از پراکسید هیدروژن برخوردار هستند و از این رو کمتر هم همان درجه سایه ای را که از سفید کننده در مطب به دست می آورید برای شما به ارمغان می آورد.

اگر شما به دنبال یک اثر خفیف از سفید کننده های دندان هستید این روش به شما کمک خواهد کرد. اما اگر به دنبال تأثیرات مطلوب تری هستید از نتیجه درمانی که در خانه به دست می آورید نیز کمی نا امید خواهید شد. بعضی از انتخاب های سفید کننده در خانه شامل: نوارهای سفید کننده دندان، تری های سفید کننده boil & bite، قلم های سفید کننده دندان LED و تری های سفارشی می باشند.

دندانپزشکان اغلب خمیر دندان های سفید کننده را جزو این محصولات به حساب نمی‌آورند. چرا که افراد نتایج آنچنان مطلوبی را با استفاده از این خمیر دندان ها تجربه نخواهند کرد. نوارهای سفید کننده، نوار چسب هایی می باشند که برحسب مارک تجاری آن‌ها می توانید دو بار در روز و به مدت زمان سی دقیقه تا دو ساعت از آن‌ها استفاده کنید. شما با خریداری این نوارها و انجام این روش در خانه، شاهد روشن تر شدن چهار سایه در دندان‌های خود خواهید بود. یکی از شکایات متدوال در مورد این شیوه، این است که این نوارها نمی توانند به شکاف میان دندان ها وارد شوند.

تری های سفید کننده Boil & bite، تری های استاندارد و آماده هستند که شما می توانید آن‌ها را در آب جوش قرار داده تا مواد آن نرم شوند. سپس بعد از اینکه تری خشک شد می توانید آن را در دهان قرار داده و مواد را گاز بگیرید تا سفت شوند. همچنین افراد اغلب از این شیوه هم به علت نتایج غیر برابر آن ناراضی هستند اما در هر صورت استفاده از این روش بهتر از نوارهای سفید کننده است. در این شیوه هم می توانید مشاهده کنید که دندان های شما تقریبا حدود دو تا چهار سایه سفیدتر می‌شوند.

یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان ها در خانه، استفاده از قلم های سفید کننده دندان LED  است. این قلم سفید کننده روی نوک مسواک شما قرار گرفته و شما می توانید ژل سفید کننده را به صورت یکنواخت روی سطح دندان های فک بالایی و پایینی خود استفاده کنید.

و پس از آن، شما از تری محافظ استفاده می کنید تا مانع برخورد لب های شما با این ژل سفید کننده شود. در آخر، چراغ LED را به طول زمان پانزده تا سی دقیقه بر روی ژل تابانده تا پروسه سفید شدن دندان ها سریع تر صورت بگیرد. با این شیوه دندان های شما تقریبا حدود سه تا شش سایه روشن تر می‌شود که این روش اثر بالاتری را در مقایسه با استفاده از تری های سفید کننده و نوارها برخوردار است.

شما همچنین می توانید جهت تهیه تری های سفارشی و سفید کننده به داروخانه مراجعه معتبر و آن‌ها را سفارش دهید. هر شخصی می تواند دندان های خود را در خانه بلیچینگ کند که این امر هم خوب است و هم بد. به این علت این شیوه خوب است که به کارگیری از آن فوق العاده ساده است و اما از این جهت می تواند بد باشد که در صورت برخورداری از مشکلات بهداشت دهان و دندان، ممکن است درد شدیدی را برای فرد به وجود آورده و به دندان ها و لثه های فرد صدمه بزند.

اغلب درمان های خانگی می توانند با استفاده مدوام، دندان های شما را میان دو تا هشت سایه روشن تر کنند که البته این تفاوت بسیاری نیست. اگر هم ترجیح می دهید که خودتان به صورت مداوم این شیوه ها را امتحان کنید جهت درمان بهتر، می توانید به مطب دندانپزشکی مراجعه کنید.

در صورت کلی نحوه کاربرد محصولات سفید کننده براساس نوع خود به صورت قابل توجهی مختلف است. با این حال توصیه ما این می‌باشد که بهترین روش جهت انجام بلیچینگ دندان‌ها استفاده از هر دو روش هم در مطب و هم در خانه است.

به این صورت که بهتر است شما در ابتدا به یک مطب دندانپزشکی جهت بلیچینگ دندان های خود مراجعه کرده و سپس به منظور نتیجه ی بهتر و ماندگاری بالاتر اثر بلیچینگ در دندان های خود از روش های بلیچینگ دندان در خانه نیز استفاده نمایید.

بلیچینگ دندان در خانه

سفید شدن دندان ها با بلیچینگ در خانه

انجام بلیچینگ در خانه مناسب تر است یا مطب؟

اشخاص مناسب جهت انجام عمل سفید کننده دندان، افرادی هستند که از دندان ها و لثه های سالمی برخودار هستند. در حین مشاوره، دندانپزشک شما، معاینه اولیه ای را از دهان و دندان های شما به عمل می آورد.

اگر شما بیماری زمینه ای مثل: پوسیدگی دندان یا بیماری لثه داشته باشید، بدون شک ژل‌های سفید کننده غلیظ دندان می توانند برای شما درد بسیاری را به وجود آورند.پس در نتیجه، پیش از این که دندانپزشک عمل بلیچینگ در مطب را برای شما در نظر بگیرد بایستی شما از لحاظ سلامت دهان و دندان مناسبی نیز برخودار باشید.علاوه بر این، نیاز به ذکر است که کلیه لکه های دندانی یا تغییر رنگ با سفید کردن دندان در مطب قابل رفع نیست. لکه های عمیق و ذاتی احتمال دارد به صورت عالی‌ای درمان نشوند.

در حقیقت شاید نیاز باشد که جهت اثربخشی ویژه، افراد از درمان های زیبایی مانند: ونیرها همچون کامپوزیت، لمینت و تاج دندان نیز استفاده نمایند.

سخن پایانی مقاله بلیچینگ دندان در خانه بهتر است یا در مطب؟

در پاسخ به این سوال که بلیچینگ دندان در خانه بهتر است یا در مطب در صورت کلی باید ذکر کنیم که اثربخشی درمان های سفید کننده در خانه بسیار کمتر از بلیچینگ در مطب است.

همچنین استفاده از روش های بلیچینگ در خانه به وسیله شخص در صورت برخورداری فرد از بیماری های زمینه‌ای دندان و لثه می‌تواند گاهی بسیار مضر و درد آور باشد. پس توصیه ما به شما همواره این است که این عمل را در مطب دندانپزشکی به متخصص خود نیز بسپارید.

سوالات متدوال

  1. بلیچینگ دندان در خانه بهتر است یا در مطب؟
    به علت اثر بخشی بالای بلیچینگ توسط دندانپزشک و جلوگیری از درد و مشکلات احتمالی این عمل به وسیله خود شخص، عمل بلیچینگ دندان در مطب نیز بهتر است.
  1. محصولات موجود در داروخانه جهت بلیچینگ دندان در خانه چیست؟
    بعضی از انتخاب های سفید کننده در خانه شامل: نوارهای سفید کننده دندان، تری های سفید کننده boil & bite، قلم های سفید کننده دندان LED و تری های سفارشی می باشند.
  1. کدام یک از محصولات موجود اثر بخشی بیشتری دارد؟
    استفاده از قلم های سفید کننده دندان LED  بیشترین اثر بخشی را در خود دارا است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =