logo aryam

انواع پروتز دندان

انواع-پروتز-دندان

انواع-پروتز-دندان

انواع پروتز دندان

پروتز دندان یکی از روش های جایگزینی برای دندان از دست رفته می باشد . در این روش برای قرار دادن پروتز نیاز به تراشیدن دندان های اطراف دارد تا پلی بین دندانهای که پایه پروتز می باشد زده می شود تا بر آن سوار شود . این پروتز دارای انواعی می باشد که در ادامه به طور مفصل به آن می پردازیم .

انواع-پروتز-دندان

انواع-پروتز-دندان

انواع پروتز دندان

  1. پروتز ثابت یا بریج

در صورتی که فرد یک یا چند دندان را از دست بدهد می تواند از پروتز ثابت استفاده کند. این نوع پروتز در فضای خالی دندان از دست رفته قرار می گیرد و فرد بعد از کاشت به راحتی می تواند غذا بخورد . بهداشت این نوع دندان مهم می باشد و باید به طور مرتب فرد در طول روز مسواک بزند .

  1. پروتز متحرک

برخی افراد شرایط لازم برای پروتز ثابت را ندارند . این نوع پروتز قابل جا به جایی بوده و به راحتی در دهان گذاشته و برداشته می شود. این پروتز خود دارای انواعی می باشد :

  • پروتز دندانی پارسیل

این نوع پروتز از جنس تمام آکریل یا آلیاژ فلزی می باشد . این نوع پروتز برای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. برخی از نوع های این پروتز دارای گیره های فلزی بوده که ظاهری ناخوشایند دارد . به همین دلیل امروزه از نوعی از پروتز پارسیل استفاده می شود که دارای گیره های فلزی به رنگ دندان می باشد .

  • پروتز دندان کامل

این نوع پروتز برای افرادی که تمام یا تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اند استفاده می شود. این روش قدیمی بوده و به دلیل هزینه مناسب آن برخی از افراد هنوز از این روش استفاده می کنند. امروزه از روش ایمپلنت دندان برای دندان از دست رفته استفاده می شود.

پروتز ثابت بهتر است یا متحرک؟

به طور کلی پروتز متحرک، به دلیل امکان برداشتن و خارج کردن برای فرد راحتتر می باشد ولی کارایی پروتز ثابت بهتر است . امکان ورود میکروب و باکتری در پروتز متحرک وجود دارد که به تدریج در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث آسیب و تحلیل لثه می شود.

هزینه پروتز دندان

هزینه پروتز دندان با توجه به نوع و جنس آن و هزینه دستمزد دندانپزشک متفاوت می باشد . همچنین قیمت آن به هزینه های لابراتوری برای تهیه پروتز بستگی دارد . در صورتی که دندانپزشک دارای تخصص در زمینه پروتز دندان باشد هزینه درمان بیشتر می باشد .

عزیران تهرانی برای کسب اطلاع از دندانپزشک خوب در غرب تهران روی ادامه مطلب کلیک کنید.

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی لثه

پیوند استخوان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

کامپوزیت دندان

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – صادقیه -بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

Rate this post

2 دیدگاه ها

  1. حسن گفت:

    هزینه عصب کشی و روکش دندان چقدر میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شانزده =