logo aryam

پیوند استخوان ایمپلنت

پیوند استخوان ایمپلنت

پیوند استخوان ایمپلنت

پیوند استخوان ایمپلنت

استخوان دندان در دهان نقش حیاتی دارد در صورتی که دچار آسیب شود باعث تخریب دندان ها می شود . بیماری پریودنتال از جمله مواردی است که استخوان ها آسیب دیده اند و رشد آنها را دچار اختلال می کند. برای بازسازی استخوان تخریب شده از روش درمانی پیوند استخوان استفاده می شود.

پیوند استخوان ایمپلنت

پیوند استخوان ایمپلنت

علل پیوند استخوان ایمپلنت

موفقیت در ایمپلنت دندان به عواملی بستکی دارد از جمله کیفیت استخوان می باشد . در صورتی که استخوان دچار تخریب شود یا تخلیل رود دندان ها نمی توانند در جای خود قرار بگیرند که در نهایت به لق شدن دندان ها و از دست دادن آنها منجر می شود.تحلیل استخوان در اثر علل مانند بیماری های حاد لثه ، عفونت، پوکی استخوان ، دیابت ( نوع 2) و از دست دادن دندان ( به مدت طولانی) ایجاد می شود.
از آنجائیکه استخوان نقش نگهدارنده در دندان دارد برای قرار دادن پایه ایمپلنت نیاز به استخوان سالم می باشد در غیر اینصورت درمان موفقیت آمیز نخواهد بود. استخوان دندان در صورتی که دچار تحلیل یا تخریب شود امکان رشد مجدد آن دشوار بوده یا امکان پذیر نمی باشد. به همین منظور از روش پیوند استخوان برای درمان استفاده می شود.

روش های پیوند استخوان ایمپلنت

1. پیوند استخوان با روش استئوژنز
در این روش استخوانی از خود بدن ( از دهان یا سایر قسمتهای بدن ) برداشته شده و به ناحیه ای که دچار تخریب یا تحلیل شده است پیوند می خورد . این استخوان بعد از انتقال شروع به رشد می کند و استخوان جدید جایگزین استخوان تخریب شده می باشد .
2. پیوند استخوان با روش داربست
در روش پیوند استخوان ایمپلنت به روش داربست از مواد پودری که به نام پودر استخوان ایمپلنت نامیده می شود . این پودرها به عنوان داربستی برای رشد سلول های استخوان می باشد و نقش حمایت کننده را دارد. بافت ها و سلول های استخوانی با استفاده از این روش سریع تر رشد می کند و بستر مناسبی را برای قرار گرفتن پایه ایمپلنت فراهم می کند.

قیمت پودر استخوان ایمپلنت

قیمت پودر استخوان ایمپلنت ، با توجه به میزان آسیب و تخریب استخوان دندان متغیر می باشد . در هر فردی میزن تخریب استخوان یکسان نیست و برای فردی که دچار تخریب زیاد یا از بین رفتن کامل استخوان دندان شده است مواد بیشتری برای ترمیم و پیوند استفاده می شود .

برخی از خدمات دکتر آریام متخصص ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

لمینت دندان

جراحی پیوند استخوان

بلیچینگ

با تشکر مدیریت سایت دکتر میثم آریام

تهران – بلوار فردوس شرق -خ ابراهیمی جنوبی- بالای بانک مسکن- ساختمان عقیق ط 3 واحد 11
44974672 _ 44974660
کانال تلگرام
پیج اینستاگرام

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =