logo aryam

انتخاب رنگ لمینت دندان

اهمیت انتخاب رنگ لمینت

رنگ لمینت دندان ها

اهمیت انتخاب رنگ لمینت

لمینت در کنار کامپوزیت جز پر طرفدار ترین راه های ترمیم و زیبایی دندان‌ها می‌باشد، لیمنت اثر بسیاری زیادی بر زیبایی ظاهری دندان فرد، پوشش پریدگی ها، پر کردن فواصل و از بین برنده جرم های دندان است.

شرایط انجام لمینت برای همه یکسان نیست و بستگی به دکتر شما، شرایط دندان و کلینیک دارد که باید توجه داشته باشید که هزینه های آن شامل بیمه نمی شود.

انتخاب رنگ لمینت دارای اهمین بسیار زیادی می‌باشد زیرا می‌تواند در چهره افراد تاثیر بسیار زیادی بگذارد؛ در ادامه به بررسی و نحوه انتخاب رنگ لمینت دندان به طور کامل می‌پردازیم.

تاثیر لمینت بر زیبایی ظاهری و طرح لبخند

زیبایی دندان با لمینت

انتخاب رنگ لمینت دندان

یکی از دغدغه هایی که مراجعه کنندگان بعد از حضور در مطب با آن مواجه اند انتخاب رنگ لمینت دندان است. عده ای برای انتخاب رنگ وسواس بسیاری به خرج می دهند، عده ای میخواهند رنگی انتخاب کنند که خیلی جلب توجه نکند. در مقابل نیز عده ای هستند که به دنبال روشن ترین رنگ هستند تا بیشتر لبخند و دندان هایشان به چشم بیاید.

انتخاب رنگ پروسه ساده ای نیست و شما باید با بررسی و مشورت رنگی را انتخاب کنید که بعدا پشیمان نشوید. برخی مراجعه کنندگان معمولا در ابتدا یک رنگی را انتخاب میکنند اما بعد از گذشت چند ماه یا سال از آن پشیمان می شوند.

لمینت دارای رنگ های گوناگونی است که با توجه نظر مراجعه کننده و نظر پزشک میتوان به ایده آل ترین رنگ لمینت دندان ممکن دست پیدا کرد.افرادی که سفید ترین رنگ را انتخاب میکنند باید به این نکته توجه کنند که عملا دیگر دندان های آنها طبیعی و عادی به نظر نمی آید.

لمینت فاکتور مهم زیبای لبخند و دندان

یکی از فاکتور های مهم در جذابیت و زیبای بودن همه آدمها، لبخند زیبا و سفیدی دندان هاست، خدمات زیبایی دندان پزشکی از جمله لمینت می تواند به افراد اعتماد به نفس بسیاری زیادی ببخشد و لبخند آنها را زیبا و گیرا تر کند. خدمات بسیار زیادی برای زیبایی دندان امروز در دندان پزشکی ها بکار گرفته می شود که لمینت جز معرف ترین و پرطرفدارترین های آنهاست.

لمینت یک کاور یا پوشش نازک سرامیکی است که روی دندان ها قرار می گیرد تا پوسیدگی ها، نامرتبطی ها و لب پردیگی ها دندان فرد را پوشش دهد؛ هر چه بتوانید در انتخاب رنگ لمینت دندان دقیق تر عمل کنید از زیبایی طولانی مدت تری بهره مند خواهید شد.

با انتخاب درست دیگر نیاز ندارید بعد از مدتی مجدد به دندان پزشکی مراجعه کنید و خواهان اصلاح رنگ شوید. رنگ هایی که در لمینت مورد استفاده قرار میگیرد دقیقا همان رنگ هایی هستند که در ساخت رنگ های دندان دخیل بوده اند و با بوجود آمدن تغییرات روی آن بسیار جذاب تر و خوش رنگ تر به نظر می رسند.

کاربرد لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبای دندان پزشکی است زیرا این روش می تواند زیبایی و شادابی را در صورت یک فرد ایجاد کند. همچنین برای از بین بردن جرم ها و پریدگی ها دندان لمینت بسیار کارآمد است.

لمینت یکی از بهترین روش‌های زیبایی دندان است و می تواند دغدغه فرد مراجعه کننده در مشکلات ظاهری دندان را برای مدتی طولانی از بین ببرد، رنگ لمینت دندان تمامی بد رنگی ها را از دندان شما میگیرد و موجب یک دست شدن و یک رنگ شدن دندان های می شود.

معرفی انواع کاربرد لمینیت

مهم ترین کاربرد لمینت دندان با توجه به انتخاب رنگ لمینت دندان مناسب این است که می تواند تمامی لکه های سطحی و خارجی را بصورت کامل از بین ببرد، مهم ترین کاربرد لمینت دندان شامل موارد زیر می‌باشد:

  • سفیدی دندان هایی که بوسیله بلیچینگ امکان ترمیم آنها وجود ندارد، لمینت استاد از بین بردن رنگ و لکه های سطحی است.
  • دومین کاربرد لمینت دندان اصلاح نواقص جیی دندان است. اگرچه برای موارد خفیف می توان از باندینگ نیز استفاده کرد. باندینگ روشی موقت است که طول عمر کمی دارد.
  • مهم ترین کاربرد لمینت برطرف کردن چند مشکل دندان به صورت همزمان است. برای مثال فردی که دارای کجی دندان است و از طرفی پریدگی دندان نیز دارد. می تواند با استفاده از این روش هر دو مشکلش سریع حل کند. علاوه بر اینکه باید در انتخاب رنگ لمینت دندان دقت کند.
  • لمینت برای افرادی که در دندان های جلویشان فاصله وجود دارد بسیار موثر است. اگر دندان شما در قسمت جلو دارای فاصله است. اگر به هر دلیل نمی خواهید از ارتودنسی استفاده کنید. با استفاده از لمینت می توانید مشکلتان را حل کنید. در این روش باید به صورت دقیق در انتخاب رنگ لمینت دندان اقدام کنید.
  • لمینت برای افرادی که دارای دندان های کوتاه و بلند هستند بسیار مفید است. افرادی که به دلایل مختلف مانند دندان قروچه دچار ساییدگی دندان هستند می توانند با استفاده از لمینت دندان های خود را هم ردیف و منظم کنند.
  • در بعضی افراد سطح دندان دارای فرو رفتگی های کوچک است یا بصورت لایه لایه درآمده. بعضی اوقات نیز افراد از زبری روی دندان رنج می برند این مشکل باعث کدر شدن رنگ دندان می شود. با استفاده از لمینت و دقت در انتخاب رنگ لمینت دندان می توانید مشکلات گفته شده را بصورت کامل رفع کنید.
پوسیدگی دندان ها

درمان پوسیدگی دندان با لمینت

فاکتورهای  مهم در انتخاب رنگ لمینت دندان

لمینت دارای رنگ های متفاوتی است که برای انتخاب بهترین رنگ میتوانید به دو فاکتور توجه کنید، یکی از فاکتورهایی که می تواند به شما در انتخاب رنگ لمینت دندان کمک کند توجه به رنگ پوست است.

افرادی که دارای پوست برنز، سیاه یا تیره هستند انتخاب رنگ های بسیار سفید برای آنها توصیه نمی شود زیرا انتخاب رنگ های سفید برای افراد سفید پوست مناسب است تا از بوجود آمدن تضاد بیش از حد جلوگیری شود.

یکی فاکتور دیگر که می تواند در انتخاب رنگ لمینت دندان به شما کند رنگ های چشم شما است، بهتر است به سفیدی چشم توجه کنید و رنگی را برای لمینت انتخاب کنید که سفیدتر از سفیدی چشمتان نباشد. این نکته به شما کمک میکند مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید.

لمینت روشن با به قول معروف هالیوودی برای سفید پوستان مناسب است

انتخاب رنگ مناسب لمینت دندان

مواظبت از رنگ لمینت دندان

لمینت از جنس سرامیک است و به خودی خود دارای مقاومت بالایی است. اما برای مواظبت از آنها باید نکات بهداشتی را به دقت اجرا کنید و مسواک زدن و نخ دندان کشیدن رو سرلوحه برنامه روتین خود کنید.

قیمت لمینت شما به شرایط دندان شما، جنس و کشور سازنده مواد آن و حجم مورد نیاز شنا بستگی دارد. اگر میخواهید لمینت با کیفیت تری داشته باشید باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

اهمیت انتخاب رنگ لمینت

نگهداری از لمینت دندان

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت جامع با اهمیت انتخاب رنگ لمینت دندان آشنا شدیم و فهمیدیم انواع اقسام مشکلات ظاهری دندان با استفاده از لمینت قابل حل شدن هستند. ضمن اینکه کاربرد اصلی لمینت از بین بردن لکه های ظاهری دندان است.

توجه کنید که اگر قصد لمینت کردن دارید باید دارای سلامت کامل دندان باشید. بهتر است پیش از انجام لمینت از لحاظ سلامت توسط دکتر ویزیت شود. در صورت وجود مشکل، آنها توسط دکتر رفع می شود و بعد از آن آماده انجام لمینت هستند. اگر میخواهید کسی متوجه لمینت شما نشود بهتر است بهترین رنگ را با مشورت و کمک دکتر انتخاب کنید.

 سوالات متداول مواظبت از رنگ لمینت دندان

  1. چگونه بهترین رنگ لمینت را انتخاب کنم؟
    با توجه به میزان سفیدی چشمتان و رنگ پوستتان بهترین رنگ را انتخاب کنید
  2. طول عمر لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟
    طول عمر لمینت و سفیدی آن به نظافت شخصی، مسواک زدن و گرفتن رژیم ربط دارد.
  3. کاربرد اصلی لمینت دندان چیست؟
    مهم ترین کاربرد لمینت از بین بردن لکه ها و ساییدگی های ظاهری دندان است
Rate this post

سوالات متداول مواظبت از رنگ لمینت دندان

1 چگونه بهترین رنگ لمینت را انتخاب کنم؟
با توجه به میزان سفیدی چشمتان و رنگ پوستتان بهترین رنگ را انتخاب کنید
2 طول عمر لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد؟
طول عمر لمینت و سفیدی آن به نظافت شخصی، مسواک زدن و گرفتن رژیم ربط دارد.
3 کاربرد اصلی لمینت دندان چیست؟
مهم ترین کاربرد لمینت از بین بردن لکه ها و ساییدگی های ظاهری دندان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =